Gå til innhold

Nytt spill til DS-en.

Anbefalte innlegg

Hei, leiter etter nytt spill på DS-en som er verd prisen.

Helst innom ein av sjangerene: Action, Role Playing, Strategy.

Har ganske mye spill i DS-en sjangeren men håper noen kan finne eit spill som ikkje har dukket opp på radar-en min.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Pokemon. Sitt her med Soul Silver versionen, må faktisk si meg litt skuffet av 4.gen av Pokemon. Venter endå på noe nytt men desverre er det samme storien, samme greiene siden 1.gen.

Men har hatt mangen timer framfor DS-en med Soul Silver så kan ikkje si spillet er dårlig, men venter forsatt på noe nytt! fra Game Freak.

edit: Du svarte kjapt!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg har spilt mye rart på DSen og kan anbefale litt av hvert.

For det første, har du DS eller DS Lite? Da bør du prøve å skaffe Castlevania: Circle of the Moon (også utgitt som bare Castlevania) og Castlevania Double Pack (med Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow på en kassett), samt Metroid: Fusion og Metroid: Zero Mission. Alle er til GameBoy Advance, men det betyr bare at bare bruker en skjerm i stedet for to og ikke støtter stylus. Ellers er de minst like bra som DS-spill. Og hvem liker ikke god, gammeldags 2D Metroid? ;)

Til vanlig DS har vi jo:

Castlevania: Dawn of Sorrow (oppfølgeren til Aria of Sorrow) og Portrait of Ruin om du vil ha metrovania, samt Order of Ecclesia om du vil ha litt mer tradisjonell Castlevania (skjønt med magi i stedet for våpen).

Giana Sisters DS minner mye om 2D Super Mario, men er langt bedre. Kort sagt ble de saksøkt av Nintendo da de ville slippe det originale Giana Sisters sent på 80-tallet/tidlig på 90-tallet, og DS-versjonen er lagd av fans. Men den er vanvittig bra likevel. :)

Valkyrie Profile: Covenant of the Plume er et strategi-RPG og minner mye om f.eks Final Fantasy Tactics A2. Begge er vel verdt å prøve.

Indiana Jones & The Staff of Kings har litt kronglete slossing, men godtar du det finner du vet svært undervurdert spill det er vel verdt å prøve.

Puzzle Quest: Galactrix kan oppta mange timer om du liker Bejewelled og rollespill.

Kung-Fu Panda DS har jeg hørt mye bra om, merkelig nok. Har ikke prøvd det selv, men skal være et slags Metrovania-spill på DS.

Tyske Amazon var snill og gav meg litt reklame for et spill kalt Witches & Vampires: Mystery at Ashburry. Aldri hørt om det selv, men etter å ha sjekket litt på youtube og lest litt om det lover det ganske bra. Har ikke peiling på hva slags spill det er, men det virker som et rollespill.

Lenke til kommentar

Har faktisk DSi XL skulle kanskje nevnt det i første posten.

Metroid er eit samlingsobjekt her i huset. Tru ikkje eg treng og si meir! Utrolig bra spill!

Castlevania har fått eit varmt plass i hjerte mit som ein bra spill serie! Har første Castlevania spillet på NED systemet alltid blir husket. Har spilt Castlevania: Dawn of Sorrow og må si eg var mektig imponert!

Giana Sister har eg ikkje spilt. Tru ikkje den blir så enkel og finne på gamestop men det stopper ikkje akkurat meg.

Valkyrie Profile var enormt bra, Men Final Fantasy serien (Tactics) var bedre. Desverre er det litt synd at spille mitt er ødelagt (klarte og få det inni vaskemaskinen)

Indiana Jones & The Staff of Kings er eit spill som ikkje radar-en min har funnet. Skal vertfall gi spillet eit forsøk!

Puzzle Quest tru eg skal holde meg litt unna, litt med at eg kan forsatt site flere timer framfor TV-en med NES pga spillet Tetris som er fort avhengiskapende!

Kung-Fu Panda Mhm, litt skeptisk med titelen men får gi spillet eit sjanse.

Witches & Vampires: Mystery at Ashburry Har eg faktisk, låner det av ein venn av meg og tenkte eg skulle prøve det i dag. Skal gi det ein score når eg er ferdig med det!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Final Fantasy Tactics Advance 2: Grimoire of the Rift (verdens lengste spilltittel?). Veldig kjekt spill, synes jeg. Taktisk rpg-spill, hvor du kan bygge opp dine egne parties med haugevis av karakterer og jobber å velge mellom.

Edit: Ser nå at du har spilt det. Hva med Final Fantasy XII: Revenant Wings? Hvis du liker old school JRPGs, så er jo Final Fantasy III og IV nå remade til DS. Det samme er Draqon Quest IV.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Giana Sisters: http://www.giana-sisters.com/giana_sisters_en.html

Om du likte Dawn of Sorrow vil du garantert like de andre også. Det er mye av det samme. Jeg anbefaler å starte med Double Pack. Da får du to spill til prisen for en. :) Greit de er til GBA, men grafisk ser de ganske bra ut, og spillbarheten er like bra som i Dawn of Sorrow. :) Portrait of Ruin er også utrolig bra og ett av de få DS-spillene jeg har spilt gjennom. (skjønt jeg dropped den "ekte" slutten.)

Lenke til kommentar

Zelda serien har eg på DS-en.

Angånde GBA spill har eg Aria of Sorrow men ikkje den første som kom ut tidlegere. Men lure om det er verd det. Kan alltid teste rom og sjå om da er verd pengene. Kan sikkert få spillet til ein bra pris på Gamestop.

Gina Sister skal eg teste!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Fighting Fantasy? Hehe, jeg har fire av bøkene, inkludert Warlock on Firetop Mountain. ;) Jeg foretrekker helt klart å spille bøkene med terninger og hele pakken.

Aner ikke hvaa Aria of Sorrow er verdt, men den er en av de to i Double Pack. Den igjen er ikke verdt så mye ennå. Selv Circle of the Moon (det første Metrovania) er ikke så sjelden ennå. Tok litt tid før jeg fant den, men prisen var da overkommelig. :)

Lenke til kommentar

Da er bra, testet det via R4 og det var lovende! Dette spillet skal vertfall inn på kjøpslisten!

Eg var faktisk litt skuffet over Fighting Fantasy når eg hadde spilt spillet eit par timer, det er bra! Men det følest ut som du leser Lord Of The Rings menst du prøve og spille eit spill. Det var alt for mye story forhold til gameplay.

Lenke til kommentar

R4 gjer det mulig og med passport å access DS-en interne systemt. Slik du kan kjøre eigne program på denne men også kjøre roms (Spill)

Det som skal kjøpest inn no er:

Giana Sister (DS)

Castlevania: Harmony of Dissonance (GBA)

Final Fantasy III (DS)

Mega Man Zero Collection (DS)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...