Paulex Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Heisann. Har en Acer 5920G som kom med en 19V - 3.42A lader. Denne mistet jeg og gikk tilexpert og oppga datamaskin modellnummeret og de skulle fikse en ny til meg. Da den omsider kom var det en 19V - 4.74A. Dette sjekket jeg ikke før nå nettopp, ettersom at datamaskinen min (etter ett par ladinger med den nye laderen) ikke vil lade lengre. Kan det var forskjellen på 1.32A som har ødelagt den? Kan jo ikke være noe annet? Slik at jeg kan gå til butikken og konfrontere dem med dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Laderen er helt OK. Det er jo ikke noe problem at den har større effekt enn nødvendig. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Så at laptoppen min sluttet å lade seg ett par ganger etter jeg fikk den laderen, når den har vart i omtrent 1 år helt problemfritt var bare en tilfeldighet? Det har jeg vanskligheter med å forstå :/ Kan ikke være noe annet feil enn effekten da? For meg ser det ut som noe billig piss som er lappet sammen i kina, og den fremstår som suspekt hele laderen syntes jeg. Fyren på expert tok 700 kroner for den, og jeg er rimlig sugen på en payback. Endret 15. mai 2010 av Paulex Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Er alltids mulig det er noe galt med laderen, som at den gir feil spenning. Det bør de kunne sjekke. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg får uansett ta turen og høre. De kan vel sjekke det eventuelt ja. Syntes det var bedritent at når jeg først ironisk nok kjøper en lader etter å ha lånt en i 1 år, så går den rett vest. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Så at laptoppen min sluttet å lade seg ett par ganger etter jeg fikk den laderen, når den har vart i omtrent 1 år helt problemfritt var bare en tilfeldighet? Det har jeg vanskligheter med å forstå :/ Feil kan opptre brått og uten forvarsel. Som her. Det har ikke nødvendigvis blitt trigget av den nye laderen (som etter spek er bedre enn den du hadde) For meg ser det ut som noe billig piss som er lappet sammen i kina, og den fremstår som suspekt hele laderen syntes jeg. Fyren på expert tok 700 kroner for den, og jeg er rimlig sugen på en payback. Du kjøpte i butikk dermed ingen lovbestemt angrefrist. Hvis du ikke likte design på laderen - hvorfor kjøpte du den da? Og kreve payback i dette tilfelle er dumt (med mindre det er feil med laderen). Slik jeg leser dine innlegg sier du først at du mistet originalladeren, derpå at du hadde lånt lader i ett år som du såmistet. Var dette en originallader? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Nei, mistet jo laderen på reise først. Så hadde en kamerat en eksakt lik data dermed en lik lader som jeg brukte helt til han trengte den på fulltid. Det er jo ikke at jeg skal kreve payback om det ikke er noe galt med laderen eller noe slik, og "designet" som du kaller det fikk jeg jo ikke se før jeg åpnet den. Det er vel heller materialvalg og det man kan kalle "byggkvalitet" på laderen jeg syntes ser litt "bob bob" ut. Er jo klart og tydelig når man kjenner godt kantene er skarpe der lader"boksen" er delt på midten. Og hele laderen fremstår som billig. (akkuratt som annmeldere på mobiler snakker om plastmobiler som kjennes ut som er lappa sammen på en dårlig dag på fylla) Derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være noe muffins med den, siden den ikke ville lade 2 ladinger etter ny lader. Eller om det bare var en 7 rette i lotto odds som slo imot meg. Endret 17. mai 2010 av Paulex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå