Gå til innhold

AKUTT! skjermkort til video-redigering???

sleazer

Anbefalte innlegg

heisann folx!

jeg jobber mest i 2D - videoeditering (DV), web-design osv. jeg blir så frustrert av å lese forskjellige tester on-line, denne gang gjelder det kjøp av skjerm-kort til ny maskin. (tenker å kjøpe et straight pinnacle studio dv+ kort ?!)(har software..)

noen sier Matrox (g450-550) er et naturlig valg, andre 'bare kjøp et GeForce2 el 3 kort'. atter andre skriker over hverandre for ATI radeon (7500). JODA, det kan tenkes jeg vil ha TwinView/DualHead option. ATI er kjent for dårlig oppdaterte drivere.

Hva er et godt skjermkort til en video-workstation, og hvorfor?

sleazer - 'there's not enough sleaze in this world..'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha ETT kort med alt i (god 2d, god 3d og video og tv) er ati all iwonder et godt alternativ.

Trenger du bare video inn og ut er readeon vivo et godt alternativ.

Må du ha 2 skjermer + video hadde jeg kjøpt et pinacle kort i tilleg til et matrox g450

( 450 = omtrent like bra som 500 og billigere).

Da mister du masse 3d egenskaper, men du skal få konge 2d til arbeid.¨

Alternativ 3 er att du har ett bra agp kort som du bruker til det meste (feks. Radeon VIVO) og så et billig pci skjermkort til å vise skjerm nr 2.

Geforce har ren ytelse om sin nisje(ganske dårlig 2d på i alle fall mx kort) mens Ati prøver å få til litt av begge deler (Både 2d og 3d og lykkes ganske bra etter min mening (sitter med Radeon vivo selv) mens Matrox har målgrupe som rene arbeidsstasjoner og folk som jobber i 2d). Du kan glemme mye av 3d ytelsen til spilling om du velger Matrox.

Arbeider du masse 2d og ikke trenger 3d til spilling velg da ett Matrox kort.

vil du ha muligheten til temmelig rå 3d ytelse velg da et Ati kort som er allround kort med gode ytelser i det meste. Trenger du et kort til en ren arbeidsstajson og ikke no spilling velg et Matrox kort.

Det hadde i alle fall jeg gjort.

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2001-10-13 00:35 ]

Lenke til kommentar

takker for tipsene!

men ærlig talt: matrox marvel... det er jo det jeg har på gamle-maskinen..

jeg skal selvf ha et DV-kort itillegg, mitt problem var mere; hvilket skjerm-kort to go with it ?

nå ser det ut som om to har utmerket seg:

ATI Radeon 7500

Matrox G550

ati har kanskje dårlige drivere, men har dobbelt så mye RAM..

Lenke til kommentar

ja får ikke og snakke om G450 kontra G400 da

..ja får G450 er bare en dårligere versjon av den opprinnelige G400 .. kun lagd får og spare produkjsonutgifter og får og ha en såkalt "nytt" kort da Matrox etter 2 års slit måte gi opp sitt

G800 prosjekt :sad:

Så ikke fnys får mye av G400 Marvel ..

Det er fortsatt noe av det beste du får redigeringskort....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...