Gå til innhold

"Hopper" fremover i spillet

Anbefalte innlegg

Ja halloen. Har spilt BF BC2 lenge nå men de bugsa jeg har nå tar kaka. Det er nesten umulig å spille. Jeg får hele tiden deaths som jeg IKKE skulle vært drept på pga disse bugsa mine.

- Kjørte tanks og løp i stad, men det gikk TREGT frem altså tregere enn ved vanlig gåing! Får følelsen av at jeg blir dratt bakover. Jeg går ut av tanksen og inn i den på nytt og da funker alt fint.

- Jeg løper fremover og hele meg hakker fremover og brått er jeg kanskje 10 m lengre frem enn det jeg er og plutselig er jeg der jeg skulle vært.

- Jeg skyter folk på egentlig LETTE plasser hvor de skulle vært døde, men neida jeg får ikke ett eneste hit marker!

- Jeg er i et kjøretøy og jeg skal ut. Jeg trykker på E hele tiden, men ingenting skjer.

Noen som har peil eller er dette kjente bugs? Merker jeg er ordentlig irritert nå. Det ødelegger spille opplevelsen å miste åpenbare kills og deaths som lett kunne vært unngått.

Endret av MarB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det du opplever er trulig lagg. Angånde skudd som ikkje treff har del server problem med hitbox under stor belastning (Kan også vere lagg som nevnt ovenfor).

Har du på nedlasting og kva server spiller du på?

TV2 og Battlefield.no er eit døme på norske servers. Du har server som Gotland eller i3D.net som gir deg bra ping.

Lenke til kommentar

Spiller for det meste på battlefield.no og TV2 servere, men problemet ser ut til å skje uansett hvilken server jeg spiller på. Jeg tviler sterkt på at det er lagg fra PC, men jeg ser ikke bort i fra at det kan være et nettverks problem, men når jeg spiller andre spill og er generelt på nettet så funker nettet kjempebra.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Då tar vi ein enkel test.

Start -> RUN -> "CMD"

Så skriv du i det svarte vinduet.

Ping vg.no -t c:\ping.txt

Så starte du spillet for 5-10 min. Vist du opplever det lagge menst du spille ser du gjennom logen om MS øket betraktleg fra standar verdi (Gjennomsnitsverdien). Då har du problem med nettverket.

Edit

Kan du laste ned fraps og teste FPS din ingame?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe "FPS"-problem. Høres heller ut som Rubberbanding.

Altså du løper en plass, men havner tilbake igjen pga serveren ikke oppfatter at du har beveget deg noe.

Høres ut som det kan være noe galt med linjen din, eller routinga fra deg til serveren. ta en test på www.speedtest.net, så se hva du får. Det bør være ca. det dere betaler for på nettlinjen. Sjekk også at pingen er normal. 10-60~ altså.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja, jeg vil tro at dette er typisk lagg.

Selv blir jeg dradd bakover hele tiden hvis det lagger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...