Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uforklarlige blåmerker, blodkreft?

Gjest ggg

Anbefalte innlegg

Hei. Den siste tiden har jeg hatt mange uforklarlige blåmerker på kroppen. De er ømme og lilla/gule i fargen. Jeg vet at jeg ikke har slått meg, de har oppstått på beina mest, men har fått ett på armen også. Jeg har også hatt halsbetennelse, vondt i kroppen, vært forkjølt, kvalm og vondt i hodet. Begynner å bli bedre nå, men hoster mye og blåmerkene oppstår fremdeles.

Kan det være blodkreft, eller noe annet?

Burde jeg gått og sjekket det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har leukemi/blodkreft og vært på behandling nå i fem uker, og utifra hva jeg vet, så er symptomene du beskriver lik på en prikk med de som finner sted når leukemi oppstår. På den annen side... jeg var aldri plaget med blåmerker eller slikt før vi fant ut om sykdommen. Det jeg merket det på var lavt immunforsvar og verking i lymfeknuter (verker du i kjeven f.eks?)

Håper virkelig ikke at du har blodkreft, men om det så skulle være, er det utrolig god prognose for å bli frisk og jeg ønsker deg alt vell! :D

Lenke til kommentar

Jeg har leukemi/blodkreft og vært på behandling nå i fem uker, og utifra hva jeg vet, så er symptomene du beskriver lik på en prikk med de som finner sted når leukemi oppstår. På den annen side... jeg var aldri plaget med blåmerker eller slikt før vi fant ut om sykdommen. Det jeg merket det på var lavt immunforsvar og verking i lymfeknuter (verker du i kjeven f.eks?)

Håper virkelig ikke at du har blodkreft, men om det så skulle være, er det utrolig god prognose for å bli frisk og jeg ønsker deg alt vell! :D

Tuller du???

Jeg er syk hele tiden, målte immunforsvaret mitt hos legen for et halvt år siden og han sa det var helt fint, men jeg er jo så mye syk. Er alltid noe med halsen, fjernet mandlene i november, men har allikevel hatt flere halsbetennelser etter det og opphovnede lymfeknuter. Dessuten er jeg sikker på at immunforsvaret mitt ikke kan være i orden når jeg er syk minst en gang i mnd. Huff, ble redd jeg nå :( Verker alltid i kjeven også.. åå, skremt!

Skal jeg da bare dra til legen og si at jeg vil teste meg for blodkreft, hvordan går jeg frem? Og hva skjer hvis jeg har det?

Lenke til kommentar

Tuller du???

Jeg er syk hele tiden, målte immunforsvaret mitt hos legen for et halvt år siden og han sa det var helt fint, men jeg er jo så mye syk. Er alltid noe med halsen, fjernet mandlene i november, men har allikevel hatt flere halsbetennelser etter det og opphovnede lymfeknuter. Dessuten er jeg sikker på at immunforsvaret mitt ikke kan være i orden når jeg er syk minst en gang i mnd. Huff, ble redd jeg nå :( Verker alltid i kjeven også.. åå, skremt!

Skal jeg da bare dra til legen og si at jeg vil teste meg for blodkreft, hvordan går jeg frem? Og hva skjer hvis jeg har det?

uansett hva som skjer etterpå så må du få sjekket det opp asap. dummeste du gjør er å vente fordi du er redd for å høre resultatet. bit i det sure eple å kom deg til legen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...