shootas Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jepp, som tittelen sier så trenger jeg nå å få litt bistand i form av å finne meg en god tv. Tv skal brukes til tv titting og filmspilling via pc og en skjelden gang se Blueray via ps3 De kriteriene jeg har så langt er: Full HD(seff:p) 3 HDMI 2 Optisk Størrelese. Her kommer den største utfordringen:p Jeg tenker på en ca 47 tommer men den kan ikke være bredere enn 120 cm. grunnen til dette er at i forhold til tv skapet jeg har er kun 120 cm bredt. Så høytalerer må være under eller veldig små så jeg får plass. Ikke så veldig dyr. Det vil si at jeg helst vi holde meg under 8000(vis muligt) Mest får penga:p Om det er plasma eller lcd vil jeg gjerne at dere kommer med innspill på. Så er det noen her inne som kunne gitt meg noen linker til diveres tv som følger disse kravene til mest mulig grad. Gi gjerne en forklaring på hvorfår den tv du har linket er en tv som passer meg. Håper at noen kommer med noen bra tv tips:) Mvh Daniel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Skal vi se. Velger du 46" eller 47" så vil du få tver som er under 115cm, så det skal ikke bli noe problem å få plass . 50" vil bli for stort. Skal du under 8000,- så blir det ikke plasma, det blir nok FullHD LCD-tver. 2 optisk eksisterer ikke på TV i dag. Kun HDMI, og 1 optisk UTGANG for tilkobling av lyd UT fra TV til lydanlegg. Gode alternativer er Samsung LE46C535 eller Sony KDL40BX400. Begge disse får du til rundt 8000,- og har glimrende bildekvalitet vs prisen, og de tilkoblinger som trengs. Lenke til kommentar
shootas Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Skal vi se. Velger du 46" eller 47" så vil du få tver som er under 115cm, så det skal ikke bli noe problem å få plass . 50" vil bli for stort. Skal du under 8000,- så blir det ikke plasma, det blir nok FullHD LCD-tver. 2 optisk eksisterer ikke på TV i dag. Kun HDMI, og 1 optisk UTGANG for tilkobling av lyd UT fra TV til lydanlegg. Gode alternativer er Samsung LE46C535 eller Sony KDL40BX400. Begge disse får du til rundt 8000,- og har glimrende bildekvalitet vs prisen, og de tilkoblinger som trengs. Ut i fra di 2 tv som du nevnte her så virker det jo som samsungen er den som jeg børde gå får. størrelse osv. men det som er: det er en 50 hertz har det noe stor betydning om det er 50 eller 100 hertz? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 100Hz gjør bildet skarpere og med mindre hakking, dette er veldig bra på feks sportssendinger og vanlig tv-titting. På spill er det ubrukelig, og på film så blir det veldig kunstig. Samsung har et "glattere" bilde med mer sprut i fargene, ser bedre ut ved første øyekast. Sony har mer naturlige farger, ikke så skrikende bilde, og de skal ha mindre inputlag (raskere reaksjon når du spiller). Begge er gode tver, så du får velge hva du vil ha. De er sikkert utstillt en del steder i butikkene framover . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå