Gå til innhold

Snus til USA? Og aldersgrense på leiebil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har to raske spm ang reise til usa.

Har man lov til å ha med seg snus dit? Mener jeg har hørt av folk at snus er forbudt i mange land, noen som vet hvordan tollerne i usa ville reagert på dette?

Så lurer jeg på hvordan det er med leiebil, hva er alderen for å leie bil i usa? Jeg er 20 år (blir 21 i oktober og skal til usa 1 juni) og reiser med ei som blir 20 i oktober. Tror dere vi har noen muligheter for leiebil? Vet at i flere andre land er det som regel 21 år, men siden man kan ta lappen i en alder av 16 år håpet jeg at de også er snillere med leiebil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener vel at snus ikke vil bli et stort problem. Er jo bare å kjøpe en stokk på Gardermoen og vise kvittering til tollerne at det er kjøpt på flyplassen. Kan umulig tro at det ulovlig, selv i Junaiten.

Det hadde nok vært en fordel om du var fylt 21 år før du dro dit. Fikk du sertifikatet når du var 18? Det vil nok bli en _god_ del dyrere med forsikringer på leiebilen mtp at det er en ung sjåfør som skal kjøre, men det er nok ikke umulig å oppdrive et firma som lar deg kjøre. Men altså, det vil nok bli dyrere.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Okey, da satser jeg på å kjøpe et tårn på Gardemoen.

Ja fikk lappen når jeg var 18(februar det året jeg fyldte 19). Ah denne forsikringa :p Den tenkte jeg ikke på, jaja men om vi eventuelt skal leie bil så blir det ikke for hele ferien men noen dager her og der tenker jeg, så blir forhåpentligvis overkommelig pris om vi finner noen som er villige til å leie til oss :)

Lenke til kommentar

Leiebil fra de store selskapene når du er under 21 er svært vanskelig - om ikke også umulig. For å få det til må du finne et mindre, uavhengig leiebilselskap, mest sannsynlig. De vil nok også være skeptiske - ikke nok med at du er under 21 - men du har en utenlandsk drivers license også. I tillegg må du regne dobbel pris pga alder. Selvom jeg f.eks fikk lappen da jeg var 16 gjør det det ikke noe enklere å leie bil der...

Hvor i USA skal du - ettersom du bare skal leie bil noen dager? Jeg kan egentlig bare tenke meg San Fransisco og New York som byer du kan klare deg uten bil i...

Lenke til kommentar

Okey, hørtes noe kjipt ut det... Vi skal fra LA til NY på en mnd, og vi har ikke direkte planlagt noe ennå. Men vi tipper vi sjekker ut østkysten i 2 uker først, så vestkysten de 2 siste ukene. Så håpet vi på å busse/ta tog mellom byene på hver kyst.

Lenke til kommentar

Er fult klar over at det er langt fra LA til NY ja:P Vi har ikke tenkt å kjøre fra LA til NY, men surre rundt på østkysten to uker, så fly til NY og surre rund der i to uker;)

Men du sier vi må ha bil i LA, er det så dårlig med kollektiv transport? :O

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært der - og jeg har alltid hatt bil - men kollektivtrafikk er ikke-eksisterende med mindre du ønsker å utsette deg selv for fare for ran og lignende. Alt er bygget opp rundt at du har bil i de fleste amerikanske byer, som sagt tror jeg San Francisco og New York er de eneste byene du kan dra til uten å måtte leie bil.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Snus er neppe noe problem, man selger jo stort sett snus overalt i USA om dagen. Driver og tester Marlboro posesnus om dagen, og kan ikke si jeg er imponert. Dyrt og dårlig (men jeg har et lass av coupons fra røykpakker, gratis pakke snus neste gang jeg kjøper Marlboro sigaretter). Knappe $4 for 6 poser, liten effekt og en kunstig søt whiskysmak. Ligg unna. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...