Raudridder Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hello! I sommer vil jeg være blottet for muligheter til å ta treningsøktene på senter. Etter sommeren har jeg tenkt å begynne et nytt sted, hvor det er større muligheter for å ta basisøvelser som markløft, knebøy og benkpress (omtrent bare maskiner på spenstsenteret jeg har vært medlem hos i 6 måneder). I så måte vil jeg i større grad jogge énmilsturer i varierende terreng og ta push-ups og chin / pull ups. Status quo er at jeg klarer 3 sett à 10 push-ups, og 5 chin ups / pull ups med skulderbredt grep. Jeg trener disse med 2 dagers mellomrom, men alternerer mellom chin og pull ups. Er det noen andre øvelser man ikke trenger noe studio for å utføre jeg burde tenke på å innlemme, eller virker dette bra nok for sommeren? Jeg har i tillegg lyst til å bli kvitt litt fett - er det da ønskelig med et lite kaloriunderskudd og mye proteiner? I dag veier jeg 62kg og er 177cm høy. Takk for svar Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei. Det er gode øvelser du nevner der, men jeg vil anbefale deg å trene litt intervall også, og ikke bare langkjøring. Da vil du få bedre utholdenhet samtidig som du vil forbrenne mer. For "maks" forbrenning kan du kjøre Geriljakardio (Google det, her vil det også stå om kosthold), og da vil du gå i strupen på magefettet. Men hold deg først og fremst til "vanlig" intervalltrening. Prøv å unngå asfalt så mye som mulig, selv om du har asfalttilpassede løpesko. Jeg vil også anbefale deg å svømme, da det gir veldig god og hard trening. Prøv å utvikle teknikken din, så kan svømmeøktene bli ekstremt harde. Videre kan du også ta dips, sit-ups (på mykt underlag for å skåne ryggen) og ryggheving og statisk trening med planken og forskjellige varianter av denne. Vil du være kreativ i ekte Rocky-stil, så kan du løfte tunge ting som du finner rundt omkring osv. Dette vil være mer enn nok til å holde deg treningsmessig opptatt. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har tenkt å kjøpe denne: http://www.abilicaonline.no/salg/diverse/abilica-doorway/ Det ser ut til at hvis man fester den ganske lavt i døråpningen, vil man også være i stand til å ta dips. Ellers skal jeg ta intervall til etteretning. Det blir nok lite asfaltjogging, mest grusvei og skog. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har tenkt å kjøpe denne: http://www.abilicaonline.no/salg/diverse/abilica-doorway/ Det ser ut til at hvis man fester den ganske lavt i døråpningen, vil man også være i stand til å ta dips. Ellers skal jeg ta intervall til etteretning. Det blir nok lite asfaltjogging, mest grusvei og skog. Du får ikke montert den lavt i døråpninga med mindre du lager en fiks løsning for at den skal ha noe å holde i mot på. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Hva mener du nå? Det har jo fint lite å si hvor lavt nede i døråpningen man fester den, såfremt den ikke er bredere enn 90cm. ELler ser du noe jeg ikke ser? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hva mener du nå? Det har jo fint lite å si hvor lavt nede i døråpningen man fester den, såfremt den ikke er bredere enn 90cm. ELler ser du noe jeg ikke ser? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Kjøp heller en pull-ups stang på G-Sport elns. Jeg kjøpte min der for 300 kr, og den fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå