Gå til innhold

Hvem kommer best ut i denne "samtalen"?

Hvem kommer best ut?   

5 stemmer

1. 1. Hvem tror du mest på?

• "Barnevernshater" A
      0
    • "Barnevernselsker" B

Anbefalte innlegg

Diskusjon fritt hentet fra annet nettsted.

A: DU bør tenke deg godt om du kan komme i samme situasjon (barnevernet) eller noen av dine

B: Jeg tror sjansen for at det skulle skje er veldig liten. Du skjønner- jeg vet hva det vil si å oppdra barna slik at deres rettigheter blir ivaretatt :) :)

A: Det er godt att du har gode tanker,men viss du har en uvenn så er det ikke godt å vete hva som kan skje. Tenk om dine barnebarn blir tatt. Barnevernet skal vere objektive i en ver sak ,men eg har mange bevis på att det er dem ikke. Barnevernet undrar bevis til poleti i etterforskning. Har okså 6 timer med bond som dem har inrømt at dem har prøvd å manipulere barn til å vittne falsk i strafesak . Jeg har jobbet med narkomane i Oslo så eg har erfaring. Husk en ting att mange av dem som er på kjøret er barnevernsbarn.Jeg har venner som jobber på institusjon og venner som er fosterforeldre så eg har godt innsyn. Jeg skjøner att du jobber i barnevernet og ikke ser noen feil. Den største feil du gjør er att du ikke kan lytte til andre, å få til en dialog. Jeg møter Deg gjerne til å diskutere over ett bord. Jeg tror att du trenger det.

B: Om jeg hadde hatt en uvenn som meldte meg til barnevernet, så vil fortsatt ikke mitt barn bli fjernet- jeg har alt mitt på det rene. God økonomi, fint hus, ikke noe samlivsbrudd på noen kanter, et barn som ligger godt foran utviklingsmessig, et godt nettverk, osv. Det som skremmer meg med ditt brev er totalt mangel på grunnleggende norskkunnskaper, og en naivitet man sjelden ser! Du mener bestemt at jeg arbeider i barnevernet- noe som er så langt fra sannheten som du kan komme. Jeg jobber i privat sektor- innenfor håndverk. Jeg ser såklart at barnevernet gjør enkelte feil- jeg har ikke påstått at de er perfekte. MEN- de som mister barna sine HAR skyld i det selv. I bunn og grunn! Å påstå noe annet er ren og skjær dumhet!

A: Jeg tror du trenger utvide ditt syn litt mer.God okonomi har ingenting med det å gjøre.Jeg har flere hus i Norge dyre biler å fin leihet i ut landet. Men du får tenke litt, bare tenk på alle justismord som er begodt i Norge og tror du att det er bedre i barnevernet.

B:Penger har enormt med saken å gjøre. Ingen jeg kjenner med vettet i behold skaffer seg barn dersom man ikke har økonomi til det. Jeg vil gå så langt som å påstå at om du mottar sosialpenger av laveste sats- da har du pokker ikke mye som forsørger å gjøre altså! Og nei- det har ikke skjedd masse justismord i Norge. Norge er et av de beste landene å bo i. Hadde du åpnet øynene dine litt mer, hadde du sett det majoriteten av den norske befolkning ser. For det er virkelig de færreste som har vært borti barnevern som stempler de som den store stygge ulven. Dere er i kraftig mindretall- og det kommer dere alltid til å være!

A: Eg tror du skal slutte å snakke om penger.Viss eg selger en av mine biler er eg langt på vei til ditt hus. Har du lest bøkne om Bjong og om Tore Sandberg? Og husk at mange av dem som er utsatt av bvt i Norge er så slitne att dem ikke greier å fokusere. Jeg sier ikke at bvt skal bort ,men att dem må blii bedre. Det trenges en saklig diskusjon om bvt. Den ser eg at du ikke kan!!!!!!!!!!

B: Ikke legg ord i munnen på meg er du snill. Jeg har også sagt at barnevernet kan bli bedre. Men jeg er også såpass smart at jeg ser at det meste barnevernet gjør er til det beste for barna. Jg har aldri nektet for at barnevernet gjør feil. Og når det kommer til penger, så er det vel strengt tatt du som sitter her og føler at du må skryte av hvor mye penger du har :p

A: Det var du som begynte om penger.Men att du vil gå i diskusjon med menesker som er så slitne av bvt det skjønner jeg ikke, men du er vel for selvopptatt. Har du lest bøkne om Bjong saken og boka til Tore Sandberg overgrepet??????

B: Jeg sa at om man går på livsoppholdspenger så bør man da for pokker ikke skaffe seg barn! Det sier seg selv- så det er ikke noe å diskutere en gang. Jeg driter i de bøkene du nevner- de er nok som alt annet dere gjemmer dere bak vinklet i kun en retning. Jeg foretrekker litteratur som er skrevet objektivt, og iallefall slik at man viser til argumenter fra den andre siden. Og selvfølgelig er jeg i min fulle rett til å diskutere med dere som mener dere har blitt overkjørt av barnevernet. Vi har demokrati i Norge- og med demokratiet har vi også ytringsfrihet :) :)

A: Ja du kam diskutere med hvem du vil ,men prøv å bli litt objektiv. Men jeg tror at du har godt av å lese disse bøkne. Det er sanheten som er skrevet. Så har du et bedre grunnlag for diskusjon

B: Jeg har et utmerket grunnlag for diskusjon- jeg har selv vært innenfor barnevernet- men jeg ble aldri tatt ut av hjemmet. Hvorfor? Fordi bekymringen var grunnløs. Det har det nok ikke vært i de tilfellene der barna er fjernet. Verre er det ikke. Og nei- jeg kaster ikke bort tiden min på uintelligent litteratur. Du selv eier ikke objektivitet. Ikke EN gang i løpet av denne "samtalen" har du antydet at en sak har flere sider. Den beste egenskap er å kunne argumentere for begge sider- selv om man favoriserer den ene. By the way- ifølge skattelistene tjener jeg tre ganger så mye som deg. Så med mindre du gjemmer unna gjenstander for myndighetene, eller driver med skattesnusk, så er du nok ikke så rik som du skal ha det til :) :) :) Og hvorfor finner du ikke meg i skattelistene? Jeg jobber i utlandet, og blir ikke lignet :)

A: Jeg går ikke i skattelistene jobber ikke i utlandet. Du snakker for mye mot deg selv og ingen objektivitet. Du sier att Tore Sandberg er uintelligent. Der er det ikke mange i Norge som er enig med deg i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...