Gå til innhold

Tjene penger på å gi bort batterilevetid [Android, WM, iPhone, Symbian]

Anbefalte innlegg

Så, med din nye Desire i hus, eller din "gamle" Nexus One, Galaxy osv. i hånden, har du sikkert opplevd at batteriet gjerne skulle vært *litt* lenger. I hvert fall om du surfer en hel del med telefonen. (Det har sikkert dere med iPhone og merket, og i noen grad dere med WinMo og Symbian og, selv om de i noen tilfeller holder lenger. Anyways..)

Det kan jeg ikke hjelpe deg med, men i stedet for å betale for et bedre batteri, kan man altså få betalt for å bruke det opp fortere. :p

Kort fortalt går det ut på at man Installerer Navimote på telefonen, som så logger wifi-nettverk og mobilmaster i nærheten, og kobler dette sammen med GPS-data. Hensikten er å skaffe seg en så komplett oversikt over mobilmaster og wifinettverk som mulig, slik at enheter uten gps kan bruke disse dataene til å få fastslått posisjonen sin langt mer nøyaktig. Navizone tjener penger på å selge disse dataene, og de betaler brukre for å samle dem inn.

Mere detaljer finner dere i spoileren under.

Prinsippet er ganske enkelt: Registrer deg, last ned Navimote til din telefon, koble det til Navizone-kontoen din, og beveg deg! Sykling eller gåing rundt omkring i boligfelt o.l. med mye wifinettverk er en grei måte å få seg poeng på. Imidlertid bør du nok helst bo i en større by, om du skal fylle kvoten for å få betalt, og så spørs det jo om du synes $15 er verdt det.

NB: Linken over gir meg en bonus av dine oppsamlede poeng, uten at du taper noe som helst på det. Om du likevel ikke har lyst å "betale" meg som en takk for tipset, Kan du trykke her for å registrere deg i stedet. (Om du skulle ombestemme deg etter å ha trykket på link nummer to, kan du taste inn denne koden i det nederste feltet for å gi meg poeng likevel: 5E5F5B59595D5D)

Happy cellspotting!

Navizon is a wireless positioning system that works a little bit like a GPS, only that it uses Cellular Towers and Wifi access points instead of satellites. In addition to being a wireless position system, Navizon offers cool features like the Directions, Buddy finder, Geotags and many more...

This software relies on a community of users who contribute data to the system (WiFi and Cellular towers) when they have a GPS device. And the cool thing is that we can earn money doing it with the Navizon reward system:

http://www.navizon.com/navizon_rewards.asp

I'm already using it and you could make money too with it if you're interested. All you need is to install it on your phone and have Navizon connected to your GPS. Every Wifi access points that you pass, every cell tower that you log will mean money in your pocket. So if you have a phone that is compatible with this software, you should really check it out.

If you plan on registering, please do so by clicking on the link below:

http://my.navizon.com/Webapps/UserAdmin/register.aspx?referral_code=5E5F5B59595D5D

That way, I can also earn some referral points since I'm the one who introduced you to the system ;-)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SÅ la oss si du finner 3000 trådløse nettverk og 6 antenner. Ja, helt seriøst 3000 trådløse nettverk. Du har fortsatt bare 9100 (Enda verdiløse) poeng. Du skal bo i en ganske stor by for i heletatt får ett snev av utbytte her (Oslo, Bergen, Trondheim). Å selv da er ikke utbytte verdt å korte ned batterilevetiden, konstant søking av trådløs nettverk drikker batteri, om du bryr deg ett snev om dette klarer du det kanskje på en måneds tid? 15$ for å hatt nedsatt batteritid i en måned?

Hah!!

Lenke til kommentar

Har ikke alle en reserve-telefon eller to (eller tre) liggende med WM, Symbian eller Android, altså? :p

Men du har absolutt et poeng når du nevner by - dette er nok ikke noe for noen på bondelandet.

Lenke til kommentar

Jeg skal nå putte den gamle Dream-en i sekken, og la dama drasse rundt på den gamle i780-en min, om hun gidder. Eller N80-en. Nei vent, den har ikke GS. Jeg burde selge noen gamle telefoner snart. :p Men de er vel knapt nok verdt auksjonsprisen på qxl, eller annonseverdin på Finn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...