Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PROBLEMER INGAME!? alt blir hakket, men jeg har fremdeles høy fps:S HJELP!

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Klikk her for å åpne hurtigsvar som er sykt galt hær!!!

Hadde 20000 3DMarks score nå fikk jeg 4784;S?!?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på Monitoring data, ikke SMBus data, og pakk logg inn i Spoiler.

Du har en tanke høy temp på skjermkort, 80'C etter en kort spill runde, prøv å juster opp vifte hastighet på gpu.

Ser også du har 64'C på noe, hvis dette er på northbridge, så er litt høyt. Har du vifte som blåser på kjøleribbene og ram, dem blir jo normalt kjølt av cpu vifte, som du ikke har. Men dette skal normalt ikke være tempraturer som klokker noe ned!

Sjekk også at cpu klokker seg opp til 3.4GHz under load!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tenkte på Monitoring data, ikke SMBus data, og pakk logg inn i Spoiler.

Du har en tanke høy temp på skjermkort, 80'C etter en kort spill runde, prøv å juster opp vifte hastighet på gpu.

Ser også du har 64'C på noe, hvis dette er på northbridge, så er litt høyt. Har du vifte som blåser på kjøleribbene og ram, dem blir jo normalt kjølt av cpu vifte, som du ikke har. Men dette skal normalt ikke være tempraturer som klokker noe ned!

Sjekk også at cpu klokker seg opp til 3.4GHz under load!

har en 230mm på kabb døra og en 230mm som trekker lufta opp forbi ram brikkene..

Lenke til kommentar

80 C på GPU er ganske normalt under load.

Siden du har reinstalert driveren eit par gange skal vi fjerne alt som ligg der slik det ikkje lage problem seinere.

- Uninstall ATI fra control panel

- Last ned: Driver Cleaner Professional

- Kjør Driver Cleaner Professional: Velg ATI

- Rebot

- Install nye drivere.

- Restart.

Edit: Hørte MSCONFIG ordnet problemet. Kan du ta eit pic av startup programs? Ta Full Scan med Avast.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Nå, jeg antar heller at det kan være korte "spikes" der skjermkortet dropper fps ned i 1fps i veldig korte perioder, noe som kan være pga en hel rekke faktorer.

I tillegg til å sjekke at Vsync er på så hadde jeg prøvd følgende :

*Deaktivere alle prosseser som kjører i bakgrunnen :

*Alle P2P klienter (fildeling).

*Spotify.

*Antivirus og eventuelle andre slike programmer.

*Instant messaging klienter (msn, icq , etc etc).

Man kan jo selvsagt ikke utelukke andre faktorer heller, men man bør prøve å feilsøke litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har Formatert pcn:P Gadd ikke leite nå mer:P Ble nettopp ferdig og instalere alle driverne så jeg skal prøve og spille etter på:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

noen som har svar på hva som er galt?

Bynner å bli passe irritert når jeg har betalt nesten 5000kr for et skjermkort som yter på samme nivå som Geforce 7900gs:S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mhm microstuttering...

Er det ikkje eit fenomen som kjem av at FPS er mindre en refresh rate på skjermen? Siden han hadde problemet når fps var over 100 kan vi ikkje utelukke dette fenomenet?

Jeg har en 60Hz skjerm. men hadde ikke problemet tirligere i denne uken. Men når 3Dmarks kjørte første testen på ca 70-120 Fps i starten, mens nå kjører jeg på ca 17 fps:S

Lenke til kommentar

Bynner å bli passe irritert når jeg har betalt nesten 5000kr for et skjermkort som yter på samme nivå som Geforce 7900gs:S

Du har formatert pcen, men brukte du "pirat" Windows 7 eller original disk?Husk at noen Pirat versjoner inneholder masse "Crap" som sender informasjon i bakgrunnen, driver botvirksomhet og overvåker tastetrykkene dine.Hvilke drivere prøver du?Har du sjekket at du har tilkoblet 2x strømkabler til pcen fra ulike uttak og ikke brukt en forgreining?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du har formatert pcen, men brukte du "pirat" Windows 7 eller original disk?Husk at noen Pirat versjoner inneholder masse "Crap" som sender informasjon i bakgrunnen, driver botvirksomhet og overvåker tastetrykkene dine.Hvilke drivere prøver du?Har du sjekket at du har tilkoblet 2x strømkabler til pcen fra ulike uttak og ikke brukt en forgreining?

Nei jeg bruker ikke en forgreining?(er ikke helt hva du mener med forgrening?)

Kompisen min brukte samme W7n som meg og han har igjen problemer:S

Bruker en slik en:

PC-G5.jpg

Vist d var d du mente.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå.

Du bør definitivt få tatt noen stabilitets tester :

*Memtest 86

*Occt Perestroika Psu test (1 Time ingen feil).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei, tenkte på om du har brukt en kabel direkte fra psu (strømforsyninga) og som du har brukt 2x kontakter til skjermkortet. Dette er noe man helst bør unngå.

Du bør definitivt få tatt noen stabilitets tester :

*Memtest 86

*Occt Perestroika Psu test (1 Time ingen feil).

Kjører Occt nå

Memtest fikk jeg ikke instalert:S støttet ikke os..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

programmet skrudde seg av etter nesten en time ca 57-8 min:S?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...