Noen123 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg er 13 år og har akkurat begynt med Python... Kjøpte boka 'python programming for the absolute beginner' noen tips fra dere proffe? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Noe du kan se på Noen123. Byte og python Non-Programmer's Tutorial for Python 2.6 Python tutorial Youtube. Show me do Lenke til kommentar
Noen123 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Noe du kan se på Noen123. Byte og python Non-Programmer's Tutorial for Python 2.6 Python tutorial Youtube. Show me do takk for svar:) jeg kom opp i et problem når jeg lagde 'Guess My Number' problemet oppstår når jeg taster inn det første nummeret; hvis det er for lavt, lager den en loop som sier "lower..." og hvis det er for høyt looper den "higher..." # Guess My Number # # The computer picks a random number between 1 and 100 # The player tries to guess it and the computer lets # the player know if the guess is too high, too low # or right on the money import random print ("\tWelcome to 'Guess My Number'!") print ("\nI'm thinking of a number between 1 and 100.") print ("Try to guess it in as few attempts as possible.\n") # Set the initial values the_number = random.randint(1,100) guess = int(input("Take a guess: ")) tries = 1 # Guessing loop while guess != the_number: if guess > the_number: print ("Lower...") else: print ("Higher...") guess = int(input("Take a guess: ")) tries += 1 print ("You guessed it! The number was", the_number) print ("And it only took you", tries, "tries!\n") input ("\n\nPress the enter key to exit.") Lenke til kommentar
etse Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Noe du kan se på Noen123. Byte og python Non-Programmer's Tutorial for Python 2.6 Python tutorial Youtube. Show me do takk for svar:) jeg kom opp i et problem når jeg lagde 'Guess My Number' problemet oppstår når jeg taster inn det første nummeret; hvis det er for lavt, lager den en loop som sier "lower..." og hvis det er for høyt looper den "higher..." # Guess My Number # # The computer picks a random number between 1 and 100 # The player tries to guess it and the computer lets # the player know if the guess is too high, too low # or right on the money import random print ("\tWelcome to 'Guess My Number'!") print ("\nI'm thinking of a number between 1 and 100.") print ("Try to guess it in as few attempts as possible.\n") # Set the initial values the_number = random.randint(1,100) guess = int(input("Take a guess: ")) tries = 1 # Guessing loop while guess != the_number: if guess > the_number: print ("Lower...") else: print ("Higher...") guess = int(input("Take a guess: ")) tries += 1 print ("You guessed it! The number was", the_number) print ("And it only took you", tries, "tries!\n") input ("\n\nPress the enter key to exit.") Hva er problemet? Testet den og den koden fungerte helt fint hos meg i hvertfall Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) @Noen123 Har du spørsmål om kode ikke still spørsmål i denne tråden. Lag din egen tråd,så hjelper vi deg der. Det er noen små feil i koden,så det vi bli en infinity loop. Rettet litt. import random print ("\tWelcome to 'Guess My Number'!") the_number = random.randint(1,100) tries = 1 guess = 0 while guess != the_number: guess = int(input("Take a guess: ")) if guess > the_number: print ("Lower...") elif guess < the_number: print ("Higher...") tries += 1 print ('You guessed it! The number was %s in %s tries' % (guess,tries)) Endret 13. mai 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Noen123 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 @Noen123 Har du spørsmål om kode ikke still spørsmål i denne tråden. Lag din egen tråd,så hjelper vi deg der. Det er noen små feil i koden,så det vi bli en infinity loop. Rettet litt. import random print ("\tWelcome to 'Guess My Number'!") the_number = random.randint(1,100) tries = 1 guess = 0 while guess != the_number: guess = int(input("Take a guess: ")) if guess > the_number: print ("Lower...") elif guess < the_number: print ("Higher...") Takk:) jeg skal huske det. tries += 1 print ('You guessed it! The number was %s in %s tries' % (guess,tries)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå