Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Ikke løst alikavel] Pc vil ikke koble seg til nettverk - Ingen internett-tilgang. Tråd kan stenges.

Anbefalte innlegg

For å starte med det første først, maskinen er en Acer L5100 med innebygget trådløst nettverkskort.Denne har Windows 7.

Når jeg klikker meg inn på nettverksmenyen så står det under mitt standard nettverk "Ingen internett-tilgang", dette kom etter at jeg var på menyene til Trendnet for å restarte routeren da denne har vært litt av og på siste tiden. Routeren er en Trendnet TEW 633.

På maskinen jeg sitter på nå er det ingen problemer, alt funker helt fint, heller ikke på husverten sin maskin er det noen problemet.

På msn sin "feilsøker" får jeg opp at det er problemet med "Standard gateway".

Hva burde man sjekke først, og evt sist? Noen lyntips, eller noen som er dyktige med nettverk her,så sier jeg gjerne jatakk til hjelp, enten via tråden her,eller msn.

Msn ved forespørsel :)

Endret av Hansy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å pinger min IP i trendnet sin programvare, får null kontakt mellom router og pc..

Edit: Har også prøvd å stilt tilbake pcen noen dager, dog til ingen hjelp.

Er det noen plasser på Windows 7 man kan se og redigere diverse forskjellige nettverksadresser? Jeg klarer ikke å finne noen..

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Neida, selvfølgelig var ikke problemet løst, våknet opp i mårrest, klar for litt nettkikking, også prøver jeg å komme på nettet. Samme problem som sist, ingen internett-tilgang.

Får opp på både W7 sin nettverkshjelper og MSN sin guide at DNS er problemet.

Reinstalerte driver igjen, og da fungerer det fint, så får vi se hvor lenge det varer...

TIps og triks er fint! :cool:

Lenke til kommentar

Dette er det merkeligste jeg har opplevd...

Når jeg kobler laptopen til fruen direkte til modemet så er det null kontakt mellom pc og modem, ingen nettilgang.

Så tester jeg gjestebrukeren på min pc, og da funker internett som aldri før...

På min konto på min pc har det ikke funket siden i gårnatt.

HVA i all verden er det som er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...