kgeel Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg har et Asus A7N8X GD (rev 1.04)med nyeste bios 1.04 ATA 133 kabel og en 2400+ cpu, men når jeg kobler på de to nye WD 120SE diskene mine finner ikke Windows dem. Jeg finner dem heller ikke i DOS. Jeg finner dem i BIOS og i enhetsbehandlingen, men ikke i Win XP pro, altså. Finnes det noen som har en løsning på problemet mitt? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har du formatert dem ? Laget en partisjon ? Dette må gjøres for å klare å vise den i win..! Visst du bruker Partition Magic så kan du gjøre hva du vil med dem fra Windows... genialt enklt enkelt genialt Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Når jeg ikke finner diskene noen plass er det ikke lett å fdiske, eller formatere dem. Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 kan sjekk om jumperene står rett Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Har prøvd både cableselect, og master, slave, men finner ikke diskene Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Høyreklikk Min datamaskin, Egenskaper, Behandle, Diskbehandling. Initialisere disker og opprette partisjon(er). Da skulle diskene vises. Men dette har du sikkert gjort. Tipser bare i tilfelle :smile: Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Når jeg ikke finner diskene noen plass er det ikke lett å fdiske, eller formatere dem. Nei selvfølgeli.. men prøv Fdisk i dos, bare boot opp med en oppstartsdiskett/cd og start fdisk, for så å skape en partisjon. Eller bruk PM i windows for å gjøre det samme Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg har prøvd å finne diskene i DOS også, men det går bare ikke. Kan det være feil på HDD? Høyreklikk My Computer, properties, Behandle?, Diskbehandling? Initialisere disker? og opprette partisjon(er)?. Da skulle diskene vises. Hmm dette fant jeg ikke ut av. Skal skaffe meg siste vers av PM og prøve med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå