akselme Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Så jeg bygde en PC, alt gikk bra. Innstalerte windows 7 og alle drivere jeg trengte, og hittil så det ganske bra ut. Men når jeg åpna Call Of Duty 4, hadde jeg ca 40 fps med laveste grafikk på, når min gamle og dårligere hadde 200. Pc specs: 4GB ddr3 RAM powercolor 5770 1GB amd phenom 945 3,00ghz 650w Så tok jeg en tur innom systemegenskaper, og skulle se om noe var galt med skjermkortet. Når jeg kom der sto det ATI HD 4200. Har ikke peiling på hva det skal bety siden jeg ikke er kjent på PC. Hvis noen kan hjelpe meg, eller se via TeamViewer, legg til MSN adresse eller hva dere bruker. Vil gjerne få PCEN til å funke ordentlig til i morgen Endret 15. mai 2010 av akselme Lenke til kommentar
janpetter1994 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 reinstalere driveren? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvilket hovedkort har du kjøpt? Hvis du har et hovedkort med integrert skjermkort så må det være deaktivert i bios og skjermkabelen være koblet på HD 5770 kortet. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 er denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=487825 Lenke til kommentar
jonol Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 jepp, du må deaktivere det integrerte skermkortet(ATI Radeon HD 4200). Dette gjør du i bios. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Grafikk-kontroller ATI Radeon HD 4200 Videominne 128 MB DDR3 SDRAM Som sagt over her, deaktiver det intergrete skjermkortet, og koble skjermkabelen inn i 5770 kortet. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 ah, det forklarer alt. Men hvordan deaktiverer jeg det hd 4200 SKJERMKORTET? Vil ikke åpne PCEN og risikere å hærpe noe siden jeg har null peiling på PC. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Når du skrur på pcen, trykk tasten DEL når oppstartsbildet kommer med ASUS. Slå så opp på side 2-13 i manualen til hovedkortet. Der finner du det jeg skriver under her nå. Gå inn i menyen Advanced - Chipset- Internal Graphics Mode (UMA+Sideport) Sett valget til Disabled. Trykk F10 som lagrer og restarter pcen. Skru av, bytt skjermkabelen til skjermkortet du har kjøpt og start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg gjorde som du sa, og pcen restarta men skjermen ville ikke fungere. Skal bytte skjermkabelene idag, så håper det funker Lenke til kommentar
BAT Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Det du gjorde først var å slå av det integrerte skjermkortet. For å få signal til skjermen nå så må du bak pcen din og sette skjermkabelen i skjermkortet. Kontaktene til skjermkortet ligger litt lengre ned vannrett ift utgangene fra hovedkortet. (se rød merking på bildet. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Er hjemme alene denne helgen, så hadde vært jævlig bra om jeg fik pcen til å funke ikveld:) Så jeg har gjort som BAT sa, deaktiverte skjermkortet i BIOS. etter det trykka jeg lagre og pcen restarta, men skjermen funket ikke. Så jeg regner med at jeg må koble til det nye skjermkortet for å få bilde på skjermen(?) Der er problemet. Jeg aner nesten ingenting om ''innmaten'' til en PC. Tok noen bilder av hovedkortet og skjermkortet, så det kan bli lettere å hjelpe meg. Som sagt, hadde vært konge å fikset den ikveld. Takker på forhånd, og til dere som har svart:) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 ja du må koble skjermen på det nye skjermkortet. sier seg selv hvordan det gjøres håper jeg... off topic: hvorfor har du tatt screenshots av noen bilder du har på pcen? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Som de over har skrevet: Du må flytte skjermkabelen fra det integrerte skjermkortet over til 5770'en. På baksiden av PC'en, der enden av det røde kortet ditt er, der skal du koble til skjermkabelen. Bildet til BAT viser det veldig godt. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Hvor er det integrerte skjermkortet da? Og hvor går kablene? Jeg virker vell håpløs nå, men har som sagt ikke erfaring med pcer:D Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Baksiden av selve kabinettet, hele pcen, det du stappa alle delene inn i. Flytt kabelen som går fra skjermen ned til den HORISONTALE plassen den passer inn i. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) ok, dette er siden på skjermkortet. Jeg la merke til at det var 6 like hull i siden, ser ut som noe man stikker kabler i. Øverst høyre på bildet, er kanskje litt uklart Er det plassen jeg skal skifte kablene, altså stikke den i? Endret 16. mai 2010 av akselme Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Du må koble til strømkontakten til skjermkortet, det er den du har tatt bilde av nå. Skjermkabelen skal kobles til utafor kabinettet, ikke inni. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) ok, flyttet skjermkabelen til den horisontale delen. Så nå gjenstår det bare å koble til strømkontakten til de 6 hullene jeg tok bilde av på skjermkortet, så er alt OK igjen? Strømkontakten.. Vet ikke helt hvilken det er, eller hvor den festes i den andre enden. Festes den i strømforsyninga? Og hvordan ser den ut? Endret 16. mai 2010 av akselme Lenke til kommentar
akselme Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 JAAAA FANT DEN, PCEN FUNKER. tusen takk til alle sammen som hjalp meg, setter virkelig pris på det:)))) TAKK Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Det var komisk å lese dette, men alle må starte en plass. Det viser at man som regel kommer der man vil dersom man bare står på =) Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå