lodott Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Jaja.. hvis dere lurer ...så kan jeg fortelle at hovedkortet røk... ikke noe mer (heldigvis?)... Så nå må jeg stresse litt for å få tak i et nytt AT-hovedkort...Noen som kan selge meg et BILLIG et? Jeg har i allefall lært en ting: at man ikke skal støvsuge PC-en sin.. Da er det bedre med Q-tips og trykkluft... Leste nettopp en rengjørings-artikkel på overklokking.no, og jeg syntes den var skummel. Det er jo rett og slett farlig å støvsuge PC-en sin. Skal ingenting til før noe ryker! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 14:30, lodott skrev:Leste nettopp en rengjørings-artikkel på overklokking.no, og jeg syntes den var skummel. Det er jo rett og slett farlig å støvsuge PC-en sin. Skal ingenting til før noe ryker! derfor jeg tok opp denne tråden igjen.. _________________ Addtronics Server Tower AMD Athlon XP 1600+@1522 EPoX 8K7a Gainward Gforce2 Pro Golden Sample 512mb DDR Orginal cas2 IBM 60GXP, WD Caviar 30gb/80gb, Maxtor 20gb Sony G400 19" [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-11 20:56 ] Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 14:14, ZAN skrev:Det har vært skrevet en tråd tidligere om dette teamet: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=14512&forum=11Hmm jeg bruker kun litt blåsing med munnen og en Qtips av og til , men så bytter jeg også hovedkort og cpu og andre datakomponenter ganske så ofte. men men og rense litt forsiktig med Qtips og blåse litt tar ikke skade , men jeg gidder aldri og ta frem støvsugeren på min pc , nei da må den være flere år gammel, og det når aldri mine PC-er og bli :smile: Joda hadde jeg hatt en utgammel TV eller forsterker så hadde vel saken stilt seg anneledes, men som sagt mine PC-er blir aldri mere en 1-2 år gammel før alle delene i kabinnettet er byttet ut :smile: Så jeg annbefaler ingen nybegynnere og begynne og rote med støvsugeren i en 3 mnd gammel PC.Egentlig annbefaler jeg ingen og gjøre dette så lenge det ikke er en 3-5 år gammel PC som man ikke bryr seg så mye om,,, Man skal aldri blåse/puste inn i kabinettet, spytt kan lage rust (!) Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Rust ..hehehhe jeg lesper ikke og slevier heller ikke :smile: og jeg har hatt mange PC-er og blåst litt på de fleste av dem , selfølgelig fyller man ikke munnen med spytt og blåser midt på hovedkortet :smile: men men det kan jo være en ide vis man er lei PC-en sin :smile: husk og dra skikkelig inn før du spytter .hehehehehehe Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg pusset ag'en ved å fylle vasken med varmt vann og legge den oppi. Var man rask nok med å tørke og olje inn, gikk det bra. Men det har jo egentlig ingenting med denne tråden å gjøre... :smile: Magnus Ps. De gangene jeg har rengjort Pc'en har jeg tatt ut ALLE delene og rengjort de separat. Kanskje det er litt omstendelig, men da blir det i alle fall rent. Lenke til kommentar
hasund Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-01-29 20:37, iceraven skrev:Hvis jeg skal "støvsuge" min maskin, så gjør jeg det alltid ute, og suger aldri inn. Alltid blåse støvet vekk og ut av kabinettet.Anyway, så er det mange som mener at du faktisk ikke skal støvsuge i det hele tatt. :razz: Ikke støvsuge i det hele tatt? At man ikke skal være borti komponentene er greit nok, men det ligger endel støv i bunnen og rundt vifter o.l. Gjorde nettopp dette men støvet over RAMen så ut som spindelvev og satt godt, det turte jeg ikke røre. Begyne å røre med gassbeholdere virker jo ikke så fristende det heller.. [ Denne Melding var redigert av: hasund på 2002-02-12 01:30 ] Lenke til kommentar
STURM Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 01:22, magma_81 skrev:Jeg pusset ag'en ved å fylle vasken med varmt vann og legge den oppi. Var man rask nok med å tørke og olje inn, gikk det bra. Men det har jo egentlig ingenting med denne tråden å gjøre... :smile: merkelig!! Det er sånn jeg pleier å rense dataen min :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 00:53, ZAN skrev:fleste av dem , selfølgelig fyller man ikke munnen med spytt og blåser midt på hovedkortet :smile:men men det kan jo være en ide vis man er lei PC-en sin :smile: Litt Off Topic, men i vanlig ånde er det faktisk kondens .. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei! Kanskje litt off-topic..Men,siden det var nemnt millitæret..Faren min som var kokk i millitæret fortalte at dei kokte geværa...Han sa dei skinte som bare det..Og når våpena vart inspisert fekk dei skryt for at dei hadde vært så flinke å vedlikeholde våpna..:wink: P.s Ikkje det at eg oppfordrer andre til å gjære det samme.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hva med å bruke vann til og rengjøre? Jeg mener ikke å ta den med i dusjen Men bruk tørkepapir, og batterivann. Tørk bort støvet, og la det tørke noen timer. Det burde vel gå greit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå