Gå til innhold

På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?

På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?  

64 stemmer

1. 1. På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?

• Ja det hadde vært super! :) ALT GR + 2 står alt for langt unna hverandre
    • Nei!! QWERTY oppsettet er perfekt slikt det allerede er og skal aldri forandres på
    • Hva bruker man @ til?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt på dette i lengre tid, behandler mye epost og epost-adresser på arbeid, hadde vært kjekt med en dedikert @-tast.. hadde spart meg ca.20ms hver gang jeg skulle bruke tegnet og i min jobb hadde jeg nok sikkert spart 12 minutter på et helt år ;-)

de kan sikkert forminske Rigth Shift knappen, som etter min mening er for stor...

Bilde for de som lurer på hvilken knapp det er snakk om her <---

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, dedikert @-tast kunne vært greit. Windows tastene er jo bare i veien, så jeg vil ofre mine frivillig! ok_dremel.gif

Men jeg synes også krøll-i burde vært mer utbredt, det er så mye uforståelig ironi å finne rundt om kring på nettet hmm.gif

Lenke til kommentar

Joa, men jeg ville heller blitt kvitt Windows-knappen en gang for alle, den er mest elendige knappen på hele tastaturer... Den er plassert på et dumt sted med tanke på at jeg bruker Alt, Ctrl og Shift mye i Photoshop, og dermed kunne det vært en viktigere tast der i stedet.

I tillegg er den grenseløst irriterende om man spiller spill og ikke har noen funksjon for å skru av windows-tastene. Om man kommer bort i den går man automatisk ut av spillet, og Start-menyen dukker opp icon2.gif

EDIT: Jeg burde kanskje laget en tråd for "oss som misliker windows-tastene" :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ikke pokker om vanlige tastatur burde bli macifisert!

Er noen så late at de ikke gidder\klarer å holde inne to knapper på en gang kan de bare ha det så godt. Evt. finne et program som legger inn taste-kombinasjonen til en annen tast.

@Meh.: Logitech G11 FTW (vet G15 og 19 kan det samme, og flere andre)

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar

@Meh.: Logitech G11 FTW (vet G15 og 19 kan det samme, og flere andre)

Jeg har G19 :p

Men da mitt Saitek Cyborg tastatur ble drept av cola ble jeg nødt til å bruke et veldig enkelt Fujitsu Siemens tastatur, og fram til jeg fikk meg G19 kom jeg bort windows-tasten flere ganger mens jeg spilte, og det var veldig irriterende!

Jeg har ikke problemer med den nå når jeg har G19, men jeg synes fortsatt den er unødvendig og ubrukelig...

Lenke til kommentar

Har ikke kommet borti en windows-tast under spilling, eller andre fullskjermsaplikasjoner på mange, mange, mange år. Ser ikke noe problem, egentlig, annet enn at det kanskje hadde lønnet seg å øve seg på å treffe tastene sine. Bruker venstre windows-tast daglig, men hadde ikke savnet høyre. Tror faktisk ikke jeg har tatt på den engang, så er ikke engang sikker på min virker :) . La shift være, liker den er bred, så rekker hånden over til andre taster.

Lenke til kommentar

Er noen så late at de ikke gidder\klarer å holde inne to knapper på en gang kan de bare ha det så godt.

Denne holdningen holder verden tilbake. Hvorfor gidde å utforske nye ting og muligheter, det vi har funker jo helt greit. Noe av det samme som de latterlige "do not copy this disc" etc. på starten av de fleste dvd-er og bd-er. Hvorfor ikke bare gi oss et bedre produkt? Ingen taper på det.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet borti en windows-tast under spilling, eller andre fullskjermsaplikasjoner på mange, mange, mange år. Ser ikke noe problem, egentlig, annet enn at det kanskje hadde lønnet seg å øve seg på å treffe tastene sine. Bruker venstre windows-tast daglig, men hadde ikke savnet høyre. Tror faktisk ikke jeg har tatt på den engang, så er ikke engang sikker på min virker :) . La shift være, liker den er bred, så rekker hånden over til andre taster.

Det skjedde ikke ofte, men det er veldig irriterende når det først skjer...

Jeg "pleier" ikke å treffe den, men med flate taster som det var på det tastaturet jeg brukte før, er det veldig mye enklere å komme borti feil, spesielt når man er vant til normale taster som faktisk stør opp fra tastaturet...

Men nå skal ikke jeg bytte diskusjonsemne i denne tråden. Nok OT nå :p

Lenke til kommentar

Er noen så late at de ikke gidder\klarer å holde inne to knapper på en gang kan de bare ha det så godt.

Nei, for all del. Hvorfor gjøre samme jobben med én tast når man KAN gjøre den med to? Du burde ha en ledende stilling i Microsoft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for all del. Hvorfor gjøre samme jobben med én tast når man KAN gjøre den med to? Du burde ha en ledende stilling i Microsoft.

Hadde ikke takket nei til det.. med tanke på hvor dyre lisenser er (om man faktisk kjøper dem), burde lønna være god.

Men problemet ligger vel i tastaturene, og ikke OS'et? Microsoft lager vel ikke tastaturer?

Og iallefall jeg skal egentlig kunne legge "Alt Gr + 2" til en G-tast, ikke at jeg klarte det så bra.

Lenke til kommentar

Hadde ikke takket nei til det.. med tanke på hvor dyre lisenser er (om man faktisk kjøper dem), burde lønna være god.

Men problemet ligger vel i tastaturene, og ikke OS'et? Microsoft lager vel ikke tastaturer?

Og iallefall jeg skal egentlig kunne legge "Alt Gr + 2" til en G-tast, ikke at jeg klarte det så bra.

Sitter med et Microsoft tastatur ved siden av meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...