Gå til innhold

Bærbar pc i bakken og skjermen knust.. hva nå?

Anbefalte innlegg

Hadde ett uhell istad med min hund som hoppet opp med labbene på kjøkkenbordet å veltet min bærbare pc så den falt i gulvet så skjermen knuste. Har selvfølgelig ikke forsikring på den og nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre uten å måtte betale skjorta for å få den bra igjen?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kan jeg få kjøpt ny skjerm og er det vanskelig å sette sammen dette selv?

Ebay har mye løse skjermer, dette krever dog at rammen rundt skjermen (plasten) er like hel.

Må du ha nytt lokk/ramme også må du enten lete etter delepc, eller gå via et verksted - som trolig er så dyrt at du bedre kan kjøpe ny.

Aldri byttet en skjerm i en laptop, men ser for meg at det er litt plundrete ja.

Prisene ligger rundt 75-100 dollar på ebay.

Dette vil bli rundt 450-650 kroner + 25% mva 110-160kr + fortollingsgebyr ca 250kr + frakt ca 200kr vil jeg tippe, så i beste fall blir prisen rundt 1100-1400 kroner for kun skjermen.

Typisk verksted pris med jobb tipper jeg er rundt 2500-3000,- enda mer om du må ha ny rammen rundt skjermen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har byttet skjerm på to pcer, det går greit. Bare ta det med ro. Rammen kan være limt i tillegg til skruer slik at man må ta litt i. Du trenger ikke nødvendigvis å finne en skjerm som kommer fra akkurat den modellen du har. Skjermen har enten 20 pin eller 30 pin tilkobling på baksiden. Det jeg kom frem til hvertfall når jeg var på utkikk sist.

Du kan være heldig og få en billig skjerm fra Norge, men bør antakelig ha litt tålmodighet da. Jeg satte inn annonse her på bruktmarkedet, glemte det mer eller mindre av. Plutselig dukket det opp en e-post, en som hadde skjerm, betalte vel en 400 kr. Den er fortsatt i drift.

Den andre kjøpte jeg fra ebay også det fungerte utmerket. Ingen av skjermene var fra akkurat samme modell som pcen.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...