Gå til innhold

Elprice.no / Acer tar ikke ansvar for skader på maskin.


Anbefalte innlegg

Jeg har et bra eksempel på en kunde som prøvde å komme seg unna med å få selvforskyldt skade på garantien!

 

Kunden lå i senga å så på serien på laptoppen. Kunden viste seg å være trøttere enn han/hun hadde forutsett, og sovnet uten å "rekke å legge fra seg laptopp". Neste dag våknet kunden uten datamaskinen å finne noe sted... før han/hun reiste seg opp av sengen. Da kom datamaskinen til syne: Den hadde havnet under kunden. Kunden åpnet i all hast laptoppen for å se om alt fungerte, men oppdaget at det var sprekker fra begge festene på skjermen. "FFAAAAEEENNN" tenkte kunden, og sendte omsider laptop inn til Acer. Acer "fant ut at skjermen var knust", og kunden kunne da fortelle at "jeg aner ikke hvordan det skjedde, den var bare sånn da jeg åpnet den, jeg har ikke gjort noe galt", selv om dette var en liten løgn. Acer trodde ikke noe på dette, og sa at dette var kundens skyld. Den jordnære kunden som kunden var godtok han/hun dette på stedet.

 

Poenget: Alle prøver seg, og dette vet produsentene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt opp til mange ganger i tråden, skjermer er ikke laget av glass, de er laget av en relativ myk plastik satt opp på en aluminiumsplate, derfor vil de ikke knuse av seg selv, selv med en skade. Om skjermen blir utsatt for en slik mikrosprekk, som har utvidet seg, så synes dette godt når man ser på skjermen senere, da det sprer seg i et tydelig mønster.

En knus-skade ser helt annerledes ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jobber selv med service av mobil, og det som går igjen ved knuste display her er, "lå stille på nattbordet, skjerm ble plutselig svart" etc etc. Og ved væskeskade, så står det gjerne i feilbeskrivelse av kunde, har aldri vært i kontakt med vann, kunder er rare

Lenke til kommentar

Kunder kan være rare og skulle bortforklare det helt ja :)

Merker selv da jeg jobber på skole at ingen er enebarn men alle har søsken som ødela pcn deres, ingen har gjort det selv :p

 

Som tidligere nevnt: En LCD-skjerm er laget av mye mykere stoffer enn en bil- eller vindusrute. En LCD-skjerm _kan_ ikke sprekke av seg selv, det er alltid et resultat av en eller annen form for ytre påvirkning.

Akkurat det må jeg motsi, siden jeg har hatt "gleden" av oppleve dette selv hvor det ble tatt på garanti grunnet produksjonsfeil.

 

Maskinen sto på arbeidsbenken under softing og ble satt på rett før jeg dro fra jobb uten noen tegn til skader på skjermen.

Neste morgen var det en liten ca 4cm sprekk i selve lcd panelet og imaget kjørt ferdig, den hadde da stått 100% uforstyrret over natten.

Lenke til kommentar

selve pcn var ikke så ny men lcd panelet var byttet ca 6uker før.

4cm er nok ikke en stor sprekk, men si 100% at lcd paneler ikke kan sprekke uten ytre påkjenning blir jo feil.

Det er snakk om to helt forskjellige ting, da små sprekker kan komme fra fabrikk, og fremtyde seg ved varme, men et panel knuser ikke, og du får ikke stjernemønster eller noe slikt, du får kun som du beskriver, en kort liten sprekk.

 

Det vet nok acer veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...