Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Klikk her for å åpne hurtigsvar som er sykt galt hær!!! Hadde 20000 3DMarks score nå fikk jeg 4784;S?!?!?! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg tenkte på Monitoring data, ikke SMBus data, og pakk logg inn i Spoiler. Du har en tanke høy temp på skjermkort, 80'C etter en kort spill runde, prøv å juster opp vifte hastighet på gpu. Ser også du har 64'C på noe, hvis dette er på northbridge, så er litt høyt. Har du vifte som blåser på kjøleribbene og ram, dem blir jo normalt kjølt av cpu vifte, som du ikke har. Men dette skal normalt ikke være tempraturer som klokker noe ned! Sjekk også at cpu klokker seg opp til 3.4GHz under load! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg tenkte på Monitoring data, ikke SMBus data, og pakk logg inn i Spoiler. Du har en tanke høy temp på skjermkort, 80'C etter en kort spill runde, prøv å juster opp vifte hastighet på gpu. Ser også du har 64'C på noe, hvis dette er på northbridge, så er litt høyt. Har du vifte som blåser på kjøleribbene og ram, dem blir jo normalt kjølt av cpu vifte, som du ikke har. Men dette skal normalt ikke være tempraturer som klokker noe ned! Sjekk også at cpu klokker seg opp til 3.4GHz under load! har en 230mm på kabb døra og en 230mm som trekker lufta opp forbi ram brikkene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 80 C er jo litt ekstremt ? da pcn automatisk slår seg av når en av delene kommer opp til 90C? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) 80 C på GPU er ganske normalt under load. Siden du har reinstalert driveren eit par gange skal vi fjerne alt som ligg der slik det ikkje lage problem seinere. - Uninstall ATI fra control panel - Last ned: Driver Cleaner Professional - Kjør Driver Cleaner Professional: Velg ATI - Rebot - Install nye drivere. - Restart. Edit: Hørte MSCONFIG ordnet problemet. Kan du ta eit pic av startup programs? Ta Full Scan med Avast. Endret 15. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Nåda, det kan være microstuttering eller det kan være noe så enkelt som at skjermen "ghoster". Hvilken skjerm har du ? Merke / modell? Vsync på? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Mhm microstuttering... Er det ikkje eit fenomen som kjem av at FPS er mindre en refresh rate på skjermen? Siden han hadde problemet når fps var over 100 kan vi ikkje utelukke dette fenomenet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 -- Aktiver vsync? Uansett vil dette sjeldent skape en irriterende nok effekt til å poste på forum, da denne stutteringen maks vil vare i 0.0167 sekunder. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Nå, jeg antar heller at det kan være korte "spikes" der skjermkortet dropper fps ned i 1fps i veldig korte perioder, noe som kan være pga en hel rekke faktorer. I tillegg til å sjekke at Vsync er på så hadde jeg prøvd følgende : *Deaktivere alle prosseser som kjører i bakgrunnen : *Alle P2P klienter (fildeling). *Spotify. *Antivirus og eventuelle andre slike programmer. *Instant messaging klienter (msn, icq , etc etc). Man kan jo selvsagt ikke utelukke andre faktorer heller, men man bør prøve å feilsøke litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Har Formatert pcn:P Gadd ikke leite nå mer:P Ble nettopp ferdig og instalere alle driverne så jeg skal prøve og spille etter på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Problemet er der fortsatt etter formatering... Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 80 C på et ATI kort under load (som ikke er overklokka) er mye. CPU på 64 er kanskje ikke så unormalt. Kommer vel an på hvilken prosessor, min Q6600 er aldri over 50 C. Har du gjort noen forandringer i BIOS tro? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 80 C på et ATI kort under load (som ikke er overklokka) er mye. Nei, det er veldig normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 noen som har svar på hva som er galt? Bynner å bli passe irritert når jeg har betalt nesten 5000kr for et skjermkort som yter på samme nivå som Geforce 7900gs:S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Mhm microstuttering... Er det ikkje eit fenomen som kjem av at FPS er mindre en refresh rate på skjermen? Siden han hadde problemet når fps var over 100 kan vi ikkje utelukke dette fenomenet? Jeg har en 60Hz skjerm. men hadde ikke problemet tirligere i denne uken. Men når 3Dmarks kjørte første testen på ca 70-120 Fps i starten, mens nå kjører jeg på ca 17 fps:S Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) noen som har svar på hva som er galt? Bynner å bli passe irritert når jeg har betalt nesten 5000kr for et skjermkort som yter på samme nivå som Geforce 7900gs:S Du har formatert pcen, men brukte du "pirat" Windows 7 eller original disk?Husk at noen Pirat versjoner inneholder masse "Crap" som sender informasjon i bakgrunnen, driver botvirksomhet og overvåker tastetrykkene dine.Hvilke drivere prøver du?Har du sjekket at du har tilkoblet 2x strømkabler til pcen fra ulike uttak og ikke brukt en forgreining? Endret 16. mai 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) noen som har svar på hva som er galt? Bynner å bli passe irritert når jeg har betalt nesten 5000kr for et skjermkort som yter på samme nivå som Geforce 7900gs:S Du har formatert pcen, men brukte du "pirat" Windows 7 eller original disk?Husk at noen Pirat versjoner inneholder masse "Crap" som sender informasjon i bakgrunnen, driver botvirksomhet og overvåker tastetrykkene dine.Hvilke drivere prøver du?Har du sjekket at du har tilkoblet 2x strømkabler til pcen fra ulike uttak og ikke brukt en forgreining? Nei jeg bruker ikke en forgreining?(er ikke helt hva du mener med forgrening?) Kompisen min brukte samme W7n som meg og han har igjen problemer:S Bruker en slik en: Vist d var d du mente. Endret 16. mai 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Du bør definitivt få tatt noen stabilitets tester : *Memtest 86 *Occt Perestroika Psu test (1 Time ingen feil). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå. Du bør definitivt få tatt noen stabilitets tester : *Memtest 86 *Occt Perestroika Psu test (1 Time ingen feil). Kjører Occt nå Memtest fikk jeg ikke instalert:S støttet ikke os.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) programmet skrudde seg av etter nesten en time ca 57-8 min:S? Endret 16. mai 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå