YaegeR Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei! Jeg har arvet en Nissan Nissan type BCAP10 Primera 2,0 SLX og jeg vet nå ikke om jeg skal selge den, skrote eller beholde den. Den bestod ikke EU-testen, og de regnet med rundt 10.000 i utgifter for å reparere den. Den har gått rundt 250.000km, men er nesten rustfri(forruten delene som må byttes) og alt av el-anlegg fungerer. hva skal jeg gjøre? delene som er defekte er : bremserør svekket pga rustangrep: midtre del nærlys - defekte pærer: høyre side Nærlys - matt reflektor : høyre side( kan skyldes fukt) stopplys -defekter tilhengerkontakt - defekt slitt bærekule: fremre høyre nedre yttre eksosanlegg deffekt: fremre lamdaverdi utenfor 1+0,03 eller utenfor fabrikantens verdiområde En fyr var her idag og så på bilen og var veldig interessert. han vil kjøpe den og har fått beskjed om at det koster rundt 10000kr å reparere den. kan noen snille sjeler her inne hjelpe meg med valgets kvaler?=) Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Om du skrur selv, eller får noen du kjenner til å gjøre det så får du dette mye billigere. Spurte du hvor mye verkstedet tok for bare arbeidet? Eller selg den til noen som kan å skru selv. Endret 14. mai 2010 av arjato Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 sant sant, nei jeg kjenner veldig få som skrur selv, og har ikke peiling på dette desverre. Men jeg sjekket finn.no og ca samma biler i mye værre stand går får rundt 6000kr .. kan jeg selge den for mer en det tror dere? Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 spurte en bekjent og han sa at jeg burde starte på 15 og la han prute meg ned ? er det fornuftig? høres ikke 15k VELDIG mye ut for en bil som ikke er eugodkjent? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hadde du giddet å by på en bil hvor selgeren forlanger omtrent tre ganger så mye som bilen er verdt? Forlang en pris i nærheten av hva bilen er verdt, og oppgi alt som er av mangler på EU testen så unngår du at det kommer en med slegge på døra etterat du har solgt. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 sant sant, han bøy 2000kr, er ikke det litt lite? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tja. Gått 250.000 og 10.000 kr i utgifter for å få den godkjent. Jeg synes egentlig du burde vært glad om du blir kvitt den. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Tja. Gått 250.000 og 10.000 kr i utgifter for å få den godkjent. Jeg synes egentlig du burde vært glad om du blir kvitt den. Å bli kvitt en bil er ikke verre en å kjøre den på opphuggeri. Endret 14. mai 2010 av arjato Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 får man mye på bilopphuggeriet? 1000kr? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 1500 er det vel. Bør vel være mulig å selge den som rep objekt eller delebil for rundt 3000-5000 avhengig av tilstand. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Du får 1500 hos opphugger ja. Jeg ville prøvd rundt 5-6k. Hvis du koster på 10k i rep., får du aldri igjen de pengene uansett. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 solgte den nå for 3500kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå