raakken Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei HAdde ubuntu 9.10 på laptopen, og krypterte /home(bare for å prøve). NÅr jeg nå oppgraderte fikk jeg ikke kontakt med min /home.... Prøvde å installere flere gamlere ubuntu, men samme feilen skjer hver gang. Får ikke tilgang til /home og så får jeg to feilmeldinger. >Den ene er ICauthentacy eller noe i den duren... Noen som vet hvordan jeg kan få hentet ut det jeg har på home? Brukte ubuntu 9 9.10 alternativ, om det har noe å si.... samt at jeg ikke er sikker på passordet:) men slapp å skrive dfet inn for å komme meg inn i home da... på forhånd takk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Vel, passordet brukes for å dektryptere. Er det glemt, er du f*cked. Det er hele poenget med å kryptere hjemmeområdet. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 ok, men om jeg greier å finne det, hvordan får jeg ubuntu til å "låse opp" home da? må jeg legge inn ubuntu 9.10 alternative, og stille inn noe der? hadde håpet det ble overført til 10.4.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvis du reinstallerer Ubuntu, bruker samme brukernavnet (såklart), samme passordet, velger at passord dekrypterer hjemmeområdet skal det gå fint. Det har jeg gjort i mitt tilfelle når jeg oppgraderer. Jeg har forøvrig /home på egen partisjon. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Nja, nå vet jeg ikke hvordan denne krypteringa fungerer, men hvis det har vært noe sertifikat innblandet så er du fucked hvis du ikke har dem. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) prøv om du kan fjerne låsen med unlocker <-- Endret 15. mai 2010 av stelar7 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvordan skal et Windows-program som dreper prosesser som har låst en fil kunne dekryptere en ecryptfs-partisjon? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvordan skal et Windows-program som dreper prosesser som har låst en fil kunne dekryptere en ecryptfs-partisjon? vet ikke Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har ikke peiling på dette, men hva om du prøver å få ut filene med f. eks Parted Magic LiveCD da? Går det an? LiveCD`er/LiveDVD`er er jo fine ting til å få ut filer og slike ting fra disker/partisjoner. Eller skulle du bare låse opp mappa og ikke få ut filene å lage en ny /home? Lykke til Hilsen. wil Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det hadde jo vært mye vits i å kryptere hvis man bare kunne hente ut fra en live-cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå