Gå til innhold

Xbox 360 kompositt med komponent kabel


Anbefalte innlegg

Jeg bruker en komponent kabel til Xbox 360, men får ingen bilde på TV da jeg prøver å bruke 480p og TV (kompositt).

 

Har sett på instillinger på Xbox 360 (måtte bruke komponent for å få bilde til å se) men hadde enda TV instillinger på kabelen, men component kabel. På TV ser alt rett ut, minus at det står "Component".

 

Er dette vanlig eller?

 

Vil det bare funke om jeg bruker kompositt-only kabel?

 

Eller må jeg endre noe på X360'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du prøve å beskrive problemet ditt på en annen måte?

 

Skal jeg gjette så virker ikke komponent kabelen din.

du vil vel ikke bruke den gule pluggen (kompositt) ? som da gir verdens dårligste bilde.

Så hvilke plugger har du koblet til (farge)

 

hvilken tv har du? Har du en gammel tube tv så vil jeg anbefale deg å kjøpe en scart ledning som da er beste alternativ.

 

edit:okei, etter en diskusjon med en kompis om hva du skriver så er konklusjonen.

du bruker en komponent kabel der det også er en gul plugg.(kompositt)

du vil bruke denne fordi det er eneste mulighet på din tv.

 

i xbox innstillinger så kan du velge om du skal bruke vanlig tv eller hd tv, så velg hva du skal ha og da skal det i teorien virke. (du kan også switche den hd knappen på ledningen mens xboxen er på for å tvinge frem en omstart og automatiske innstillinger i menyen).

 

men likevel: gå til innkjøp av en scart ledning da dette gir best bilde på din tube tv.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Vil bruke kompositt da det fungerer med capturecard, HD PVR'en er hemma.

 

Har prøvd alt du sier og mer, mer det fungerer ikke.

 

Men TV'n går iallefall fra "Check cable", til "no signal" gå jeg setter i kablene. Selv ikke lyd virker med mindre jeg bruker component kabler.

 

Dette irriterer meg grønn, men har bestilt kompositt-only kabel som jeg håper funker.

 

Funker bra med PS3 på samme kabel (Wii, xbox 360 og ps2/3 kabel) så er ikke noe galt på TV.

 

Tror problem er i Xboxen.. et sted..

 

Har prøvd å resette oppløsning, hjelper ikke.

 

Har prøvd factory reset, men klarer ikke.

 

Hadde jeg bare spilt "vanlig" hadde jeg ikke brydd meg, og heller brukt HDMI, men da jeg spiller inn mens jeg filmer, bruker jeg komponent, men vil nå heller bruke kompositt da hd pvren kødder noe fælt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...