Algaren Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Skal kjøpe et anlegg av en jeg kjenner. Det står 2 12" suber i en kasse, lager go trøkk. En 4 kanals forsterker (tror jeg?) som er veldig ny, ser veldig fancy ut.. og 2 hattehøytalere som han kjøpte helt ny for 1 år siden sammen med forsterkern. Hva er dette verdt sånn ca? Vet ikke hvilke merke subene eller forsterkern er. Endret 15. mai 2010 av Algaren Lenke til kommentar
Waco Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vanskelig å si, 2500 kanskje? Nypris er greit å vite. Lenke til kommentar
darket Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 finn ut hvilke elementer og forsterker det er->så sjekker du ut veiledende priser på dette(eller tilsvarende)så kanskje noen kan gi et pekepinn på pris. Lenke til kommentar
Algaren Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Kan finne ut merkene på hattehøytalerne, subene og forsterkeren + watt på forsterker. Noe mer jeg bør finne ut om anlegget? Lenke til kommentar
Algaren Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=BMZX3S4E&vg=&vgpath= Det er forsterkeren. Subene er av typen MA Audio.. Hattehøytalerne vet jeg ikke Verd mye? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Det der er ikke noe å ha, men hvis du på død og liv vil ha det, så ikke gi mere enn 1000kr for alt. Du må også ha kasser til 6x9" hvis du skal ha dem i hatthylla, hvis ikke så vil de påvirkes av suben. Et korrekt oppsatt anlegg består av: spiller, fronthøyttalere, forsterker til front, sub og subforsterker Lenke til kommentar
Algaren Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Faller et anlegg så mye i pris? Han vil ikke gå under 3000. Men tviler på jeg kjøper det.. Han har 4 "lufteutganger" på subkassa. Synes det er litt lite trøkk i subene, kan det være pga. de 4 "luftingene" at bassen forsvinner?.. kan også være fordi de er isolert i bagasjerommet.. Har vært borti sub hvor man kjente at levra og nyrene holdt på å riste løs. Det er sånn en skikkelig sub skal være ^^ Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Faller et anlegg så mye i pris? Han vil ikke gå under 3000. Men tviler på jeg kjøper det.. Han har 4 "lufteutganger" på subkassa. Synes det er litt lite trøkk i subene, kan det være pga. de 4 "luftingene" at bassen forsvinner?.. kan også være fordi de er isolert i bagasjerommet.. Har vært borti sub hvor man kjente at levra og nyrene holdt på å riste løs. Det er sånn en skikkelig sub skal være ^^ Heter bassporter, disse skal stemmes av så det vil gi litt mere basstrykk, er de for store eller korte blir bassen dårligere pga membran svinger ukontrollert. Blir litt udefinert vom vom vom-bass som også kan vere forsinket iforhold til beaten hvis kassen også er litt stor. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Faller et anlegg så mye i pris? Han vil ikke gå under 3000. Men tviler på jeg kjøper det.. Han har 4 "lufteutganger" på subkassa. Synes det er litt lite trøkk i subene, kan det være pga. de 4 "luftingene" at bassen forsvinner?.. kan også være fordi de er isolert i bagasjerommet.. Har vært borti sub hvor man kjente at levra og nyrene holdt på å riste løs. Det er sånn en skikkelig sub skal være ^^ Det er nok en kombinasjon av dårlige suber og alt for svak forsterker til dem... Hvor mye er du villig til å gi for et anlegg, og hva har du fra før? Og hvor i landet bor du ca? Lenke til kommentar
Algaren Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Har satt budsjettet mitt til 2000 kr. Har ingenting fra før av. Bor i Troms Lenke til kommentar
Waco Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Da har du nok til spiller og fronthøyttalere. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Da har du nok til spiller og fronthøyttalere. Jepp, start med det. Så kan du spare til frontsett-forsterker, deretter sub/monoblokk. Men med et budsjett på 2k ville jeg kjøpt brukt. Lenke til kommentar
Algaren Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Altså, spiller kan jeg få av min bror gratis. Så slipper å putte en haug med penger i det. Men vil ha hattehøytalere, eller høytalere i bakdørene, for det verste jeg vet er å sitte på med en som har bare høytalere fremme slik at de i baksetet må sitte med et helvettes donk i ryggen uten å høre selve musikken skikkelig. Og jeg liker å tilfredstille mine venner, såe. Men 2000 burde vel være nok til brukt forsterker, sub og hattehøytalere. Så kan jeg sikkert få lånt meg noen fronthøytalere. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hvordan spiller er det da? Og med bare 2000,- burde du først og fremst tilfredsstille deg selv og med et skikkelig frontsett + forsterker vil de i baksetet også bli ganske tilfredsstilt så lenge du ikke har volum på 2 av 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå