Minsc Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei! Her om dagen tok skjermkortet mitt kvelden ( et MSI Radeon HD 4890 ) .. Dette kortet trengte 2x 6-pin strømkabler ( heter det molex? ) .. Uansett, så har jeg funnet et nytt som jeg vil kjøpe. Det er et Radeon HD 4890 dette også, bare fra ASUS. De har gjort det sånn at man trenger en 6-pin og en 8-pin. På min strømforsyning har jeg 1x 6-pin og 2x 4-pin .. Er det noe muligheter for at dette kan ordne seg? Fins det noe convertere fra 2x 4-pin til 8-pin, og er det trygt å gjøre det isåfall? Eller kan jeg bruke den 6-pins jeg har fra før av og sette på en 8-pin coverter på den, og bruke den andre 6-pin ( converter fra 2x 4-pin til 6-pin ) til 6-pin i skjermkortet? Ble litt knotete å forklare, beklager det! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Eneste forskjellen er antall pinner. Jo mer strøm kortet trekker jo flere pinner må man ha, pga at det er en grense for hvor mye strøm en pinne tåler. Man kan vissnok bruke en 6-pin plugg i en 8-pins kontakt. Informasjon om PSU kontakter. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Så det vil si at hvis jeg bruker to 6-pin istendenfor en 6-pin og en 8-pin, så vil kortet fungere, bare ikke optimalt? Tror jeg nesten ikke tør å kjøpe dette kortet, siden jeg er såpass usikker på om det vil virke.. Hvis ikke noen gir meg et helt konkret svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå