djizoor Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei, fikk blåskjerm i går mens jeg spilte HoN, meldigen forsvant før jeg klare å lese hva problemet dreide seg om. Etter pc'n startet opp igjen fungerte ikke skjermdriverne (NVIDA gtx 260), prøvde endel ting for å få løst problemet; reinstalere, recovery osvosv... ingenting fungerte da... Når jeg starter nVIDIA controlpanel nå får jeg denne feilmeldingen: "NVIDIA Dsplay settings are not availabe. You are currently using a display attached to an NVIDIA GPU". Ps. Prøvde å installere nye skjermkortdrivere via Windows uppdate, men fikk ERROR! Er nesten som at skjermkortet er ødelagt. I windows kjører pcn standard drivere, mens i oppstarten får jeg bugg i bildet, skjermblidet blir "flekkete/prikkete". TY om noen vet om en løsning. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Først av alt bør du oppdatere tittelen på posten din da den bryter tre-ord-regelen. For eksempel "Problemer med Nvidia skjermkort og drivere" Jeg tror det første vi bør prøve er å fjerne skjermkortdriverene helt og legge inn de aller nyeste. Jeg kan hjelpe deg å finne dem for deg om du trenger det. Si hva skjermkort du har om du vet det, og si om det er en stasjonær PC eller bærbar. Driver cleaner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 vil hjelpe deg å fjerne alle deler av gamle drivere Nvidia.com eller guru3d har de nyeste driverene du trenger for stasjonære PCer. laptopdrivers2go har de som du trenger for bærbare (du må dog laste ned og rename ini filen til disse som det står på siden for å installere dem. si i fra om du trenger hjelp med dette) Selv om windows update har drivere også så tror jeg vi skal unngå å bruke den autoamtiske løsningen siden noe tydeligvis ikke fungerer riktig med automatikken i ditt tilfelle. -Stigma Lenke til kommentar
djizoor Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Takk men har som sagt allerede prøvd å re-installere driverne. Når jeg prøver å installere dem på nytt får jeg en melding om at installasjon ikke ble fullført, og at jeg må prøve igjen ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Takk men har som sagt allerede prøvd å re-installere driverne. Når jeg prøver å installere dem på nytt får jeg en melding om at installasjon ikke ble fullført, og at jeg må prøve igjen ved en senere anledning. ja, men som jeg forstår det har du bare prøvd autoamtisk installering via windows update. Det jeg foreslår er først en renskning av gamle drivere og så en manuell installasjon. Ved mindre dette er akkurat det du allerede har prøvd så tror jeg det er verdt å prøve. -Stigma Lenke til kommentar
djizoor Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Har prøvd og installere driverne på alle forskjellige måter, har også prøvd gamle verssjoner av driverne. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvis du har prøvd via full rensking etc så kan man ikke konkludere med annet enn at det er stor sannsynlighet for at Nvidia skjermkortet ditt er dødt. Test kortet i en annen pc så du er 100% sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå