d4fF Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har for en stund vurdert å skaffe meg en slik Piaggio MP3 400. Denne er på 400 kubikk og må dermed kjøres med godkjent klasse A(motorsykkel)-førerkort. Men en ting jeg lurer fælt på: I linken under står det Piaggio MP3 LT 400. I teksten står det at denne kan kjøres UTEN MC-LAPPEN. Man trenger kun klasse B(bil). Hva i svarte betyr dette? Hva er forskjellen på disse? Eneste forskjellen jeg ser er en ekstra LT i navnet + mer hestekrefter på den man ikke trenger mc-lapp. Jeg forstår ingenting.. Kan noen forklare hvordan evnt. hvorfor dette er mulig? På forhånd takk! Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Uten at jeg skal si noe sikkert, vil jeg tro at det har med godkjenninger fra den norske stat og gjøre. Akkurat hva som skiller de to "syklene" fra hverandre klarer ikke jeg heller å si. Lettetste er vel å ringe en forhandler på tirsdag og la de forklare deg. Edit: Prøvde et kjapt google-søk, og en av forskjellene som skiller de er at LT-modellen er bredere, og da kanskje oppfyller krav til typegodkjenning som klasse B. Before even gripping the handlebars, it’s easy to see the main difference from the first generation MP3. An extra 4.5cm makes a difference. Kilde: http://www.motorstv.com/test/bike/piaggio/piaggio-mp3-lt Edit 2: Fant en kilde til som bekrefter det nevnt i den første redigeringen av innlegget. Thanks to its larger front tyre track of 465mm, the Piaggio MP3 LT can be ridden by car license holders Kilde: http://www.uk.piaggio.com/en_UK/prodotti/MP3_LT/MP3_LT_400/ Endret 15. mai 2010 av stresslessen Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Hehe... var nettopp inne på de samme sidene faktisk. Google før forum... now remember that! Virker som et interessant opplegg dette her. Få en motorsykkel med bra ytelse uten å måtte ta mc-lappen først. Genialt. Ekstra bredde på dekk, bremsepedal og doble frontlykter så har man en motorsykkelbil! Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Mm, men velger å tro at følelsen ikke blir helt den samme som med en tohjulsmc. Men det ser absolutt ut som et intressant utgangspunkt mtp at den kjøres med klasse B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå