Gå til innhold

Noken andre som skal begynne på Høgskulen i Volda?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Om jeg begynner i VOlda til høsten, kan noen si meg måter å komme seg tilbake hjem(til trondheim) i ferier osv. på?

Definitivt enklaste måten er nok ungdomsbilett med Widerøe, då reiser du fra Ørsta/Volda lufthavn Hovden via Gardermoen og lander på Værnes.

Alternativt har du sjølvsagt buss/båt. Eit fint alternativ er då buss til Kristiansund og deretter hurtigbåt til Trondheim.

Eit anna alternativ er buss til Åndalsnes og deretter tog, men dette er tungvindt, dyrt og eigentleg kun aktuellt om du er glad i å reise med tog.

Billigaste måte er nok å reise med buss heile vegen. Nor-way sin ekspressbuss er grei å bruke i feriane sidan dei oppererer med plassgaranti slik at du er sikker på å komme deg heim f.eks til jul når det er mange andre som også skal reise.

Lenke til kommentar

Det er vel litt langt med helgetur fra Volda til Trondheim for å stikke hodet inn døra hjemme. Jeg reiser trolig den andre veien, altså til Trondheim men fra litt lenger sør enn Volda, og det vil ikke komme på tale å reise hjem utenom feriene, med mindre det skjer noe uventet.

Lenke til kommentar

Virker som bussene kun går på søndager, altså ikke en ideell tid for meg om jeg vil hjem en helg. Og fly koster tilsynelatende ikke mindre enn 1000++. Er det ingen billigere måte å komme seg hjem på?

Ja flyet koster ca 1000 kroner kvar veg, men dei aller fleste dagane får du ungdomsbilett for like under 1000 kroner. Søkte nettopp opp prisen for å reise heim til jul den 23 desember med retur andre nyttårsdag og også der er det samme prisen på 998 korner eller kva det no var.

Ellers så er det bussen, nor-way bussekspress har avganger to gongar om dagen dei fleste dagane. Problemet med bussen er at det tar lang tid, reiser du om dagen tar det 13,5 timer og reiser du om natta tar det ca 9 timer.

Så realistisk sett så blir det ikkje mange helgeturer heim medan du studerer i Volda sidan du eigentleg har to valg. Reise på billegaste måte med buss og bruk nesten heile helga på å kjøyre buss, eller reise kjapp men dyrt med fly.

Det positive er at det nettopp er det faktum at studentane kun reiser heim i feriane gjer at studiemiljøet i Volda blir ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Virker som bussene kun går på søndager, altså ikke en ideell tid for meg om jeg vil hjem en helg. Og fly koster tilsynelatende ikke mindre enn 1000++. Er det ingen billigere måte å komme seg hjem på?

Ja flyet koster ca 1000 kroner kvar veg, men dei aller fleste dagane får du ungdomsbilett for like under 1000 kroner. Søkte nettopp opp prisen for å reise heim til jul den 23 desember med retur andre nyttårsdag og også der er det samme prisen på 998 korner eller kva det no var.

Ellers så er det bussen, nor-way bussekspress har avganger to gongar om dagen dei fleste dagane. Problemet med bussen er at det tar lang tid, reiser du om dagen tar det 13,5 timer og reiser du om natta tar det ca 9 timer.

Så realistisk sett så blir det ikkje mange helgeturer heim medan du studerer i Volda sidan du eigentleg har to valg. Reise på billegaste måte med buss og bruk nesten heile helga på å kjøyre buss, eller reise kjapp men dyrt med fly.

Det positive er at det nettopp er det faktum at studentane kun reiser heim i feriane gjer at studiemiljøet i Volda blir ganske bra.

Eventuelt timesekspressen til Molde så bussen til Tr.heim som vel går 2 (?) ganger om dagen tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...