IntelAmdAti Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei, cpu'en min kjører på ddr3-1333mhz hastighet mens minnet går på ddr3-1600mhz hastighet. Burde ikke disse være lik hverandre? At ratioen helst skal være 1:1? Det er en intel i7 prosessor og Corsair ddr3-1600mhz cl7 ram, X.M.P-profil er slått på i bios. Er ikke heeelt sikkert på at pcen yter slik som den skal, i World of Warcraft sitter jeg med 30 fps om det er mange spillere rundt meg - for eksempel i Alterac Valley. Dalaran går enda tregere. Vet jeg tabbet meg ut med å kjøpe 5970 istedenfor 2x5850 ettersom jeg bare får brukt en gpu i wow på grunn av det, men jeg tror kanskje ytelsen burde vært bedre. CPU-load er langt ifra 100%, og det er egentlig GPU-load også ifølge gpu-z - kan da minne være flaskehals hvis det ikke kjører på riktige innstillinger? Ønsker egentlig ikke å overklokke men jeg ser ikke noe galt i en nesten ubetydelig klokk som låser hastigheter eller innstillinger til det de helst skal ligge på uten at det tyner eller tærer på delene Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Minnekontrolleren sitter i CPUen din, og er derfor helt uavhengig av de eksterne busshastighetene (DMI og QPI). Blokkdiagrammene for Core i7 ser nå slik ut: Core i7 8xx Core i7 9xx Selv om denne arkitekturen er relativt ny, så er det lenge siden synkron/asynkron RAM-hastighet hadde noe innvirkning på ytelsen. Så lenge du har nok minne (4 GB++), kan du være sikker på at det ikke er flaskehalsen, og du trenger ikke å tukle med hastighetene for å få dem til å kjøre synkront. Angående ytelsesproblemene i WoW så kan jeg ingenting om WoW, men jeg antar at et brett med mange spillere krever mer av nettet siden flere ting skjer samtidig. Kan det være at linjen din rett og slett ikke er bra nok? Hvis det ikke er linjen som er problemet ville jeg oppdatert drivere, sjekket temperatur, flashet BIOS, osv. Og selv om du bare skulle få brukt ene GPUen i 5970 så er den like kjapp som én 5870, og du kan banne på at det er nok til å kjøre WoW. Etter hva jeg har fått med meg krever WoW generelt ganske lite maskinvare. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Testet dette litt og fant ut at ytelsen var en smule bedre med xmp-profil aktivert, altså asynkron ratio. Ellers fant jeg synderen til den lave ytelsen, jeg fjernet en HDR-grafikkpatch og fps steg fra 119 til ~900 på laveste grafikk og ganske betydelig på høye grafikkinnstillinger og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå