King-Nothing Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en sammenleggbar bakgrunn (1,5m x 2m), men er litt usikker på hva jeg burde kjøpe. Har tenkt på sort/hvit eller grønn/blå "chromakey" (hvor man setter inn bakgrunn digitalt i etterbehandlingen). Er det mye kvalitetsforskjell på disse bakgrunnene? Ser prisene varierer ganske mye fra norske til utenlandske nettsider. Alt fra ca 700-800,- til 1500,- Er også litt nyskjerrig på hvordan det fungerer med "chromakey". Blir det oftest bra å sette inn bakgrunn digitalt, eller blir dette ofte unaturlig? Edit: Ser at denne havnet i feil kategori, fint om en mod flytter den for meg. Endret 15. mai 2010 av King-Nothing Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Chromakey til å sette inn bakgrunn uten å gjøre manuelt arbeid selv blir bare helt sinnsykt ille. Jeg bruker Colorama bakgrunner fra Interfoto ihvertfall. 800,- per :=) Men de er papir, og litt større enn de måla du skrev, men relativt flexible, og du kan kjøpe stativer å henge de på osv. Er såpass enkelt at det ikke er noe stress for meg at jeg må pakke opp / ned hver gang på studioet mitt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Hva mener du med uten å gjøre manuelt arbeid? Du tenker da på å endre selv bakgrunnen litt for å få den til å matche bildet mtp lys bl.a? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Tenker at for at det skal bli bra, så må du uansett bruke en liten brush for å fjerne bakgrunnen. Akkurat som om det var en grå bakgrunn ^^ Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Ahh...I see. Hva med den sort/hvit-utgaven a? Har du testet de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå