Stumble Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei, måtte kjøpe nytt hovedkort da det gamle var defekt (klarte bare kjøre med 1 RAM brikke). Fikk et lite problem når jeg skulle sette i prosessoren. Problemet er at vifta er festet til prosessoren så jeg får ikke satt i prosessoren skikkelig. Noen som har ideer om hvordan jeg kan få satt den i uten å ødelegge noe? For meg så ser det nesten ut som om det er fysisk umulig å sette i den prosessoren. Er det kanskje meningen jeg skal ta av vifta? Var litt redd for å prøve å løsne på vifta da den virker ganske fastlimt til prosessoren. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Om det er mulig eller ikke kommer veldig ann på hvilken sokkel du har, har du en CPU med pins så er det ofte mulig, men det er uansett ikke noe problem å ta i litt når du skal løsne CPU fra kjøleren, bare pass på så du ikke bøyer noen pins om CPU har det og ta på ny kjølepasta ..... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Du bør løsne den fra viften/kjøleribba. låsearmen på hovedkortet som låser prosessoren er ikke så lett å komme til ellers.. Anbefaler ny kjølepasta mellom prosessor og kjøleribba.. Lenke til kommentar
Stumble Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Ok, det er ikke noe i veien for å rive litt? Prosessoren sitter veldig veldig godt fast til kjøleribba. Er det noe problem om jeg ikke tar på ny kjølepasta? Har ikke noe sånt liggende her hjemme Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Selv måtte jeg bruke flatjern og litt makt for å skille prosessoren og kjøleelementet for noen år tilbake (tips: hvis du har lange pinner som står ut av prosessoren: unngå å bøye disse, de er et rent helvete å få på plass igjen (snakker av erfaring)) . Endret 15. mai 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 hvis du vrir CPU,en litt fram og tilbake løsner den 90% lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå