Gå til innhold

[Løst] PC til TV via HDMI kabel, ingen lyd?

Anbefalte innlegg

Hei

Har prøvd å sette opp en videovisnings løsning med 5m HDMI kabel fra min stasjonære PC til min 32" Tatung TV.

S/PDIF Out skal visst nok være no HovedKort feil på inni TV'n, så jeg gikk for HDMI kabel løsning (pga at xbox360 går via komponentkablene og ikke har egen HDMI inngang), som jeg da ikke får til å fungere..

Nvidia har av en eller annen grunn ikke "Clone" støtte for skjermer lengre i Nvidia Control Panel, så det beste jeg fikk til var å kjøre dobbelt vindu der man kan jobbe via 2 skjermer.

Det her funker i og for seg greit som en nødløsning siden man kan velge hvilken monitor filmen skal avspilles på, men jeg får ikke TV'n til å spille av Audio.

Får opp klart bilde, men ikke noe lyd.

Noen som har ett greit setup på det her? Og/eller veit om ett 3rd party program som kan clone skjermer?

Kjører HDMI ut via HDMI porten på mitt GeForce 295 GTX (leste at lyd/bilde kunne sendes via HDMI port i GF kortet, men er ikke sikker på om det bare sender DMI)

Har prøvd:

Multi GPU AV/PÅ

Sette skjermene til samme oppløsning, samt oppdaterings frekvens.

Aktivere HDMI Audio i BIOS.

Fjerne allt annet oppkoblet av høytalere, headset.

Alle instillinger i TV meny (ingen av menyene kan sette lyd via HDMI kabel som standard, så regner me det er auto)

Hadde bare S/PDIF funket, så hadde det ikke vært nøye.

Håper noen har svar:)

Takk på forhånd.

-MVH. Håvard

Endret av leddja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at det må kobles en S/PDIF kabel fra S/PDIF utgangen på hk, og inn på S/PDIF inngang på GeForce 295 GTX, for å få lyd ut av hdmi utgangen.

647298.jpeg

Det funket...

Har prøvd diverse software issues i over 24 timer, så var alt som skulle til en tynn liten kabel jævel:P

Takker så mye for hjelpen:D

-Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...