Flimzes Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Jeg skjønte ikke helt hva du mente her, men man skal da absolutt bruke begge strømkontaktene på skjermkortet, det er en god grunn til at det er to der. Mange skjermkort vil gi feilmelding, eller nekte å starte om ikke begge er koblet til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Jeg skjønte ikke helt hva du mente her, men man skal da absolutt bruke begge strømkontaktene på skjermkortet, det er en god grunn til at det er to der. Mange skjermkort vil gi feilmelding, eller nekte å starte om ikke begge er koblet til. Tenkte dere på 6 og 8 pin til skjermkorte så har jeg selvfølgelig koblet de til:P Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Jeg skjønte ikke helt hva du mente her, men man skal da absolutt bruke begge strømkontaktene på skjermkortet, det er en god grunn til at det er to der. Mange skjermkort vil gi feilmelding, eller nekte å starte om ikke begge er koblet til. Jeg spurte om han hadde kun brukt en kabel som er forgreinet med to innganger til skjermkortet. Ser litt suspekt ut om testen slår seg av etter 58minutter. Går pcen i restart eller krasjer testen? Når det gjelder http://www.memtest.org/ så skal du brenne imaget på en cd og starte opp med det. Ingen instalasjon nødvendig. Endret 16. mai 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Jeg skjønte ikke helt hva du mente her, men man skal da absolutt bruke begge strømkontaktene på skjermkortet, det er en god grunn til at det er to der. Mange skjermkort vil gi feilmelding, eller nekte å starte om ikke begge er koblet til. Jeg spurte om han hadde kun brukt en kabel som er forgreinet med to innganger til skjermkortet. Ser litt suspekt ut om testen slår seg av etter 58minutter. Går pcen i restart eller krasjer testen? Når det gjelder http://www.memtest.org/ så skal du brenne imaget på en cd og starte opp med det. Ingen instalasjon nødvendig. testen bare skrudde seg av, pcn skrudde seg ikke av . bare at det røde "bilde" skrudde seg av tilbake til menuen til programmet. På PSUn er det kabel til Hovedkort og skjermkortet alle de andre kablene er modulære. Fra Psu går det to 8pin kabler og begge kan deles til og bli 6. det som er koblet til GPU er 6pin og 8pin Endret 16. mai 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 tokk en hardware resett av bios og vips så var problemet løst:D:D:D Har ikke testet med spill men 3Dmarks Fps har økt til det normalet:D så nå mangler det bare å teste om problemet med at FPS er høy men at det lagger ingame.. Krysser fingrene å håper på det best;D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Da jeg tok den hardware resetten byttet jeg også PCI til GPUn for og komme til, å startet pcn med resutatene nevnt ovenfor^ Så koblet jeg GPUn tilbake til den PCI jeg brukte da jeg hadde problemet og da var feilen tilbake.? er denne PCIn defekt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Har enda et spørsmål. Nå som GPUn er på en annen PCI så dekker den meste parten av North bridge heatsinken og Kjærne 1 på GPU er halvveis dekt av et Lydkort som er et hakk over. Vil dette føre til varme problemer? Har lagd en ilustrasjon hvordan det ser ut. forklaring.bmp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 byttet til den øverste PCI som fungerte tirligere, men nå er problemet hær igjen... Er pci utakene defekte els? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det kan se sånn ut, eller problemer med bios. Annen mulighet er eventuelt problemer med psu'en men jeg tviler litt på den siden den i teorien bør være kraftig nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 er dette en garanti sak? Er det trykt for meg å sende kortet tilbake til levrandøren og få et nytt et? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 er dette en garanti sak? Er det trykt for meg å sende kortet tilbake til levrandøren og få et nytt et? Hvis pcen er kjøpt i en komplett pakke tar du kontakt og ber om å få sendt inn hele den, kjøpte du derimot komponentene hver for seg så må du finne ut om det er hovedkortet eller skjermkortet som feiler (eller psu). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 skal få en kamerat til og komme med et annet skjermkort seinere i dag. Vil utelukke at det er PSU det er noe galt med. Jeg tror at det er hovedkortet. et lite spørsmål. Vist det viser seg at det er hovedkortet som er defekt, vil jeg da kunne betale litt ekstra til dem for crosshair IV formula? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 skal få en kamerat til og komme med et annet skjermkort seinere i dag. Vil utelukke at det er PSU det er noe galt med. Jeg tror at det er hovedkortet. et lite spørsmål. Vist det viser seg at det er hovedkortet som er defekt, vil jeg da kunne betale litt ekstra til dem for crosshair IV formula? Ingen aning. Men sørg for en dialog med dem så kan det ordne seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har nå testet med et 7900gs og har nøyaktig samme FPS som med ATI radeon 5970, så må nokk være hovedkortet som er defekt ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Kan det være CPU, jeg sjekket nettopp en ting jeg har glemt og sjekke tiligere. W7 score. å CPU ligger på kun 3,7:S den lå på 7.5 els. resten ligger på rundt 7... RAMen virker også litt lavere en den var før?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå