Gå til innhold

Gamle bøker(1850 - 1930) verd mye?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fant et par gamle bøker på loftet, og jeg lurte på om de kunne være verd noe?

Den ene er "The complete works of William Shakespeare" av W.J. Craig, M.A. fra 1906, en førsteutgave av "Jacob" av Alexander.L.Kielland fra 1891 og et par andre bøker som enda ligger nede i pappesker.

Noen som vet om jeg har funnet noe verdifullt?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pen førsteutgave av Kielland kan være verdt noen hundrelapper, men de går ikke for særlig mye mer enn en fullpris innbundet bok på nærmeste bokhandel. (I alle fall var det tilfelle for en 4-5 år tilbake.)

Med mindre jeg har gått glipp av noe (men det er det mulig jeg har) er det ikke noe spesielt ved Shakespeare-utgivelsen din.

Lenke til kommentar

Pen førsteutgave av Kielland kan være verdt noen hundrelapper, men de går ikke for særlig mye mer enn en fullpris innbundet bok på nærmeste bokhandel. (I alle fall var det tilfelle for en 4-5 år tilbake.)

Med mindre jeg har gått glipp av noe (men det er det mulig jeg har) er det ikke noe spesielt ved Shakespeare-utgivelsen din.

Hmm, da tenker jeg at jeg beholder de, så kan heller kommende barn og barnebarn ha glede av dem :)

Hva skal til for at bøker skal være verdt noe?

Over 200 år gamle?

Lite opplag?

Eller er det andre faktorer?

Ser jo f.eks på frimerker, der trykkfeil kan føre til en stor verdi :p

Lenke til kommentar

Er vel som med alle samleobjekter:

1: Alder

2: Kvanta tilgjengeleg

3: Stand.

4: Etterspørsel

Særegenheter i trykk...... er nok med på å heve verdien men at det går på kvanta tilgjengeleg.

I tillegg er det nok berre førsteutgavene som er interessante for samlere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...