Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd PC, elendig fps i spill?


Anbefalte innlegg

Så jeg bygde en PC, alt gikk bra. Innstalerte windows 7 og alle drivere jeg trengte, og hittil så det ganske bra ut. Men når jeg åpna Call Of Duty 4, hadde jeg ca 40 fps med laveste grafikk på, når min gamle og dårligere hadde 200.

 

Pc specs:

 

4GB ddr3 RAM

powercolor 5770 1GB

amd phenom 945 3,00ghz

650w

 

Så tok jeg en tur innom systemegenskaper, og skulle se om noe var galt med skjermkortet. Når jeg kom der sto det ATI HD 4200.

 

24evudf.jpg

27xj6gw.jpg

 

Har ikke peiling på hva det skal bety siden jeg ikke er kjent på PC.

 

Hvis noen kan hjelpe meg, eller se via TeamViewer, legg til MSN adresse eller hva dere bruker. Vil gjerne få PCEN til å funke ordentlig til i morgen

Endret av akselme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skrur på pcen, trykk tasten DEL når oppstartsbildet kommer med ASUS.

 

Slå så opp på side 2-13 i manualen til hovedkortet. Der finner du det jeg skriver under her nå.

 

Gå inn i menyen Advanced - Chipset- Internal Graphics Mode (UMA+Sideport)

 

Sett valget til Disabled.

 

Trykk F10 som lagrer og restarter pcen.

 

Skru av, bytt skjermkabelen til skjermkortet du har kjøpt og start maskinen på nytt.

Lenke til kommentar

Det du gjorde først var å slå av det integrerte skjermkortet. For å få signal til skjermen nå så må du bak pcen din og sette skjermkabelen i skjermkortet. Kontaktene til skjermkortet ligger litt lengre ned vannrett ift utgangene fra hovedkortet. (se rød merking på bildet.

 

 

Lenke til kommentar

Er hjemme alene denne helgen, så hadde vært jævlig bra om jeg fik pcen til å funke ikveld:)

 

Så jeg har gjort som BAT sa, deaktiverte skjermkortet i BIOS. etter det trykka jeg lagre og pcen restarta, men skjermen funket ikke. Så jeg regner med at jeg må koble til det nye skjermkortet for å få bilde på skjermen(?)

 

Der er problemet. Jeg aner nesten ingenting om ''innmaten'' til en PC. Tok noen bilder av hovedkortet og skjermkortet, så det kan bli lettere å hjelpe meg. Som sagt, hadde vært konge å fikset den ikveld.

 

15q9slf.jpg

 

11hfls4.jpg

 

6h5o53.jpg

 

11ippc9.jpg

 

Takker på forhånd, og til dere som har svart:)

Lenke til kommentar

ok, dette er siden på skjermkortet. Jeg la merke til at det var 6 like hull i siden, ser ut som noe man stikker kabler i. Øverst høyre på bildet, er kanskje litt uklart

 

2qxcoqp.jpg

 

Er det plassen jeg skal skifte kablene, altså stikke den i?:D

Endret av akselme
Lenke til kommentar

ok, flyttet skjermkabelen til den horisontale delen. Så nå gjenstår det bare å koble til strømkontakten til de 6 hullene jeg tok bilde av på skjermkortet, så er alt OK igjen?

 

Strømkontakten.. Vet ikke helt hvilken det er, eller hvor den festes i den andre enden. Festes den i strømforsyninga? Og hvordan ser den ut?:D

Endret av akselme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...