larshalvar Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 som tittelen tilsier så så jeg plutselig en hel del hvite prikker på bilen da jeg skulle ut i dag. mistenker at det kommer fra maling av hus like ved. fikk inntrykk av at de ikke sitter fryktelig godt fast så prøvde en bilvask. fikk vekk mesteparten, men noen prikker henger igjen fremdeles. Har dere noen erfaringer eller tips med å få vekk små malingsprikker fra billakken? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Gå å snakk til de som maler i nærheten, og spør hva de vil gjøre med det, for her kan du helt klart få erstattning.... Så kjøper du deg litt clay med tilhørende spray, og fjerner flekkene med det Endret 14. mai 2010 av cossiemk1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Å prøve å få erstatning for det blir bare tull. Blir som å si at man skal putte plast rundt huset før man maler det, som i praksis betyr å totalforby maling av hus.. Her blir det samme greia som asfaltflekker, betongstøv og annet som treffer lakken kontinuerlig. Maling/beis løser seg opp ganske greit med whitesprit, så jeg kan tenke meg at den forsvinner enkelt med en ganske normal petroleumsbasert afetting også (f.eks Prickbort). Endret 15. mai 2010 av gxi Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Bare for å spørre om noe lignende; Jeg lakka interiøret mitt. 2-3 lag med farge og 1-2 lag klarlakk. Hvordan får jeg det vekk og samtidig beholder originalfargen (Sort)? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Om originalfargen er lakkert sort, så er det ganske vanskelig å "vaske" frem den igjen. Jeg anbefaler deg å vaske av gammel lakk med aceton eller lignende, og lakkere på nytt igjen, i sort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå