Gå til innhold

På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?

På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?  

64 stemmer

1. 1. På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?

• Ja det hadde vært super! :) ALT GR + 2 står alt for langt unna hverandre
    • Nei!! QWERTY oppsettet er perfekt slikt det allerede er og skal aldri forandres på
    • Hva bruker man @ til?!

Anbefalte innlegg

jeg sitter og skriver på et microsoft tastatur. Jeg har ikke høyre windowstast. Den er helt ubrukelig, og derfor har de like godt fjernet den :)

Slik jeg ser det kunne det helt sikkert vært gjort plass til en @-tast, men hva med : og / da? burde de også få egen tast? (ja jeg vet at / har en egen tast, men den er for langt unna, og jeg ser ikke at noen har foreslått at @-tasten kunne vært helt borti der).

Jeg ville iallefall ikke byttet ut noen taster, i såfall ville jeg hatt den som et tillegg. Men kanskje den kunne den over plassen til caps Lock, så kunne vi hatt caps lock en annen plass. Jeg har innsett at den har en funksjon for enkelte, da jeg har en på jobben som har protese på ene armen. hun bruker den hele tiden siden hun ikke kan holde inne shift, men selv har jeg disablet hele tasten. Den er stort sett bare i veien for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Ctrl + Alt + 2 er det jo kun en hånd som må brukes så jeg skjønner ikke problemet.

Jeg har dog vært borti noen tastaturer der hvor dette ikke fungerer, men et nytt tastatur koster jo under 100NOK.

Med Alt Gr + 2 kan man også bruke kun en hånd ! :)

Lenke til kommentar

Jeg savner et alternativ for oss med mac, vi har det allerede :cool:

Hvordan klarer folk å være stolte av å ha MAC?

Hadde vært helt deprimert jeg..

For min del er det at jeg har en laptop med svært god opplevd kvalitet, samt et operativsystem som er det jeg er mest fornøyd med til dags dato.

Personlig skjønner jeg meg ikke på unge, relativt teknologiinteresserte som sjeldent spiller på pc som fortsatt benytter seg av Windows i en eller annen versjon som hoved-os.

Lenke til kommentar

Jeg savner et alternativ for oss med mac, vi har det allerede :cool:

Hvordan klarer folk å være stolte av å ha MAC?

Hadde vært helt deprimert jeg..

Da driver du for lite med media, bilderedigering, videoredigering, lydredigering o.l. ;)

Det er jo tross alt mye av det som har gjort Mac så utbredt...

(Jeg har ikke Mac selv, men om jeg hadde jobbet innen media hadde jeg helt klart vurdert Mac...)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

HELT UAKTUELT MED Å FJERNE DEN :) haha

Hvorfor det? Roper du så mye på nettet du da? blink.gif

Hvorfor jeg roper ? Må jo det når folk vil fjerne den tasten :)

Lenge leve Caps Lock ! :)

Edit: Men nå må vi ikke spore av fra det tråden handler om ! :)

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...