erov Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jaja, her er nok en HTC Evo 4G-*sikle-sikle*-tråd (Håper dere gidder å lese) Greia er altså at jeg, som så mange andre, sikla veldig da jeg hørte om den Allmighty HTC Evo 4G. Men så får jeg høre at denne verken skal selges i Norge ELLER Europa, og dersom den importeres vil den heller ikke funke på norsk eller europeisk mobilnett. Jeg lurer på hvorfor amobil.no i det hele tatt GADD å skrive om saken Har sett flere av dere skrive at HTC Evo 4G (eller en lignende sak) kanskje kommer til Norge/Europa til høsten, men er merkelig at vi ikke har hørt noen som helst konkrete rykter om dette fra andre enn ivrige forum-fans? (et egg blir lett til ti høns på et forum) Spesielt med tanke på at Apple skal slippe en 4 generasjons mobil til sommeren som kommer til å knuse all motstand, i hvertfall i Europa hvor vi altså ikke får HTC Evo 4G... Så jeg som hadde tenkt å kjøpe meg Android-telefon i sommer, hadde jo tenkt å kjøpe HTC Evo 4G så jeg kunne le av alle iphone-hipsterne... Men hvilke alternativer har jeg nå da? Skal jeg se det an og vente til høsten i håp om at HTC (som antageligvis fokuserer all markedskraft på å pushe Desire i Norge enn så lenge) skal komme med noe nytt? Eller skal jeg gå for HTC Desire eller Nexus One? Har jo sett nok av tråder her inne allerede om Desire vs Nexus One... Vil gjerne høre fra folk som faktisk har en Nexus One eller som har testet begge? Ønsket mitt, som nok alle andre Android-fans, er jo såklart å få en smartphone som er like god og gøyal som iphone - hvis ikke bedre! Takker for svar! Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Her er etpar interessante som burde dukke opp snart: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=2298&c=samsung_gt-i9000_galaxy_s_16gb http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=2238&c=samsung_gt-i8520_halo Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 htc peprer jo markedet med androidmodeller, jeg ville ikke bekymret meg et sekund for at det ikke skulle komme en telefon med tilsvarende specs som evo utpå høsten. når det er sagt så er ikke evo et så stort steg frem, og det er ikke på hardwaresiden android strever mest i forhold til sine argeste konkurrenter. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 EVO er en CDMA-telefon. Det burde forklare det meste. Jeg ville blitt svært overrasket om HTC lagde en GSM versjon, så jeg kan nærmest garantere deg at EVO aldri vil komme til Europa. Personlig ser jeg ikke det revolusjunerende med EVO da Desire i prinsippet er samme telefon. Eneste vesentlige forskjeller er større skjerm, HDMI og 8MP kamera. Til gjengjeld er EVO både lengere, bredere og tykkere. Lenke til kommentar
erov Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 EVO er en CDMA-telefon. Det burde forklare det meste. Jeg ville blitt svært overrasket om HTC lagde en GSM versjon, så jeg kan nærmest garantere deg at EVO aldri vil komme til Europa. Personlig ser jeg ikke det revolusjunerende med EVO da Desire i prinsippet er samme telefon. Eneste vesentlige forskjeller er større skjerm, HDMI og 8MP kamera. Til gjengjeld er EVO både lengere, bredere og tykkere. Personlig syns jeg de 3 sistnevnte specsa nettopp gjør Evo til en mer attraktiv tlf, spesielt siden Iphone 4G kommer til sommeren. Er fullstending klar over at Desire er en bra tlf, en som jeg absolutt vurderer å kjøpe, men som "Stemplar" sier så peprer jo HTC markedet med android-tlf, hvorfor har de ikke da sagt at de også vil lansere en ny og bedre tlf i Norge som kan konkurrere med den neste iphonen? Begynner ikke Desire nesten å bli "gammel" allerede? (misforstå meg rett, jeg syns markedet går altfor fort framover, altfor mange nye mobiler hele tiden - blir jo helt svett!) Og Nexus One syns jeg virker veldig interessant. Har lest at den overgår Desire i system og program-oppdateringer? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 iPhone 4G kommer ikke til å ha verken større skjerm, HDMI eller 8MP kamera for å si det sånn. Så Desire konkurrer allerede med den. Tviler ikke et sekund på at HTC slipper en ny telefon i løpet av året med EVO-lignende spesifikasjoner for Europa, men poenget mitt er at det ikke kommer til å bli EVO. Og hvis du mener Desire er gammel (den kom for nøyaktig 1 mnd siden) må du gjerne nevne en telefon som er ute nå og som overgår den. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 EVO kommer som sagt med CDMA og WiMax, teknologier som ikke finnes i Europa eller kommer til å komme. Men jeg tror vi kommer til å snart se mobiler fra Samsung og HTC snart med LTE som er vår 4G teknologi, foreløpig er vi nødt til å bruke modem. Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hadde ikke hatt noe i mot en HTC Android telefon med LTE innebygd. Lenke til kommentar
erov Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 iPhone 4G kommer ikke til å ha verken større skjerm, HDMI eller 8MP kamera for å si det sånn. Så Desire konkurrer allerede med den. Tviler ikke et sekund på at HTC slipper en ny telefon i løpet av året med EVO-lignende spesifikasjoner for Europa, men poenget mitt er at det ikke kommer til å bli EVO. Og hvis du mener Desire er gammel (den kom for nøyaktig 1 mnd siden) må du gjerne nevne en telefon som er ute nå og som overgår den. Du trenger ikke være så syrlig, prøver bare å finne ut hvilken tlf jeg skal kjøpe og skape diskusjon rundt de som er på markedet nå Er jo en kjensgjerning at alle tlf'er som kommer nå blir fortere "eldre" fordi det hele tiden lanseres nye modeller. Sett at det kommer en tilsvarende europeisk "Evo" til høsten, så vil jo den antageligvis overgå desire og bli det nye "hotte". Har fortsatt ikke hørt noen argumenter for Nexus One? Vet det er mange Desire vs Samsung Galaxy vs Nexus One vs Iphone 4G-tråder rundt på forumet, men når vi først har startet denne tråden så Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Finnes mange argumenter for og imot Nexus One spredt rundt i flere tråder på forumet. Største fordel: Kjører Android uten utvidelser, oppdateres dermed raskere med nye OS-versjoner enn telefoner med "custom UI" (Sense, Timescape og slikt). Nexus One blir nok markedets første telefon med Android 2.2, f.eks. Største ulempe ... tja. Den slåss mot HTC Desire. Ca samme telefon, men Desire er billigere og har noen fordeler. Noen vil regne Sense som en fordel, selv om jeg ikke er spesielt avhengig av Sense-komponentene på min HTC. Steget opp fra Desire og Nexus One blir nok Galaxy S, selv om jeg skulle ønske at den kom med vanlig Android og ikke det dustete UIet til Samsung. Lenke til kommentar
erov Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Finnes mange argumenter for og imot Nexus One spredt rundt i flere tråder på forumet. Største fordel: Kjører Android uten utvidelser, oppdateres dermed raskere med nye OS-versjoner enn telefoner med "custom UI" (Sense, Timescape og slikt). Nexus One blir nok markedets første telefon med Android 2.2, f.eks. Største ulempe ... tja. Den slåss mot HTC Desire. Ca samme telefon, men Desire er billigere og har noen fordeler. Noen vil regne Sense som en fordel, selv om jeg ikke er spesielt avhengig av Sense-komponentene på min HTC. Steget opp fra Desire og Nexus One blir nok Galaxy S, selv om jeg skulle ønske at den kom med vanlig Android og ikke det dustete UIet til Samsung. Takk for bra svar! Så man kan laste ned masse "privat-produserte" brukersnitt og programvare til Nexus One lettere enn Desire? (er ikke så flink på sånt, prøver å forstå) Liker også tanken på raskere og flere oppdateringer. Har prøvd Desire som er en veldig bra tlf, men ville gjerne hatt en nærmere titt på Nexus One også. Såvidt jeg hadde forstått så kjører Galaxy S Android 2.1? Har også kikket på denne, liker den veldig lyssterke 4"-skjermen! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tror ikke det er noe mer av privatproduserte brukergrensesnitt og programvare til Nexus One enn til Desire. Blir mer bare som å være stuck med Vista på Desire en stund mens Nexus One kjører Windows 7, for å bruke en litt teit OS-analogi. Får jo samme programvare til begge. Galaxy S får Android 2.1 ja, såvidt jeg vet. Samsung er vel ikke altfor ille på oppdateringer, men også denne kommer til å lagge litt etter Nexus One på ny versjon av OS. Til gjengjeld er hardwaren, ikke minst skjermen, som du sier, bedre. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Synd Galaxy S er så designmessig lik Iphone, Samsung har generelt dårlig design, akkurat på høyde med eldre Motorola mobiler. Enten bruker de 2år gammelt design eller kopiering. Selv om den er bedre enn Desire på papiret, er det bare teit å gå rundt med en Iphone kopi med Android. Endret 19. mai 2010 av Svedge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå