Petvet Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Heisann, jeg har en kompis som har laget en accsess database som vi skal bruke som en progresjonsplan i forbindelse med møtevirksomhet utover sommeren. Er det mulig å få denne accsessdatabasen til å fungere på en nettside? Slik at folk kan gå inn på denne siden, fylle ut nødvendig informasjon og sende det slik at det lagres i databasen? Målet er at andre i dette styret skal kunne logge seg inn for å kunne se hva andre har gjort og hva de skal gjøre selv til neste møte! Håper dere skjønner hva jeg mener! Petvet Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Tror jeg ville portet den til noe som er beregnet for å brukes på web. MySQL/PHP, MSSQL/ASP eller noe annet. Antakelig går det an å koble Access til ASP, og muligens også til PHP, men du må da lage nytt GUI selv i HTML. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det er jo en smule bakvendt, men du kan lese mer her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1201909 Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Heisann, takk for svar - dette ser tungvindt ut og jeg tror også åat det hadde vært enklere å gjøre det på annen måte, men så er det lagt ned ganske mye jobb i å lage denne databasen og all informasjonen er allerede lagt inn så det hadde vært greitt å få det til også.. Takk for tips, skal se litt i den andre tråden og se om jeg skjønner noe.. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Du kan eksportere databasen til en annen egnet database. Da beholder du all data i basen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Du kan eksportere databasen til en annen egnet database. Da beholder du all data i basen. Hvis det er nok er det jo trivielt, men noe av pointet her var vel at databasen også inneholder gui/applikasjon som helst skal «konverteres» automatisk til websider. Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Hei igjen, jeg så på den linken ovenfor og dette skjønte jeg lite av og det virker utrolig tungvindt.. Jeg fikk det iallefall ikke til.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 I Access 2010 er det ganske enkelt å lagre access-databaser med full funksjonalitet som en web-applikasjon, så du/dere kan jo evt se på en oppgradering/trial på denne. Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Takk for tipset, det skal jeg prøve ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå