Xp3ri3nZ Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Ja fikk kortet HD 5870 i posten i dag! Fikk plugget det inn og satt i 4stk 3 pin plugger inn i 2 stk 6 plugger som gjekk inn i skjermkortet. Altså i hver 6 plugg som følgte med var det omformer til 2stk 3 plugger. Etter en stund så ble skjermen helt rar rosa og grønn akkurat som om det var 16 farger se bilde Når eg endre skjermoppløsningen til fks 1680*1050 og så tilbake til 1920*1080 i gjen så blir alt som normalt i gjen. Så kan det gå noen timer før det skjer i gjen! Noen som kan hjelpe meg?? Samme skjer av og til i spill. Og så lurte eg på en ting til. Eg ser at kortet skal kjøre på 850mhz men eg lasta ned et program der eg kan se spesifikasjonene se bilde Så står det jo 300mhz. Håper dere klarer å hjelpe. Strømforsyningen er på 460w. Endret 15. mai 2010 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Navnet ditt står i skjermbildet Bare nevner det hvis du ikke var !OBS! på det Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Navnet ditt står i skjermbildet Bare nevner det hvis du ikke var !OBS! på det Ok navnet mitt vett eg så det gjør ingen ting Men hvorfor bli skjermen min så wildt rar rosa grønn??? Skjer så random noen ganger 1 gang i timen andre ganger oftere. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 De grønne og rosa fargene er fordi du bruker HDMI. Avogtil virker ikke den som den skal. Regner med det har noe med skjermen din å gjøre. Det samme skjedde hos meg når jeg prøvde HDMI. Forskjellen er at jeg kun fikk de fargene når jeg kjørte 1920x1080. Satte jeg på 1650 så funka alt som det skulle. Jeg har en Benq 23.9" 2412HD. Jeg skiftet til DVI. Funker like godt det iom at kun er bildesignaler man vil overføre fra skjermkortet. (Har forstått det slik at man får like god bildekvalitet med DVI som HDMI, forskjellen er at HDMI kan føre lyd i tillegg.. ) Når det gjelder klokken på kortet ditt så stemmer det at klokkehastigheten er 850mhz som stock. Grunnen til at det står 157 hos deg er fordi du ikke kjører noen grafikkprogrammer. Kortet klokker seg ned når det ikke er i bruk for å spare strøm. Prøv å starte opp et spill, sett på pause, ALT-TAB. Da vil det stå 850mhz der. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Okay takk får hjelpen, men det var da veldgt rart at eg ikke sko kunne kjøre HDMI? Koret er jo laget til det. Eg fikk kortet i dag og har testa en del spill osv. Men nå eg prøvde i gjen noen timer senere så krasjet spillet med en gang eg gjekk inn i det. Skal prøve litt til og se om det kommer seg. Tusen takk får tips, har sendt inn ticket til support får håpe det hjelper. Ps eg kjører 50 tommer lcd tv med hdmi Endret 15. mai 2010 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Okay takk får hjelpen, men det var da veldgt rart at eg ikke sko kunne kjøre HDMI? Koret er jo laget til det. Eg fikk kortet i dag og har testa en del spill osv. Men nå eg prøvde i gjen noen timer senere så krasjet spillet med en gang eg gjekk inn i det. Skal prøve litt til og se om det kommer seg. Tusen takk får tips, har sendt inn ticket til support får håpe det hjelper. Ps eg kjører 50 tommer lcd tv med hdmi Jeg er helt enig med deg ang. HDMI. Grunnen til at jeg aldri gikk noe videre med dette var at jeg fant flere andre på nettet med samme skjermen som hadde det samme problemet. I og med at skjermen min var skambillig så brydde jeg meg ikke særlig mer med det (betalte 1100 for den ). Mulig at problemet ditt er av samme opphav (ikke at TV'n din er dritt, men at du bruker den til noe den ikke er optimalisert til å gjøre). Regner med at du ikke har noen problemer med HDMI til blu-ray, ps3, dekoder osv. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Har ingen problemer med hverken Xbox 360 - Playstation 3 - Dekoder Lyse - Dette må da kunne fikses i en oppdatering eller noe! Går da ikke an1 Eg har tros alt betalt 3500,- kr får dette! Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Har ingen problemer med hverken Xbox 360 - Playstation 3 - Dekoder Lyse - Dette må da kunne fikses i en oppdatering eller noe! Går da ikke an1 Eg har tros alt betalt 3500,- kr får dette! Selvsagt burde det kunne fikses på en måte. Men poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er skjermkortet som er problemet. Det kan også være, som i mitt tilfelle, skjermen. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvilken skjerm har du a'? 1 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Eg kjører HDMI fra skjermkortet til Philips LCD-TV 47PFL5604H 47'' Full HD 1080p digital-TV med Pixel Plus HD 47PFL5604H/12 Eg sette ned oppløsningen til 1776*1000 i stede får 1920*1080 og etter det har eg ikke hatt problemt. Men det må da gå an å kjøre 1920*1000 !! Fikk et problem til, skulle spille Far Cry 2 med alt på high og det gjekk fint. Så skrudde eg på DX 10 og da eg starta spillet i gjen etter å satt på dx10 så låste det seg! Veldig iritterens. Ser også at bilde på tven dekker ikke helt til kantene, det er en svart ramme rundt på en 3 cm wildt iritterende! Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Nå starte Far Cry 2 i windowmode uansett om dx10 er av! Virka i går kveld uten dx10. Men i dag går det bare rett i window mode og starmenyen i windows viser og alt går sirupseint i menyen! Vett snart ikke hva eg skal gjøre! Og Metro nekter å starte i det hele tatt. Just Cause 2 virker helt ok, eg fårstår ingen ting lenger. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Nå starte Far Cry 2 i windowmode uansett om dx10 er av! Virka i går kveld uten dx10. Men i dag går det bare rett i window mode og starmenyen i windows viser og alt går sirupseint i menyen! Vett snart ikke hva eg skal gjøre! Og Metro nekter å starte i det hele tatt. Just Cause 2 virker helt ok, eg fårstår ingen ting lenger. Får å få fullscreen igjen trykker du ALT+ENTER. Dette gjelder alle fullscreen-applikasjoner som er i vindu. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 I dag var eg og kjøpte ny strømforsyning 800w montert og alt fungere flott! Uten om det domme problemet med 1920*1080 oppløsningen, skjermen blir grønn og rosa, skjer veldig random 1 gang i timen av og til 3 ganger i timen. Eg har alle dei nye driverene installert eg kan ikke fatte og begripe va dette er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå