Gå til innhold

Nye Star Wars KOTOR - koster det penger å spille?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skjønt konseptet til denne serien, og jeg synes Bioware forklarer det ekstremt dårlig for en utenforstående.

Videoene ser dritkule ut, men er dette MMO spill, eller actionspill?

Koster det en månedelig avgift å spille?

Er det rollespill med quests og tekstbobler, eller er det interaktiv action av god kvalitet, på linje med Onimusha, God of War osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et MMORPG og det koster penger å spille som alle andre MMO-spill.

Du vil bli sluset inn i "instances" der du kjører gjennom en storybasert mission med NPC'r, og dermed får avansert "plottet" uten at det påvirker 100000 andre spillere samtidig. Ellers dreper du sikkert 10 wombats og 20 wamp rats som i andre spill.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som noe helt annet på reklamene. Men er det et MMO tror jeg at jeg hopper over. Savner et godt Star Wars spill, og hører mange snakke om det.

Men handlingen er vel bare tull? Altså, den er ikke offisiell eller godkjent av George Lucas?

Skjønner liksom ikke hvorfor de velger å lage et Star Wars spill, og plassere det helt utenfor tidsrammen til Star Wars.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som noe helt annet på reklamene. Men er det et MMO tror jeg at jeg hopper over. Savner et godt Star Wars spill, og hører mange snakke om det.

Men handlingen er vel bare tull? Altså, den er ikke offisiell eller godkjent av George Lucas?

Skjønner liksom ikke hvorfor de velger å lage et Star Wars spill, og plassere det helt utenfor tidsrammen til Star Wars.

Da må du spille de to ekte KOTOR spillene som allerde er ute, er tusenganger bedre enn noe av dritten Lucas har kommer med. KOTOR 1 er så utrolig bra, at det får filmene til å se ut som dålig barnetv fra 50tallet.

Jeg liker ikke star war filmene men jeg digger KOTOR, mye dypere, mye bedre,

Lenke til kommentar

Star Wars: The Old Republic er et MMO, men fokuserer på historie. Det er på mange måter nærmere et single-player spill med mange spillere enn et spill med mange spillere hvor du kan spille alene.

Og joda, det koster en hundrelapp eller noe sånt i måneden, men hva så? Du har åtte klasser, og hver klasse har en unik historie som er omtrent like lang som de første spillene. Dvs velger du Bounty Hunter får du et spill som er like langt som Knights of the Old Republic, og fortsatt har du syv klasser igjen å spille som med like lang historie. Allerede der har du åtte ganger så langt spill som de gamle til samme prisen, og det før du tenker på at de høyst sannsynlig vil gi ut mer etterhvert, samt de holder det hele tiden oppdatert pluss at du kan spille med andre. Holder ikke det er du litt vel kresen.

Og hva så om Lucas ikke har "godkjent" det? Idioten gav oss tre elendige prequels og Indy i et kjøleskap. Trenger vi si mer? :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Star Wars: The Old Republic er et MMO, men fokuserer på historie. Det er på mange måter nærmere et single-player spill med mange spillere enn et spill med mange spillere hvor du kan spille alene.

Og joda, det koster en hundrelapp eller noe sånt i måneden, men hva så? Du har åtte klasser, og hver klasse har en unik historie som er omtrent like lang som de første spillene. Dvs velger du Bounty Hunter får du et spill som er like langt som Knights of the Old Republic, og fortsatt har du syv klasser igjen å spille som med like lang historie. Allerede der har du åtte ganger så langt spill som de gamle til samme prisen, og det før du tenker på at de høyst sannsynlig vil gi ut mer etterhvert, samt de holder det hele tiden oppdatert pluss at du kan spille med andre. Holder ikke det er du litt vel kresen.

Og hva så om Lucas ikke har "godkjent" det? Idioten gav oss tre elendige prequels og Indy i et kjøleskap. Trenger vi si mer? :p

Ser du liker å bruke ordet "idiot" ofte.

Lucas ga oss Star Wars, og uten han hadde aldri disse spillene eksistert.

Jeg har ikke klart å skjønne dette. Hvorfor liker folk kopi-historier i disse spillene så jævlig godt?

KOTOR 1 er så utrolig bra, at det får filmene til å se ut som dålig barnetv fra 50tallet.

Sorry men jeg tviler.

Men har alle kotor spillene vært MMO? Koster alle penger å spille?

Lenke til kommentar

Nei, KOTOR1 og 2 er vanlige singleplayer RPG'r. Fantastiske spill, og har lite med filmene å gjøre. Star Wars universet er myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye større enn Luke skywalker sin tidsperiode. Det går tilbake tusenvis av år før hendelsene i SW4 f.eks.

Lenke til kommentar

Nei, KOTOR1 og 2 er vanlige singleplayer RPG'r. Fantastiske spill, og har lite med filmene å gjøre. Star Wars universet er myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye større enn Luke skywalker sin tidsperiode. Det går tilbake tusenvis av år før hendelsene i SW4 f.eks.

Vel, disse spillene indikerer det ja. Men det er jo ingenting som knytter dem sammen. Og George Lucas har vel ikke sagt at historien i disse spillene er offisiell forhistorie til filmene?

Lest litt på wikipedia om dette nå. Bare det at lyssverdene finnes i farger som cyan, sølv osv høres teit ut. Frykten min er at disse spillene vil kludre med inntrykket mitt av Star Wars.

Jeg vil ikke godta at universet er større enn de seks filmene vi har, før George Lucas gir oss en film som beviser det, og knytter det opp mot den ekte sagaen.

Det er bare altfor lett å lage en spinoff-historie, og bare si at den skjer flere tusen år før filmene, og da er det liksom offisielt.

Traileren for det nye Kotor ser dritkul ut. Men han Sith Lorden er jo nesten helt lik Darth Vader, bare uten hjelmen på.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Alle Star Wars spillene er Canon, altså godkjente, KOTOR spillene er LIKE Verdige i star wars verden som filmene, eneste forskjelen er at spllene er mye dypere og bedre, med ekte historie i stede for billige CGI effekter.

Desuten bør du ikke leste for mye om KOTOR spillene på nettet, det vil ødlegge STORE overaskelser du får når du spiller spillene.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Alle Star Wars spillene er Canon, altså godkjente, KOTOR spillene er LIKE Verdige i star wars verden som filmene, eneste forskjelen er at spllene er mye dypere og bedre, med ekte historie i stede for billige CGI effekter.

Desuten bør du ikke leste for mye om KOTOR spillene på nettet, det vil ødlegge STORE overaskelser du får når du spiller spillene.

Kan du forklare hvordan de er godkjente? Annet enn at de bruker logoen til Star Wars og varemerkene fra franchisen?

For meg er Star Wars historien om Darth Vader, og Luke. Det tror jeg den er for de fleste andre også.

Bioware kom altså inn i bildet leeeeenge etter at Star Wars filmene ble laget. Og når de lager en handling såpass distansert fra den opprinnelige historien, så kunne det like godt vært to helt forskjellige universer. Det blir for svakt og kalle dem for samme saga.

Lenke til kommentar

Det er Canon, enkelt og greit, Lukas har godkjent det, og det er canon så enkelt er det.

Star Wars er et univers ikke en film serie.

Akurrat som Star Trek er det, det er mange forfatere mange forskjellige historier som blir bundet sammen i canon.

Akurrat som Gene Roddenbery fant opp star trek og lagde TOS og TNG, er det samtidg mange andre som skrev historiene som ble episoder og filmer, Lukas skrev heller ikke alle manusene til SW.

Senere lagde andre mennesker nye Star Trek serier etter at Gene døde, men det er like mye star trek som før.

er godt mulig at star wars forsetter etter Lucas sin død også.

Men star trek og star wars har også ikke canon historier så kalte fan fiction bøker, hvor fans skriver bøker og gir dem ut, de er ofte populære og fordyper historiene, men de er ikke canon, det betyr at viss noen senere lager en film som motsier disse bøkene, er det bøkene som er feil ikke filmene eller seriene.

Men KOTOR spillene er canon og derfor like gyldige som filmene, og langt bedre

Lenke til kommentar

Men det er ikke George Lucas som har laget spillene. Da tror jeg de ville vært radikalt anerledes.

Den gangen George Lucas bestemte seg for å lage noe om fortiden til Star Wars, så resulterte det i forhistorien om Anakin og Obi Wan, Episode 1,2 og 3.

Jeg vet Lucas elsker å tjene penger, og gjøre selve Star Wars franchisen så stor som mulig. Men de helt autentiske Star Wars-produktene er det han selv som har laget. De seks filmene, og Clone Wars.

Jeg aksepterer ikke at det er "ekte", når et spillselskap som Bioware, har lyst til å lage et Star Wars spill, og plutselig er historien ekte, fordi den er godkjent av Lucasarts.

Hvis en forfatter hadde skrevet Ringenes Herre 2, og dette ble godkjent av tippoldebarna til Tolkien, så hadde jeg allikevel ikke kalt det for ekte.

For meg er Star Wars et kreativt verk, og skaperen er George Lucas. Derfor er det hans verk som er Star Wars, ingen andres. Den eneste forskjellen på fan fiction og KOTOR, er en lisens. Ikke noe mer.

Det blir som å kalle et maleri en ukjent fjomp har laget, for et Nerdrum-maleri.

Når det er sagt, så er de beste Star Wars spillene jeg har spilt, ikke relatert direkte til filmene. Men så langt synes jeg ikke noen har klart å lage det perfekte Star Wars-spillet.

De jeg syns er best er Jedi Power Battles til Playstation 1 og Jedi Knight 3: Jedi Academy. Disse spillene har hatt god kvalitet på kampsystemet, og tildels interessante karakterer, men det er liksom ingen spill som har nådd opp til den spennende handlingen i filmene.

Hvis KOTOR har en gjennomfør historie, så greit. Men når den er helt urelatert til filmene, og skjer tusenvis av år i forveien, så skjønner jeg ikke poenget med å interessere meg for dem. På denne måten kan man jo lage uendelige og separate handlinger. 5000 år før Darth Vader, 10 000 år før, 20 000 år etterpå. Det blir for teit.

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke å snakke til deg om du bare skal klage å syte.

Faktum er at Star wars filmene er i bestefall en blandet pose, ja Empire strikes back er en flott film, det andre er iffy(kom igjen teddybjørner som banker elite soldater i rusting)

De nye filmene er enda dummere og helt borkaste HD tape.

KOTOR har ekte voksen historie, en episk historie som får filmene til å vrike smålige og teite, det er rett og slett mye mye bedre enn filmene, hvorfor? jo nettopp fordi Lucas IKKE HAR GJORT NOE MED DEM, lucas er en tølper, Bioware er mye bedre skapere av fiction enn lucas,

Men viss du vil tilbe denne mannen får du bare gjøre det, og samtidig gå glipp av to av de aller aller beste RPG spillene laget.

Lenke til kommentar
Faktum er at Star wars filmene er i bestefall en blandet pose, ja Empire strikes back er en flott film

Hvordan kan en subjektiv bedømmelse være et faktum?

Men takk for at du svarer. Jeg ser du åpenbart er mer fan av Bioware enn George Lucas. Det er ikke jeg. De fleste Bioware-spill jeg har hatt, har vært svært skuffende. Derfor lurer på om de er i stand til å lage et skikkelig tilfredsstillende Star Wars spill.

Og når det gjelder subjektive uttalelser, så skal jeg si følgende. Hadde Kotor vært bedre kreative verk enn filmene, så hvorfor er de ikke i nærheten av like populære og verdsatt da?

Lenke til kommentar
Faktum er at Star wars filmene er i bestefall en blandet pose, ja Empire strikes back er en flott film

Og når det gjelder subjektive uttalelser, så skal jeg si følgende. Hadde Kotor vært bedre kreative verk enn filmene, så hvorfor er de ikke i nærheten av like populære og verdsatt da?

Det er de, blandt folk som liker spill spesielt RPG er det det, KOTOR er som oftest høyt oppe(top 3) av ALLE rolle spill laget. Selv er KOTOR 1 mitt nest yndlings spill etter morrowind

Lenke til kommentar

Det er de, blandt folk som liker spill spesielt RPG er det det, KOTOR er som oftest høyt oppe(top 3) av ALLE rolle spill laget. Selv er KOTOR 1 mitt nest yndlings spill etter morrowind

Jeg elsker videospill, og spesielt RPG spill. Jeg har gjort det i 13 år nå, og samtidig elsker jeg Star Wars. Men jeg har aldri spilt Kotor.

Hvis du spør mannen i gata om han vet hvem Darth Vader er, gjør han nok det. Men hvis du spør om han vet hvem Kyle Katarn er... not so much.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forstår her er hvordan trådstarter ikke greier å innse (eller ikke vil innse?) at Star Wars er mye mer enn bare de 6 filmene som er laget, det virker som du har satt deg inn for å være veldig bestemt på at Star Wars ikke er noe mer enn de 6 filmene, men det er et fakta at Star Wars er et univers som er ganske så stort og foregår over mange tidsperioder. Dog hva folk liker best i Star Wars universet er opp til hver enkelt, så om noen liker bøkene, eller andre filmene, så er det lov.

Edit: Og det er ganske åpenlyst at folk flest vet bedre hvem Darth Vader er enn Kyle Katarn, rett og slett fordi film som et medium er større enn spill generelt.

Star Wars:KOTOR 1 og 2, som flere har sagt, er ikke MMO spill, så de koster deg ikke noe å spille, bortsett fra å kjøpe dem såklart. Dog Star Wars:TOR som for øyeblikket er i utvikling, er et MMO, og kommer mest sannsynlig til å koste litt i måneden, på lik linje med andre MMO spill.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...