Gå til innhold

Tips for å få bedre karakterer på eksamen

FSTT

Anbefalte innlegg

Hva er ditt beste tips for å forberede deg og gjøre det bra på eksamensdagen?

Her er mine:

• Spis sunt og sov 7-8 timer hver dag
  • Repetèr hver kveld og morgen
  • Slå av mobiltelefonen og logg av Facebook

Hva er dine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muntlig: Selvtillit.

Annet: God chips. Dette kan du knase på mens du skumleser her og der når du ser på film e.l. Den beste kunnskap får du tross alt med deg fortgående. :)

Chips? Det må være et røvertriks.

Lenke til kommentar

Når du øver/leser alt ettersom så slapp av ikke stress øve/lese, dwt går sjeldent greit. bare les stille og rolig i ditt egent tempo men ikke les sammen greien for mye da kan det værtfall for min del gå i surr ;)

I ditt eget tempo! Flott tips! :new_woot:

Kombiner dette med en plan for lesingen så vil nok eksamen går bra!

Lenke til kommentar

Min strategi i statistikk, den siste uka før eksamen:

1. Les gjennom kapittel 1-2

2. Gjør oppgaver om kapittel 1-2

3. Gjør eksamensoppgaver om kapittel 1-2

4. Les 3-4

5. Oppgaver 3-4

6. Eksamensoppgaver 1-4

...

Den første dagen bruker jeg til å få oversikt over stoffet. Jeg ser gjennom øvinger og tidligere eksamensoppgaver. Det er viktig med overblikk.

Jeg brukte en dag på de første to kap, en på de to neste, en på de 5-6, og en på 7-10.

De siste to dagene før eksamen bruker jeg til å gjøre hele eksamensoppgaver, slik øver jeg opp tempo. Siste dag før eksamen avslutter jeg klokken 16-17, og slapper av med god mat, joggetur, tv-serie, kjærestebesøk osv.

Lenke til kommentar

Ikke fall i den fellen at du konsentrerer deg om alt annet enn det du skal da! Er greit å fokusere litt på å legge seg tidlig osv. men ikke la det gå ut over konsing på faget! det er tross alt faget som er det viktige!

Hvordan du best lærer varierer fra person til person, men et tips er å kvitte seg med distraksjonsmomenter! Slå av telefonen, PCen osv. (så fremt du ikke trenger den) så er det elttere å konse!

På selve eksamnen:

Ikke tenk på tiden, ikke tenk på hvor kort\langt du har kommet, ikke tenk på hvordan andre ser ut som de gjør det. Og du skal for enhverpris unngå å tenke på hva du skal tenke på! Det absolutt eneste du skal tenke på er oppgaven(e) og hvordan den\de skal løses!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...