kolli_93 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei! Har et problem med mange løse ledninger og ladere ut fra pcen. Tenker derfor å lage en spesialbygd dockingstasjon til alle ledningene, med plass til alle tingene jeg kunne trenge å lade. Jeg vil ha disse ledninger med: Micro-usb til min HTC Desire, Mini-usb til min Creative Zen X-FI, jack-forlenging med utgang og plass til både jack fra headset, jack fra høytalere og jack fra stereoanlegg med lett omkobling til jack-utgangen. I tillegg midlertidig plass til 2-3 ledninger, som til den eksterne harddisken hvis jeg trenger å rydde. En forlenging av noen USB-kontakter kan man sikkert også montere. Alle ledningene må kunne tas ut, så skal ikke være noe festet i selve stativet. Jeg har ikke startet med noe som helst annet enn idèen. Grunnen til at jeg poster her, er at jeg regner med andre også har dette behovet. Dessuten er jeg ikke ekstremt praktisk anlagt, og håper å kunne få hjelp fra andre. Jeg kan også nevne at jeg vet det finnes løsninger i butikken, men ikke med akkurat mine behov. Hvis dere vet om et slikt produkt, kan dere forsåvidt legge det igjen her.. Tenker å gjøre det etter denne planen: Tegning: Finne et design som funker, som ikke er for komplisert, ikke for stort og ser ok ut Materialer: Finne ut hvilke materialer som er best egnet. Tre, plast, metall Framgangsmåte: Prosjektet begynner ordentlig Jeg er som sagt ikke veldig godt praktisk anlagt, og holder meg langt unna sveising og ting som krever lignende resurser. Vil at det skal være mest mulig funsjonelt og fancy, men det viktigste av alt er at det er enkelt å lage. Helst ikke noe teknologi innlagt heller, skal bare være et stativ. Legger ved en liten skisse fra paint, for å forklare bruken, og litt hva jeg har tenkt meg. Tusen takk for alle innspill og hjelp! ledningsstativ.bmp Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Hei som jeg kan se det, når du skal gjøre det selv, så du har vel ikke noe avansert utstyr tiljengelig, så er tre det beste valget. Da kan du høvle frese å skjære det i den formen du vil bortimot, og tre er jo ganske fint hvis du beiser det el. eller du kan lage et metall deksel over det. Det jeg ville ha gjort er å få så få ledninger ut som mulig, så kanskje en innebygget usb hub hadde vært noe ? Hvis du kan lodde så kan du jo også feste et par jack plugger på baksiden å lodde dem til en bryter så du kan plugge in headsett - høyttalere - noe annet så kan du bare vippe bryteren for å skifte hva du spiller av på, kanskje hvis du gjør det haket mere komplisert kan du kjøre en bryter på innput lyd også så du kan koble til mp3 spiller eller liknende. Endret 18. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå