Muffinman Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Gått meg litt vill i jungelen av versjoner her. Akter som skrevet i emnefeltet å bruke client mode, men er usikker på hvilken versjon som er best egnet. Et sted står det at man må unngå SP1 for å få det til å virke, men det er en relativt gammel side. Kjører for tiden Tomato på Linksys`en, men denne firmwaren later ikke til å ha funksjonaliteten jeg trenger. Noen som kan hjelpe meg å finne riktig versjon av DD-WRT? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Jeg kjører min i client mode med Firmware: DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) vpn build 13064, funker fett. Endret 15. mai 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Takker, gjør et forsøk med den. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Jeg har selv kjørt DD-WRT v24-sp1 (07/27/08) std i snart 2 år nå, og dette har fungert svært godt. Jeg bruker den som repeater. Da får jeg koblet til både maskiner med tråd og trådløse enheter når jeg har satt opp et virtuelt WLAN på den. Jeg har også kjørt den en stund på client, og fungerte utmerket dette også. Endret 15. mai 2010 av fUsiOn Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Har flashet med v24-sp2 (10/10/09) vpn build 13064. Imidlertid ser det ut som jeg har visse problemer med å få satt opp ruteren i client mode. Det skyldes sannsynligvis inkompetanse fra min side Målsetningen med dette er å ha to adskilte nettverk i huset, og nett-tilgangen skal deles fra en ruter med lokal ip 192.168.0.1. Jeg har deaktivert all kryptering i første omgang til jeg får det til å fungere. Det ser ikke ut som Linksys`en vil koble seg til den andre ruteren. Jeg bruker kabel fra en laptop til Linksys`en når jeg holder på med dette. Noen som kan gi meg noen tips på hvordan jeg setter opp dette på enklest mulig måte? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 denne er ganske så grei å følge egentlig, Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) I client mode så har du forskjellig subnett på router og klientrouter. F.eks 192.168.0.x og 192.168.1.x. I client bridge bruker du samme subnett på begge sider, f.eks 192.168.1.x. Får du det ikke til å fungere, så sjekk at SSID du kobler deg opp mot, kanal og kryptering stemmer. Fremdeles no luck? Les "Peacocktråden" hos DD-WRT. Anbefalte firmwareversjoner: http://www.dd-wrt.co...pic.php?t=52043 Noen ganger fungerer det best med statisk IP på PC, men det bør fungere uten også. Vær obs på at det kan ta noen minutter før forbindelsen kobler seg opp. Prøv å reparere forbindelsen til PC ved å klikke på ikon for nettverk på oppgavelinjen. Selv har jeg forskjellige erfaringer med DD-WRT og client (client bridge). Noen routere og firmwareversjoner fungerer uten problemer. Det lønner seg hvertfall å resette routeren på rett måte og bruke en "god firmware build". Endret 15. mai 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) @Ducktoy: Dette er jo en guide for å sette opp i client bridge mode. Hva må endres for å få det til å fungere i client mode i forhold til guiden? EDIT: Fant en lettfattelig guide for client mode. Skal teste den senere. Endret 15. mai 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Jepp, da er jeg i mål. Takk for hjelp folkens! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Ble litt mer knot enn forutsatt dette. Selv om det fungerte fint en god stund forsvant nettforbindelsen gjennom Linksys`en etterhvert. Selv om den får tildelt wan ip og alt ser ut til å være satt opp etter boka er det tilsynelatende ikke mulig å komme seg på nett gjennom den. Når jeg kobler opp med en pc direkte til "modernettet" kommer jeg fint på nett. Siden jeg har flashet en Asus WL500g med dd-wrt gjorde jeg et forsøk med den, og med denne ruteren virker det helt stabilt. Byttet forresten fra vpn til standard på Linksys`en, uten at det gjorde noen forskjell. Dermed later det til at problemet er knyttet til selve ruteren. Noen ideer om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noen ideer om hva som kan være problemet? Prøv en reset (10 sek) av routeren og sett den opp på nytt. Alternativt: Prøv en skikkelig reset av NVRAM i routeren. Med strøm i routeren hold inne reset i 30 sekunder. Hold fortsatt inne reset og plugg ut strømmen i 30 sek. Hold fortsatt inn reset og plugg i strømmen, vent 30 sek. Så kan du flashe med ny firmware før du gjentar reset prosedyren. Da skal absolutt alt være slettet fra NVRAM og du bør kunne sette den opp som ønsket. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Ser ikke ut som det hjalp, men jeg har likevel fått det til å fungere ved å omrokkere litt på hardwaren. Nå står en WL500G i client mode og er fortsatt helt stabil, men med et WL300g (med DD-WRT) som ap ble det veldig dårlig ytelse over wlan. Linkys`en kjører nå DD-WRT mini og gjør jobben som ap. Og nå virker det som det skal. Takk for innspill folkens Endret 8. juni 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå