Gå til innhold

Vann avkjøle pcen. Hjelp!

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går greit det, men det kreves vedlikehold. Bør bytte vann et par ganger i året - men det bør du uansett om du har farge eller ikke :)

Sist jeg hadde vannkjølt pc byttet jeg ikke vann på 3-4 år... bare etterfyllte pittelitt en gang i året...

Lenke til kommentar

Om det blir mye dritt i systemet så kan vannblokker tette seg om det er mikrokanaler/dyser etc... litt avhengig av blokk typer etc... om det blir mye avleiring på blokker i radiator etc så vil det bli dårligere kjøle evne. Om det blir mye alger/dritt i systemet vil det bli større motstand i vannkretsen betyr at pumpene ikke klarer å pumpe like mye vann som i et rent system og følgelig dårligere kjøleevne. Pumpene kan få kortere levetid på grunn av høyere slitasje skulle vel dekke alt vil jeg tro

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132

Fortsatt noe liv her?

får meg 3000kr på mandag så lurte jeg på om noen kunne sette opp et bra anlegg til de delene jeg har nevnt tiligere

Lenke til kommentar

Med alt du skal kjøle blir det veldig vanskelig å presse det ned til 3k. Her er et raskt utkast av hva du bør satse på dersom du skal kjøle GPU, CPU og HK.

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/b4a479bfbc7188fffd8c19fe8f3a340f

Og det er uten HK-blokk. Mitt forslag er at du investerer i kjøling til CPU først, og går for 1 radiator og en kvalitetspumpe. Så kan du heller bygge videre senere. Du kan selvfølgelig kjøre GPU på samme loop - men det koster såklart mer (villt dyrt for GPU-blokk).

Bare å spørre om det er mer du lurer på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Med alt du skal kjøle blir det veldig vanskelig å presse det ned til 3k. Her er et raskt utkast av hva du bør satse på dersom du skal kjøle GPU, CPU og HK.

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/b4a479bfbc7188fffd8c19fe8f3a340f

Og det er uten HK-blokk. Mitt forslag er at du investerer i kjøling til CPU først, og går for 1 radiator og en kvalitetspumpe. Så kan du heller bygge videre senere. Du kan selvfølgelig kjøre GPU på samme loop - men det koster såklart mer (villt dyrt for GPU-blokk).

Tusen takk!!

Et lite spørsmål

Farget vann har jeg lest eller sett på youtube:P at kan fukke med systemet ? er det bare vist det er dårlig kvalitet på vannet?:p

på kippet så var det små røde "biter" i vannet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen spørsmål til:P

Hva koster frakt og hvor lang sende tid?:p

Hvordan tømmer jeg systemet vist jeg skal utvide?

Lenke til kommentar

Noen er plaget med fargen i vannet, at den legger seg som fysiske biter i vannblokkene og radiatorene og tetter, men jeg har ikke sett det med Feser One Blue UV iallefall, men skal ikke anbefale noen fargetilsetninger uansett, det får andre gjøre

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt mye farget vann i systemene mine. Det går helt fint. Litt avsetning blir det, men det går ikke ut over temperaturene. Feser One (Blå UV) har jeg heller ikke hatt noen problemer med.

Det tar mellom en og to uker å få en pakke, og det koster ca. 200 kroner å få sendt varene over. Husk at det er ganske tunge saker.

For å tømme systemet kan du enten bare klippe over en slange, og la et håndkle eller slikt absorbere vannet - eller holde en bøtte under. Det enkleste er dog hvis du kobler en kuleventil i bunnen. Da kan du bare åpne den - og la vannet renne dit du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har selv brukt mye farget vann i systemene mine. Det går helt fint. Litt avsetning blir det, men det går ikke ut over temperaturene. Feser One (Blå UV) har jeg heller ikke hatt noen problemer med.

Det tar mellom en og to uker å få en pakke, og det koster ca. 200 kroner å få sendt varene over. Husk at det er ganske tunge saker.

For å tømme systemet kan du enten bare klippe over en slange, og la et håndkle eller slikt absorbere vannet - eller holde en bøtte under. Det enkleste er dog hvis du kobler en kuleventil i bunnen. Da kan du bare åpne den - og la vannet renne dit du vil :)

Kuleventil hørtes lurt ut?

er det noe jeg kan få kjøpt på FKS biltema eller en rørbutikk?:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

tenke jeg skulle bestille idag men den 3xradiatoren er ikke på lager.. kan du finne en ny som er likebra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...