Gå til innhold

Vann avkjøle pcen. Hjelp!

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei.

jeg har tenkt til og invistere i vannavkjøling til sommeren, men veit ikke helt hvor jeg skal begynne.

Det jeg har tenkt og kjøle er :

north bridge

south bridge

CPU

Skjermkort

Så lurte jeg på om noen kunne gi meg en veiledning i hvordan jeg kan begynne? Hva jeg trenger og kjøpe. og hva som passer med hva.

Trenger:

north bridge Block

south bridge Block

CPU Block

Skjermkort Block

Radiator

Pumpe

noe mer?

noen som kan finne noen brae produkter.

Har svært lite peil på vannavkjøling så hadde vert fint vist det kunne ha blitt skrevet hva som er best for minst sum..?

Hovedkort Crosshair III formula(blir crosshair iv extreme til sommern og AMD 1090T

Skjermkort: Radeon HD 5970

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Okai, først - fiks en liste over komponentene du har i din PC. Blir lettere da ;)

Vil du ha oppsett på basiskomponenter, eller en fullstendig handleliste som du rett og slett kan klikke 'kjøp' på? :)

fulstendig liste jeg kan klikke og kjøpe.

Komponenter:

Asus Crosshair III formula AM3/ AMD 790FX / AMD SB750

Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

AMD Phenom II X4 965 Black Edition CPU AM3, 3.4Ghz C3

Corsair HX 850W Strømforsyning modulær

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA

kabinett: HAF 932

Kunne helst ha tenkt meg røde gjennom siktige rør.?

Å kansje en tank som dette?

Lenke til kommentar

Men bare et topp tip. hvis du har tenkt til å bytte hovedkort i sommer. Så kan det lønne å vente. for hovedkort blokkene er spesifikt designet til KUN en type hovedkort og vil ikke passe på det nye.

Så da kaster du 1400kr (som en hovekort blokk ca koster) ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er ikke helt oppdatert på hovedkortfronten. Er det et kort som har kommet ut nylig - eller?

Har ikke kommet enda, men er omentrent akurat likens som Crosshair IV formula bare med bedre OC muligheter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Crosshair IV extreme

20b.jpg

Crosshair IV formula

1267634025Asus_Crosshair_IV_Formula_board_01.jpg

SB850 southbridge

AMD 890FX Northbridge

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da er det ikke lansert blokker til det enda.

Hvilken pris ser du for deg?

på kortet?

Ca 2000-2400,-

Vist du tenkte på blokka så vet jeg ikke helt hvilke priser det er på de..:p men best mulig til lavest pris;D

Lenke til kommentar

Hva du enn gjør så pass på at du ikke får luft i fluken... Det fører sjelden til noe bra.

Fluken-whæt?

Tenkte på hele systemet jeg. :p Hvilken pris legger du deg på? Kan sette opp et system til 15 høvdinger uten problemer, men jeg kan også presse det ned i 2500 - uten hovedkortblokk. Kjøling til alle komponentene dine vil bli dyrt - hvis man ikke vil ta til takke med halvgode produkter (som selvfølgelig også er en mulighet).

For eksempel:

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/7a27081ff700dea3d5a1f5d570279797

Dette er et grovt utkast. Du ser at GPU-blokk til 5970 er svindyrt. Resten er kvalitet, men ingen skam å gå for en større radiator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva du enn gjør så pass på at du ikke får luft i fluken... Det fører sjelden til noe bra.

Fluken-whæt?

Tenkte på hele systemet jeg. :p Hvilken pris legger du deg på? Kan sette opp et system til 15 høvdinger uten problemer, men jeg kan også presse det ned i 2500 - uten hovedkortblokk. Kjøling til alle komponentene dine vil bli dyrt - hvis man ikke vil ta til takke med halvgode produkter (som selvfølgelig også er en mulighet).

For eksempel:

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/7a27081ff700dea3d5a1f5d570279797

Dette er et grovt utkast. Du ser at GPU-blokk til 5970 er svindyrt. Resten er kvalitet, men ingen skam å gå for en større radiator.

den radiatoren er til 3 120mm?

Har HAF 932 så bare finn d største som går inn dær xP

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

skal kjøpe crosshair iv extreme og AMD 1090T

så det blir vel 4 tusen så med vann kjøling til ca 3 tusen?

hvor my koster frakt fra den siden, og hvor lang tid bruker de ca?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...