Gå til innhold

Elprice.no / Acer tar ikke ansvar for skader på maskin.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke vi skal påstå at noen har slått på maskinen med en hammer, men knust LCD og ødelagt DC er klassiske tilfeller ved maskiner som har falt i gulvet. Hva som har skjedd, eller ikke skjedd, med denne maskinen er det vel bare eieren som vet.

Lenke til kommentar

Kan vel egentlig si ganske med det samme at dette IKKE er tidenes verste kundeservice. Fysiske skader oppstår ikke av seg selv.

 

Problemet oppstår når kundeservice mottar et produkt som er fysisk ødelagt. Da må kjøper sannsynliggjøre/bevise at denne skaden ikke kom av "normalt bruk".

 

Det kjøper skulle ha gjort her, var å ta bilde av produktet før det ble sendt inn. Kjøper har også krav på bilde av produktet i den tilstand det er hos serviceverkstedet.

 

Når det er en faktisk fysisk skade som har oppstått må kunden bevise at dette ikke er forårsaket av "normal bruk", men som følge av enten feilproduksjon eller dårlig kvalitet (produktet tåler ikke normal bruk).

 

Sånn som det ser ut nå, er ikke kundens eller trådstarters sak veldig sterk, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Som Nuffern skriver over, virket maskinen fint i to dager. Hvordan kunne det ha seg hvis skjermen var knust, DC-input ødelagt og batterifestet ødelagt?

 

EOD i mine øyne...

 

EOD? eller EID?

 

EOD = End of discussion :)

Lenke til kommentar

Som Nuffern skriver over, virket maskinen fint i to dager. Hvordan kunne det ha seg hvis skjermen var knust, DC-input ødelagt og batterifestet ødelagt?

 

EOD i mine øyne...

 

EOD? eller EID?

 

EOD = End Of Discussion (ingenting mer å si med andre ord).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Problemet oppstår når kundeservice mottar et produkt som er fysisk ødelagt. Da må kjøper sannsynliggjøre/bevise at denne skaden ikke kom av "normalt bruk".

I denne saken er det faktisk motsatt, siden produktet er under 6 måneder gammelt.

Lenke til kommentar

Uansett så viser denne tråden hvor viktig det faktisk er å dokumentere tingens tilstand ved avsendig med bilder. På denne måten kan man faktisk om uhellet er ute, (under transport) i alle fall ha sannsynligjort at disse skadene ikke oppstod hos kunde.Vi får se hvordan saken utfolder seg og om TS og Elprice kommer med noen flere innspill.

Lenke til kommentar

Eieren av PC'en fikk i følge trådstarter tilbud av Elprice om at de skulle sende PC'en til Acer for utredning (altså forsøke seg på garanti).

 

Eieren av PC'en svarer derimot:

Jeg innser at lille meg ikke kommer noen vei med dette, dessverre....og at 1000-lappene bare renner...

 

Reparer maskinen og send meg den raskest mulig.

 

Hvordan kan man da påstå at det er dårlig service, når eieren ber Elprice sende den inn som betalbar reparasjon uten å prøve garanti først?

Lenke til kommentar

Som Nuffern skriver over, virket maskinen fint i to dager. Hvordan kunne det ha seg hvis skjermen var knust, DC-input ødelagt og batterifestet ødelagt?

 

EOD i mine øyne...

 

EOD? eller EID?

 

EOD = End of discussion :)

 

Da lærte jeg noe nytt i dag og. ;-)

Lenke til kommentar

Trådstarter tok nok til seg at å slå på noe med hammer ikke er så lurt

 

Men helt seriøst, trodde på TS helt til jeg hørte om ødelagt DC plugg og batterifeste. Dette er da strengt tatt nesten umulig at skal skje under transport, dette er helt klart selvpåførte skader. Og som sagt før, hvor latterlig er det ikke at du fikk strøm først, men så plutselig var DC pluggen kverka, skal mye til for å ødelegge noe sånt. Når jeg sier ordet hammer, ringer det en bjelle?

Lenke til kommentar

Trådstarter tok nok til seg at å slå på noe med hammer ikke er så lurt

 

Men helt seriøst, trodde på TS helt til jeg hørte om ødelagt DC plugg og batterifeste. Dette er da strengt tatt nesten umulig at skal skje under transport, dette er helt klart selvpåførte skader. Og som sagt før, hvor latterlig er det ikke at du fikk strøm først, men så plutselig var DC pluggen kverka, skal mye til for å ødelegge noe sånt. Når jeg sier ordet hammer, ringer det en bjelle?

Møø...
Lenke til kommentar

Må si meg enig her... Jeg har ALDRI opplevd en maskin der skjermen "plutselig" har gått i stykker uten noen form for ytre påkjenning! (Åpning/lukking av skjermen i hjørnet kvalifiserer som en ytre påkjenning).

 

Jeg trodde også på TS helt til jeg leste defekt batterifeste og knekt DC-plugg. Dette er 100% representativt for en maskin som har falt i gulvet.

 

Sier ikke at det er tilfellet her, men jeg har hatt MANGE kunder som hevder maskinen "bare gikk i stykker av seg selv" uten at noen noensinne hadde vært i nærheten av den.

 

Dette kan være transportskader, om kunden har pakket maskinen i en eske, med kabelen koblet i, uten øvrig emballasje, men det er lite trolig! :p

 

Edit: Jeg endret emnetittel, den var ikke spesielt korrekt...

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Hvor er trådstarter? Tråden ruller av gårde og trådstarter har ikke deltatt i sin egen tråd siden kvelden 14. mai selv om han var sist innlogget kvelden 16. mai. Vi savner respons fra deg larsingedude!

 

Mye som skjer for tiden....

 

 

 

 

Uansett så gjelder dette ikke min pc, og Gud vet hva som har skjedd, og hvorfor både skjerm og batterifeste er ødelagt.

 

Men så er det sånn i livet at du lærer og kjenne folk, og noen folk vet du at er til å stole på.

 

 

Hvorfor batterifeste er ødelagt vet jeg ikke, om ødelagt batterifeste er det samme som at det ikke vil fungere å lade en pc, vet jeg ikke. Men hvis det er tilfelle, så burde Elprice påpekt at returinnpakkningen var for dårlig.

 

Så vidt jeg vet, er det selgers ansvar å bevise at kjøper er ansvarlig for en skade som ikke dekkes av garanti (spesielt med tanke på at det var en helt ny pc), men det å videresende en e-post med følgende: "

 

Kjære Acer-kunde,

 

vi har nå vurdert din Acer datamaskin.

Vedlagt finner du en detaljert kostnadsoversikt for reparasjonen.

 

knust skjerm, ødelagt batterifeste, ikke garanti

 

10-534188

 

(Vedlegge fra Acer aldri ble motatt.)

 

 

 

Det er ikke godt nok for meg, jeg vil gjerne se bilder av både ødelagt skjerm, og ødelagt batterifeste, samt en sakelig informering fra Elprice sin kundeservice, om hvorfor dette ikke er garanti, men kundens feil.

Lenke til kommentar

Det er ikke godt nok for meg, jeg vil gjerne se bilder av både ødelagt skjerm, og ødelagt batterifeste, samt en sakelig informering fra Elprice sin kundeservice, om hvorfor dette ikke er garanti, men kundens feil.

Bilder og informasjon får du fra verkstedet på forespørsel. Om du legger ut bildene du får her også vil det gjøre det enklere å komme med skikkelige råd.

 

Når man snakker om fysiske skader på skjerm, knekt batterifeste og ødelagt ladeinntak så snakker man også om skader som vanskelig kan oppstå av seg selv ved at PCen står stille på et bord. Det blir derfor naturlig å stille noen spørsmål ved historien.

 

  • Er det barn i huset?
  • Er det kjæledyr i huset?
  • Har PCen blitt utsatt for noe som eieren mener den burde tåle? (f.eks. blitt dunket borti, falt ned fra bordet den sto på, noen snublet i strømledningen etc)

 

At en skade er selvforskyldt eller kundens eget ansvar er ikke det samme som at man gjør det med vilje. Veldig mange tar det som at man blir beskyldt for å "bruke hammer" som enkelte her velger å si når selger/produsent sier selvforskyldt skade. Men en selvforskyldt skade kan like gjerne bli utført av husets katt midt på natten mens eieren sover (snakker av erfaring her) :)

 

Som du sier, det er ikke din maskin. Derfor bør du også gå litt "lavere ut" i argumentasjonen, siden du faktisk ikke har 100% oversikt over hva som kan ha skjedd. Det kan være at hun som eier maskinen rett og slett ikke er klar over at hun selv er ansvarlig for det som har skjedd, og derfor naturlig nok har vanskelig for å godta det Elprice og verkstedet sier.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Jobber selv med salg, og har ganske mange eksempler på at kunde selv er skyld i skaden uten at han/hun er klar over dette. Det at man ikke selv er bevisst på at man har påført skaden, så er det ikke ensbetydende med at man ikke har påført skaden. Dette er viktig å påpeke at dette ikke gjelder kunder generelt da de fleste som reklamerer har behandlet produktet godt. Spesielt morsomt er det når en tredjemann som ikke har noen befatning med saken uttaler seg som om det var kun han som har brukt maskinen. Greit at man stoler på personen man fører saken for, men ettersom at det ikke er ens egen maskin kan en aldri vite nøyaktig hva som har skjedd, eller hvordan den har vært brukt.

 

Det hadde vært genialt om trådstarter fikk bildebevis fra verkstedet, og la samtlige av bildene ut i tråden her.

 

Videre er det interessant å vite hvordan maskinen ble sendt til Elprice/Acer.

 

God 17 mai dere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...