Gå til innhold

Garanti eller reklamasjon...???

paraman

Anbefalte innlegg

Har en Presario Laptop, som det har vært byttet hovedkort på 2 ganger. Siste gangen i sept 2002. Nå ser det ut som det er gått dukken igjen. Garantien er gått ut, men har jeg noen form for reklamasjons rett. Tragisk at en og samme laptop forbruker 3 hovedkort på 1-2 år.

Noen som har vært borti det samme..???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Compaq har en ordning om at når hovedkortet er byttet tre ganger skal du få en splitter ny pc. Jeg har i allefall en slik avtale på skolen. Selv om garantitiden er ute, skal du ha krav på hjelp så fremt produktets forventede levetid er lenger, ofte 5 år.

Lenke til kommentar
Har en Presario Laptop, som det har vært byttet hovedkort på 2 ganger. Siste gangen i sept 2002. Nå ser det ut som det er gått dukken igjen. Garantien er gått ut, men har jeg noen form for reklamasjons rett. Tragisk at en og samme laptop forbruker 3 hovedkort på 1-2 år.

Noen som har vært borti det samme..???

Garantien på hovedkortet gjelder vel fra den dagen det ble satt inn i maskinen (sept 2002)

Lenke til kommentar

Du bør absolutt reklamere på det, men det er ingen garantisak. Garanti på slik service er 6 mnd. tror jeg. Du har krav på nytt produkt etter tredje feil av samme type, men det er i garantitiden. Siden det er 8 mnd. siden de skiftet hk. har du ikke garanti.

Reklamer på dette, her er skjema: http://forbrukerportalen.no/filer/fil_Stan...klageskjema.doc

Pass på å være saklig og unngå stygg ordbruk, så bør dette ordne seg. :woot:

Lenke til kommentar

Garantien på deler skiftet under ein "reperasjon" varer like lenge som garantien på maskinen. Vist du skifteter hovedkortet to dager før garantien går ut, så varer garantien på hovedkortet "2 dager" men, det er 3 måneders garanti på arbeidet uansett. Så han har ikkje garanti på maskinen.

Men det han kan gjør er å ta kontakt med Compaq og forklare problemet på ein sakleg måte, + trekke inn reglene med reklamasjon siden ein bærbar er meint til å vare meir enn to år. Så det er fem års reklamasjon. Vist det er hovedkortet ein tredje gang, står du igrunnen nokså sterkt vil eg tru. Bare ikkje gje deg, og "krev" på ein sakleg måte å få det dekket på reklamasjon. Så trur eg nok at den bærbare vil bli fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...