Gå til innhold

De horisontale stripene på en Diamondtron skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De pleier å bevege seg etter musikken. Spiller du mye musikk fra f.eks

Winamp så har de en tendens til å bevege seg noe veldig, men jeg har

lest at Nullsoft (de som lager Winamp) skal fikse dette i neste versjon.

Stripene er ganske tydelige når det er lys bakgrunn. Det er som regel

to av dem, hver av dem er midt i mellom midten og oppe/nede.

Lenke til kommentar

Stripene er ganske tydlige i begynnelsen, men etter et par timer legger du ikke merke til de. Som sagt de vises best på hvit bakgrunn av den enkle grunn at de er sorte. Uansett så bør du ikke tvile på å kjøpe en skjerm med Diamondtron bilderør. 100% flatt, nydlige farger/kontrast og bra oppløsninger.

Lenke til kommentar

Vel nå er nå jeg den tvilende typen da... Hvor tykke er disse berømte stripene da? Snakker vi om sytrådtykkelse eller maskeringstape? Dessuten bør man tvile litt... sitter her med en lcd sony s71r som ifølge pcgamers skulle rule i firtst person shooters - vel det gjør den ikke. Så den skal tilbake til butikken sin.

Lenke til kommentar

Er det sant? Det er vel stabiliseringstrådene til skyggemasken vi snakker om her? Trodde ikke et program kunne få dem til å bevege seg. Eller er det sånn at Nullsoft skal fjerne de frekvensene som får trådene til å svinge?

Lenke til kommentar

Hos meg beveger ikke stripene seg i de hele tatt om jeg bruker winamp mye!

Du kjører v2.91?

Lenke til kommentar

Jeg har en NEC mulitisync FE991 Silver beazel som er bare helt rå!

Bedre skjerm enn denne skal du lete lenge etter!

Tror den koster noen hundre mer enn den skjermen du nevner, men jeg mener bestemt at det er verdt pengene.

En kamerat av meg har den skjermen du omtaler her, og den er uten tvil bra, men jeg vil anbefale deg å gå for en silver beazel skjerm.

Lenke til kommentar

Disse to strengene er, som du nå sikkert har forstått, mikrotynne. Du kan glemme alt som har med sytråd å gjøre. Vi snakker om tykkelse ned mot edderkoppnett dimensjonen. Mulig de er tykkere, men visuelt så fremstår de som mikrotynne.

Har ikke sett disse stripene på minst et år, selv om jeg sitter foran min Sony skjerm hver dag. Legger mao. ikke merke til dem.

Strengene kan faktisk være vanskelige å oppdage for en som ikke vet at de er der. Og når du har 'funnet' dem, tar det bare sekunder før de er borte igjen.

Denne /aperture grill/ teknologien er så pass overlegen at disse to (for noen) synlige strekene ikke kan trekke så mye ned at du på grunn av dette velger en annen skjerm.

Rune.

Lenke til kommentar

Hos meg beveger ikke stripene seg i de hele tatt om jeg bruker winamp mye!

Du kjører v2.91?

Herregud så lettlurte noen er. :lol:

:D

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten vedde på;

At når du er så skeptisk/redd for noe som eksistert SÅ VELDIG lenge og...

blitt VELDIG AKSEPTERT på grunn av fordelene ved det pluss det faktum at du nå danner deg et muligens negativt forhåndsbilde av det istedet for å bare se på en slik skjerm og dømme da, at du ikke liker det. (gah, tungvint, les gjennom 2 ganger så skjønner du)

Forhåndsinstillingen til et produkt er veldig viktig!

Å holde på å peppe det ned/opp slik ødelegger bare din egen førstegangsopplevelse. Sammenligne det med spill/produkter som blir hypet opp så forferdelig og ikke opplever til det de liksom "skal" og dermed blir dømt ned og ut.

Bare prøv en slik skjerm istedet, jeg personlig hadde en Sony Triniton skjerm med disse berømte linjene, la ikke merke til de før etter noen måneder!

Hvorfor?

For jeg satt ikke og letet etter feil ved produktet, jeg var glad over at det var en så god skjerm istedet, og at jeg fikk den i julegave :p

Lærdom?

Prøv det selv når du får slike motsstridende rapporter av folk.

Noen hater det, andre bryr seg ikke om det, eneste måten du kan velge side er ved å prøve en slik skjerm.

Uansett, lykke til!

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Herregud så lettlurte noen er.  :lol:

Det er vel ikke så snilt å gi feilaktig informasjon til folk som søker fakta på et forum som dette? Mange ville kanskje ha lest kommentaren din og latt det påvirke valget sitt om å kjøpe den skjermen. Personlig syns jeg det er dårlig gjort å prøve å lure folk på den måten :grumpy:

Lenke til kommentar
.

Noen hater det, andre bryr seg ikke om det, eneste måten du kan velge side er ved å prøve en slik skjerm.

Mvh kjello2

Ja, men dette /hater/ greiene må vel forbeholdes et svært snevert og ungt mindretall, eller?

Har enda ikke møtt en eneste en som kverulerer disse stripene ned til et ubrukelig monitor nivå.

Skal ikke begi meg ut på noen hard påstand her, men dette med /å ikke like/ kan helt sikkert rettes mot unge data brukere. Er godt voksen selv, og har ikke møtt en enste en (verken via jobben eller på fritida) som har trødd slike skjermer ned til et slikt ubrukelig nivå at de ikke kan brukes/kjøpes. Har kun lest innlegg på internett der personene kverulerer dette ned til et /la være å kjøpe/ nivå.

Mao. tullete smågutt fakter, ikke noe annet.

Rune.

Lenke til kommentar
.

Mvh kjello2

Ja, men dette /hater/ greiene må vel forbeholdes et svært snevert og ungt mindretall, eller?

Har enda ikke møtt en eneste en som kverulerer disse stripene ned til et ubrukelig monitor nivå.

Skal ikke begi meg ut på noen hard påstand her, men dette med /å ikke like/ kan helt sikkert rettes mot unge data brukere. Er godt voksen selv, og har ikke møtt en enste en (verken via jobben eller på fritida) som har trødd slike skjermer ned til et slikt ubrukelig nivå at de ikke kan brukes/kjøpes. Har kun lest innlegg på internett der personene kverulerer dette ned til et /la være å kjøpe/ nivå.

Mao. tullete smågutt fakter, ikke noe annet.

Rune.

Forholdsvis få som "nekter å bruke" de skjermene med disse trådene, ja.

Men det er ikke noe "barnefenomen" å kunne bli påvirket av forhåndsforventninger akkurat...

Derfor sier jeg fortsatt, la nå bare fyren få prøve en selv.

Mch kjello2

Lenke til kommentar

Herregud så lettlurte noen er.  :lol:

Det er vel ikke så snilt å gi feilaktig informasjon til folk som søker fakta på et forum som dette? Mange ville kanskje ha lest kommentaren din og latt det påvirke valget sitt om å kjøpe den skjermen. Personlig syns jeg det er dårlig gjort å prøve å lure folk på den måten :grumpy:

Hvis du hadde leste hele posten min...

Tar du deg så fort nær av såntno ute i den store verden også eller? :roll:

Geez... :o

So much for trying to make a joke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...