Gå til innhold

Førsteinntrykk: Age of Conan: Rise of the Godslayer (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gruppeinstansene i RotGS er nok den beste MMO-opplevelsen jeg har hatt så langt i mitt snart 10 år lange MMO-liv. :p

 

De er rett og slett små mesterverk alle som én.

 

Dersom det er noen som ikke har prøvd AoC siden den litt miserable utgivelsen, så er dette tidspunktet å gi det en sjanse til.

Lenke til kommentar

Er det et MMO som har klart det å lage landskap så er det da Funcom med sitt Age of Conan...

 

 

Var alltid så irritert over det totalt ufremkommelige landskapet i AoC som tvinger spilleren til å gå spesielle ruter, og som stort sett består av stupbratte skrenter og "opphøyninger". Bruk landskaps-verktøyet i "the sims" hvis du vil forstå hvordan funcom har lagd sin natur, altså med "raise/lower-landscape" verktøy. Såklart er det noen steder som er veldig bra laget også da.

 

Hvis du vil se skikkelig naturtro landskap så ta en titt på Armed Assault 2.

Lenke til kommentar

Er det et MMO som har klart det å lage landskap så er det da Funcom med sitt Age of Conan...

 

 

Var alltid så irritert over det totalt ufremkommelige landskapet i AoC som tvinger spilleren til å gå spesielle ruter, og som stort sett består av stupbratte skrenter og "opphøyninger". Bruk landskaps-verktøyet i "the sims" hvis du vil forstå hvordan funcom har lagd sin natur, altså med "raise/lower-landscape" verktøy. Såklart er det noen steder som er veldig bra laget også da.

 

Hvis du vil se skikkelig naturtro landskap så ta en titt på Armed Assault 2.

 

Ja, om du vil se vegger bli sprengt i filler ta en titt på bad company 2. Du ser vel at det ikke duger? Det er forskjeller på et mmorpg og fps

Lenke til kommentar

KonklusjonAge of Conan er utvilsomt det nydeligste MMO-spillet på markedethvorfor er AoC mer nydelig enn f.eks Aion?

 

 

Jeg svarer nok ikke for ham, men jeg mener i allefall det.

 

Det er så mye overveldende å ta tak i i den nye expansionen, at jeg har snart brukt en hel uke kun på research og utforsking av det "nye" AoC, uten å ha rørt noen quests eller instancer.

 

Elsker virkelig dette spillet, begynner å nerme seg status à "Half Life" og "Deus Ex" i min bok. :)

 

Problemet Funcom må overbevise nå, er den sinte, utilgivende massen av prepubertale gamere.

Lenke til kommentar

Er det et MMO som har klart det å lage landskap så er det da Funcom med sitt Age of Conan...

 

 

Var alltid så irritert over det totalt ufremkommelige landskapet i AoC som tvinger spilleren til å gå spesielle ruter, og som stort sett består av stupbratte skrenter og "opphøyninger". Bruk landskaps-verktøyet i "the sims" hvis du vil forstå hvordan funcom har lagd sin natur, altså med "raise/lower-landscape" verktøy. Såklart er det noen steder som er veldig bra laget også da.

 

Hvis du vil se skikkelig naturtro landskap så ta en titt på Armed Assault 2.

 

Så kommer vi jo også inn på det å sammenligne et MMO med andre sjangere da, noe en jo ikke helt kan gjøre ettersom de er satt opp på to vidt forskjellige måter.

 

Men jeg skjønner hva du mener, men da klager mann vell igrunn ikke på landskapet i seg selv, men måten man tar seg igjennom den på. For landskapet er jo et vakkert syn, det er kun plagen av å ikke kunne ta seg rundt overalt som er litt kjipt. Dog nå med den nye expansjonen så er vell dette forandret seg drastisk.

Lenke til kommentar

Er det et MMO som har klart det å lage landskap så er det da Funcom med sitt Age of Conan...

 

 

Var alltid så irritert over det totalt ufremkommelige landskapet i AoC som tvinger spilleren til å gå spesielle ruter, og som stort sett består av stupbratte skrenter og "opphøyninger". Bruk landskaps-verktøyet i "the sims" hvis du vil forstå hvordan funcom har lagd sin natur, altså med "raise/lower-landscape" verktøy. Såklart er det noen steder som er veldig bra laget også da.

 

Hvis du vil se skikkelig naturtro landskap så ta en titt på Armed Assault 2.

 

Ja, om du vil se vegger bli sprengt i filler ta en titt på bad company 2. Du ser vel at det ikke duger? Det er forskjeller på et mmorpg og fps

 

Vel, nei egentlig så vil jeg påstå at sammenligningen min holder mål. Jeg klager ikke på antall polygoner eller shadere som er på skjermen samtidig eller noe slikt, det er jo allerede meget bra. Bare den artistiske "urealistiske" måten funcom lager sine kart. Altså kunne de brukt mer tid på å se på skikkelige naturbilder og forme landskapet deretter. Mindre "kuppler", dolper og 90% bakkehelning innimellom.

 

 

Har uansett planer om å teste dette etterhvert. Men det får bli en måned jeg har tid.

Lenke til kommentar

Ser at trådstarter peker på questene i utvidelsen i artikkelen sin.

Må si meg helt enig her. Det jeg har sett av videoer av oppgaveløsing i raid ser jo meget bra ut, synes også at questene i hovedspillet stort sett var mer spennende enn quester generelt i MMOer (f.eks WoW), men i utvidelsen har virker det som det har blitt tatt et skritt tilbake, (altfor mye snakk med X, finn Y, plukk opp x ditt eller down y datt)

 

Det hjelper heller ikke på at dailiesene (de questene som man kan gjøre om igjen og om igjen) knapt gir rep hos de ulike faksjonene. Er på 10000 av 50000 for level1 hos den ene faksjonen nå, og får ikke ting før på level4.

 

Dette med faksjoner er forresten et ganske overaskende valg for meg som har fulgt spillet siden 2 år før launch. Ble jo sagt ganske klart og tydelig fra dev'ene som den gang hardnakket ønsket å skille dette spillet fra WoW og gridningen vi kjenner derfra, at dette spillet ikke skulle ha faksjoner og rep grind. Ser vi på hva vi har fått fra utvidelsen er det jo i tillegg til glitrende musikk, grafikk samt nye raid dungeons for de som raider, nettopp bare faksjons grind.

 

På PvP siden (som ikke akkurat har blitt overlesset med innhold siden launch) har vi jo før utvidelsen fått Shrines of Bori, som er en annen grind (hogge trær og steiner til du får en sjelden mat du kan putte på alteret) for å få litt pvp xp og tokens.

 

FC skal dog ha credit for at de valgte Alternate Advancement istedet for at man også måttet ha grindet ut 10 nye level el. . Perksene (som de kaller det) i det nye AA-treet ser ganske uttenkt ut og kan fungere som fint supplement til den vanlige feat builden karakterene har.

Bare synd at grinden også her snirkler seg av gårde. Dog litt cred for at PvP også gir avansement og ikke bare pve slikt det typisk ville vært i en MMO.

 

Som alle sikkert vet er det utover AA systemet ikke noe som har med PvP å gjøre i utvidelsen. Dette er yesterday's news selvfølgelig siden har hele tiden vært meningen at utvidelsen ikke skulle ha det, men det er etter min mening i PvP AoCs sterke side ligger (i tillegg til musikk og grafikk). Etter en tid da man har hentet mye på godt og vondt fra WoW er det på høy tid at man nå begynner å hente ut av potensialet som har ligget i dvale siden launch.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...