Footy Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei! Jeg trenger 3 små 1-polete kontaktorer som skal være din-skinne basert. Poenget er at de må være så tynne som mulig da jeg ikke har veldig mye plass igjen i skapet, mao kunn koblingspunktene A1, A2, 1 og 2. Noen som har no tips? De på tåle en last opp til 16A. takker! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 holder det at de er 1 modul brede? isåfall kan du bruke modulærkontaktorene f.eks fra Eaton/moeller eller Shneider/MG Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Ja, jeg tittet på de fra Siemens.. de er 1-modul. Får man mindre enn 1 modul? for de fra siemens er 2-pol... de har ikke 1-pol.. Klarte ikke å navigere med igjennom sidene til moller, tar en titt på schneider Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 fant en 1 moduls hos Hager... dyrere enn en 2-moduls.. hurra! og bestillingsvare.. da trenger jeg bare en dinskinnebasert 1-moduls bryter så er jeg igang Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Skal du ha noe mindre må du nok se på litt spesialiserte levrandører/komponenter. Dog har det ikke så mye å si om det er én eller to-pol. Det er jo størrelsen som teller, og jeg kan med det samme si at dem som Schneider leverer ikke finnes i smalere utgave enn en modul. Her (klikkbar) har du Scneider sin en-modul kontaktor. Den skal ikke være bestillingsvare så vidt meg bekjent. Hvis det er ohmsk last du skal styre så har elfa noen industrirelé som har merkestrøm på 16A. Her er en direktelink tilrelé (klikkbar) og her er sokkelen (klikkbar). I følge databladet er sokkelen 15,8mm bred. En modul tilsvarer 18mm, så du sparer ikke all verden med plass, men for å være ærlig tviler jeg på at du finner noe som er mindre med en merkestrøm på 16A. Du er nødt til å bruke sokkel med skruklemmer, hvis ikke må du redusere merkestrømmen til 8A. Hvor bra disse er tør jeg ikke å spekulere på, andre produsenter har merkestrøm på 10A for relé på denne størrelsen, jeg tipper det har sine grunner. Endret 16. mai 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Schneider sin en-modul som du nevner virker jo perfekt. Men da jeg taster inn el. nr hos elektroskandia får jeg beskjed om at el.nr ikke eksisterer.. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Det var merkelig, Schneider er oppgitt som leverandør til elektroskandia. Du får prøve å snakke med dem i så fall. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 shneider er leverandør til mange grossister; Elektroskandia, Onninen, Solar og Otra. Og sikkert en bøtte til, men jeg tror kansje du kan få modulærreleer på clas også, du får det i alle fall på elfa: https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b/init.do?shop=ELFA_NO-NO#item=36-179-25; Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hvis det er ohmsk last du skal styre så har elfa noen industrirelé som har merkestrøm på 16A. Her er en direktelink tilrelé (klikkbar) og her er sokkelen (klikkbar). I følge databladet er sokkelen 15,8mm bred. En modul tilsvarer 18mm, så du sparer ikke all verden med plass, men for å være ærlig tviler jeg på at du finner noe som er mindre med en merkestrøm på 16A. Du er nødt til å bruke sokkel med skruklemmer, hvis ikke må du redusere merkestrømmen til 8A. Hvor bra disse er tør jeg ikke å spekulere på, andre produsenter har merkestrøm på 10A for relé på denne størrelsen, jeg tipper det har sine grunner. noe lignende er Releco. 2 deler. disse har jeg brukt her på skip flere ganger. billigere enn en kontaktor. disse har jeg brukt til styrestrøm bare da jeg har brukt kontaktor i hovedstrommen som var Moeller med en In på 50A. en disse fungerer veldig fint. ingen problemer. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg endte opp med å bruke noen vanlige 1-moduls kontaktorer fra Hager. Men hva jeg stusser på er hvor varme de blir. Jeg valgte noen som tåler en last på 25 A bare for å være sikker på at det ikke skulle bli noen varmegang, men spolene i releet må jo produsere en haug med varme da er er som en lettere varm panelovn å ta på... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Sett at slike blir fryktelige varme ja. Sett noen som har vært montert for mange / for tett, som var brune på sidene mot værandre. Etter dette har jeg stort sett plassert slike med "luft" i mellom slik at de ikke skal bli alt for varme på sidene. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 hm... Ser ut til at jeg må bygge om litt i tavla da så jeg får luft imellom... Hadde håpet jeg slapp Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 ja, du bør absolutt ha en halv modul mellom dem Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Da er alt oppe og går, takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå