RandomNOOB Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei, jeg drifter en CS:s server, denne er ranket høyt i norge. For noen timer siden så banna vi en fra servern pga. regelbrudd og som takk starter han lagg attack mot servern, er det noen som vet hva jeg kan gjøre får å for hindre dette eventuelt hva kan jeg gjøre i etter tid, jeg har IPen dette seineste angrepet kom fra jeg vet er en Norsk IP fra Telenor. Noen som var hva jeg kan gjøre? Dette er meget frustrerende. Mvh. RandomNOOB Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Vil tro det beste er å lagre loggene fra angrepet og ta kontakt med Telenor kundeservice slik at de kan etterforske angrepet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Lagg attack? Som i at han prøver å blokkere forbindelsen til server med trafikk? Ta kontakt med ISP som hoster linjen der serveren står, de kan blokkere spesifikke IP adresser før trafikken når serveren. Lenke til kommentar
RandomNOOB Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Lagg attack? Som i at han prøver å blokkere forbindelsen til server med trafikk? Ta kontakt med ISP som hoster linjen der serveren står, de kan blokkere spesifikke IP adresser før trafikken når serveren. Ja, det er lagg attack. Så det skal bare være å ring ISP? Pleier de å banne IPer som kunder spør om de kan banne? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Det heter DOS (Denial of Service Attack) http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack Ring Telenor siden ungen er så dum og ikke gjemmer IPen sin. Han kan få fengel/bot siden det går under hacking. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det heter DOS (Denial of Service Attack) http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack Ring Telenor siden ungen er så dum og ikke gjemmer IPen sin. Han kan få fengel/bot siden det går under hacking. Ikke sikkert det er angriperen sin IP.. Ofte vanskelig å DoS'e en server fra sin egen nettforbindelse. Forøvrig er vel ikke hacking i seg selv forbudt. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, det er lagg attack. Så det skal bare være å ring ISP? Pleier de å banne IPer som kunder spør om de kan banne? Ja hvis du sier at du blir angrepet fra den så burde ikke det være noe problem. Så lenge angrepet bare kommer fra 1 maskin er det relativt greit å stoppe. Verre hvis det kommer fra ett større botnet. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, det er lagg attack. Så det skal bare være å ring ISP? Pleier de å banne IPer som kunder spør om de kan banne? Ja hvis du sier at du blir angrepet fra den så burde ikke det være noe problem. Så lenge angrepet bare kommer fra 1 maskin er det relativt greit å stoppe. Verre hvis det kommer fra ett større botnet. Hehe men da tryner vel hele linja og da Foreslår at du konfigger brannmuren for å stoppe ICMP forespørsler (at den rett og slett ikke svarer). Evt om du har en såååå god brannmur, så kan du konfigge intervaler slik at den ikke spam-svarer. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Foreslår at du konfigger brannmuren for å stoppe ICMP forespørsler (at den rett og slett ikke svarer). Evt om du har en såååå god brannmur, så kan du konfigge intervaler slik at den ikke spam-svarer. Vil nok være vanskelig å få stoppa det uansett. Er angrepet fra en bra nok linje trenger ikke serveren svare for å bli DoS'et. Det er vel også ganske viktig å ha høy svartid på en server som hoster FPS spill, nærmest etterhvert angrep vil kunne gjøre det uutholdelig å spille så lenge pakkene kommer fram til serveren. Endret 19. mai 2010 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå